MotoNews.pl
  

Polerka:-( ratunku!!!!

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
...a miało być tak pięknie....
kupiłem sobie dysk polerski (wielka puszyta gąbka) do szlifierki, pełen entuzjazmu pobiegłem do garażu....wymyłem autko...i zacząłem polerować od najgorszego elementu (najwięcej rysek) i dzieki bogu ze to tylny błotnik a nie maska
Po JEDNYM przejechaniu polerką...prawie bez docikania.... w lakierze zrobiły się dziury
wygląda to tak jakby zeszła jedna warstwa lakieru - dziura...a dookoła zółty odcień...- auto jest białe i w tych "dziurach" kolor też jest biały
CO ROBIĆ ?????
  
 
Jeśli dobrze rozumie to co piszesz to miałes szpachlowany element i zerwałes polerką szpachle dlatego widac w "dziurach" poprzedni kolor. Teraz to tylko wizyta u lakiernika.
  
 
A ja myslę że zerwałeś klar, czyli lakier bezbarwny. Teraz w okolo masz taki odcień, bo klar żółknie, a w środku masz biały kolorek który nie jest już pokryty klarem...

Albo polerka calego botnika i doprowadzenie go do jednolitego koloru albo lakiernik i dobieranie odpowiednieo odcienia...
  
 
od kiedy na białym lakierze jest klar Ja myśle że powinienes to robic czesto podlaewajac wodą Jak tego nie robiłeś to mogłeś przyjarać lakier
  
 
Współczuję, czasami zdarzają się rzeczy nieprzewidywalne.
Pare lat temu w internecie przeczytałem post, w którym autor skarżył się, ze umył nowy, dopiero co kupiony, samochód gąbką do mycia naczyń. Samochód stał sie cały matowy. Horror. Ja się też zdziwiłem, kiedy umyłem nowy zlew ze stali nierdzewnej taką gąbką, cały był porysowany.
  
 
mi też sie wydaje że to klar..... a polerka całego elementu może przynieść jeszcze gorszy efekt....choć i tak elemend do lakierowania i tak...więc może spróbowac....
  
 
Cytat:
2006-08-04 20:13:46, SebaNowy pisze:
od kiedy na białym lakierze jest klar Ja myśle że powinienes to robic czesto podlaewajac wodą Jak tego nie robiłeś to mogłeś przyjarać lakier



Zadaj sobie pytanie czy jakbyś przypalił lakier to stałby się on bielszy czy bardziej kremowy? Dla mnie ta druga opcja. Pozatym widziałem już nie jeden akryl który na wierzchniej warstwie miał klar. Zależy to od lakiernika, biały samochód też można poleciec klarem... Jak każdy inny w celu ochrony bazy...
  
 
Cytat:
2006-08-04 20:43:58, GrzEE pisze:
Zadaj sobie pytanie czy jakbyś przypalił lakier to stałby się on bielszy czy bardziej kremowy? Dla mnie ta druga opcja. Pozatym widziałem już nie jeden akryl który na wierzchniej warstwie miał klar. Zależy to od lakiernika, biały samochód też można poleciec klarem... Jak każdy inny w celu ochrony bazy...


więc właśnie Hetmann napisał, że mu dookoła zżółkło. Fabryka według mnie lakier biały dawała bez klaru. Moge się oczywiście mylić
  
 
Dookoła - ma się rozumieć tam gdzie nie polerował ma zółte. Tam gdzie spolerował ma białe. Wiec tam gdzie polerował zdrapał zżółknięty klar i pozostała sama baza - stad biał jak snieg kolor. Tam gdzie nie polerował "czyt." dookoła jest żółte.
  
 
Dasz rady zrobić to sam, tym bardziej, że to zderzak. Jak to zrobić?
1. Zakładam, że nie będzie Ci się chciało zdejmować tego zderzaka, bo to w diabły zachodu, więc dokładnie zamaskuj powierzhnie, które nie chcesz, aby były pomalowane. Do maskowania użyj starych gazet oraz taśmy papierowej klejącej. Im dokładniej zamaskujesz, tym mniej będziesz potem płakał.
2. Jeśli to przetarcie to jest dziura (oby nie do samego plastiku, bo może być deko trudniej), to należałoby to zaszpachlować, a szpachlę wyrównać (do tego polerka się przyda). Szpachlę kładź na zmatowioną i odtłuszczoną (benzyną ekstrakcyjną lub nawet denaturatem) powierzchnię (są takie gąbki do matowienia lakieru).
3. Czym równać szpachlę... Kup papier wodny o gramaturze 800, 1200 oraz 2000. i poleruj kolejno (możesz to zrobić ręcznie).
4. Mając równą powierzchnię należy ją zmatowić gąbką do matowienia, potem bardzo dokładnie umyć, a potem jeszcze dokładniej odtłuścić. Po odtłuszczeniu nie dotykać, bo potem lakier odejdzie z zanieczyszczonego miejsca.
5. Użyć lakier w sprayu dobrany wcześniej u fachowego lakiernika. Myślę, że 150ml powinno wystarczyć z zapasem na cały zderzak (przynajmniej w Opolu mniej się nie da kupić). Jak lakierować... Zaczynać od przestrzeni obok zderzaka, przeciągając płynnym ruchem wzdłuż całego zderzaka aż do przestrzeni obok zderzaka po drugiej stronie. Odległość od lakierowanej powierchni 20-30cm. A potem z powrotem, tyle że poniżej tego, co zostało polakierowane przy poprzednim "przebiegu". Jak dojedziesz do samego dołu, odczekaj chwilę (3-5 minut na lekkie podeschnięcie lakieru), a potem ponownie rozpocznij od góry. Połóż w ten sposób kilka warstw, aż uzyskasz jednolitą kolorystycznie powierzchnię.
6. Pojeździj kilka dni, aż lakier zaschnie na dobre, potem weź się za obróbkę, czyli...
7. ...przejrzyj powierzchnię lakierowaną w celu znalezienia ewentualnych zacieków. Staraj się je delikatnie zlikwidować papierem 1200. Jak już nie będzie zacieków, to weź papier 2000 i na mokro (!!!) z czuciem wypoleruj cały zderzak. Potem weź pastę polerską (np. Farecla G3) i dopoleruj ręcznie. Na koniec pasta Tempo i powinno być cacy. Lakiernik weźmie 200-300PLN. Ciebie materiały wyniosą mniej więcej:
a) Szpachla - kilkanaście PLN,
b) Lakier - ze 30-40PLN,
c) Papier, gąbka - kilkanaście PLN,
d) Pasta polerska - kilkanaście PLN,
e) Pasta Tempo - kilka PLN.
f) trochę czasu
Razem w 100PLN się zmieścisz, a będziesz miał satysfakcję, że sam zrobiłeś. To nie jest trudne, bo to na szczęście nie metalik (ten też się da, ale jest nieco trudniej, bo dwuwarstwowy drań)



[ wiadomość edytowana przez: mariobros dnia 2006-08-04 22:18:18 ]
  
 
Cytat:
więc właśnie Hetmann napisał, że mu dookoła zżółkło. Fabryka według mnie lakier biały dawała bez klaru. Moge się oczywiście mylić


to troszke nie tak...zółte zrobiło się tylko dookoła "dzióry" taka obwódka...tym bardziej wygląda to jak klar...tu gdzie się zdarł jest białe...tiu gdzie tylko go ruszyło żółtawe...a tu gdzie nie tknięty dalej białe... to tak od srodka "dziury" na zewnątrz
  
 
Hetmann, a jakiej maszyny używałeś, jakie to miało obroty ?
  
 
dzięki mariobros -rady się przydadzą...choć to nie plastik bo to błotnik lewy tył w kombi a nie zderzak
  
 
omen...i to chyba jest przyczyna gumóweczka kinzo (taki szjs z marketu) ale obroty makx to ma 8 tys...dopiero teraz doczytałem gdzie ś ze max przy polerce to 3 tys
  
 
Eeee.... Mariobros, czytaj uważnie bo ja po kilku głębszych wiem ze to o błotnik chodzi a nie zderzak
  
 
po pierwsze szlifierka rozni sie znaczaco od polerki -ma znacznie wieksze obroty i po spaliles lakier.
Lakiery samochodowe sa 2-warstwowe: 1 warstwa to baza (kolor samochodu nawet jesli to bialy) a druga warstwa to lakier bezbarwny (nadajacy polysk lakierowi i chroniacy baze przed warunkami atmosferycznymi itp).
Nie widze tego ale podejrzewam ze bez lakierowania sie nie obedzie niestety
  
 
Ups, Hetmann 3 tyś to nawet, zdecydowanie za dużo.
Poprostu spaliło Ci lakier.
Jak ja widziałem jak polerowali samochody na warsztacie, to maszyny wcale nie miały wysokich obrotów, tam chyba nawet 1000 obr nie przekraczało.
Napewno nie obędzie się bez polakierowania tego błotnika.
Tylko czasem niech Ci nie przyjdzie do głowy, aby cały tak zjechać, jak ktoś tu napisał.


[ wiadomość edytowana przez: -OMEN- dnia 2006-08-04 23:00:58 ]
  
 
ja juz jestem tego pewny...nie wiem tylko czy trzeba to szpachlować... jesli spalił sie tylko klar...
bo jednak widać dziure na grubość lakieru.... bez szpachli chyb po lakierowaniu tez będzie to widoczne...
  
 
Cytat:
po pierwsze szlifierka rozni sie znaczaco od polerki -ma znacznie wieksze obroty i po spaliles lakier.


Może być to szlifierka kątowa, pod warunkiem, że ma regulowane obroty.


Cytat:
Lakiery samochodowe sa 2-warstwowe: 1 warstwa to baza (kolor samochodu nawet jesli to bialy) a druga warstwa to lakier bezbarwny (nadajacy polysk lakierowi i chroniacy baze przed warunkami atmosferycznymi itp).


Borys, baze i klar to mają metaliki i perły, zwykłe akryle to raczej nie.

Hetmann, nie wiem dokładnie jak to zrobić, choć mogę sie jutro spytać. Z pewnością jednak lakier nie pokryje Ci nierówności.

Jeśli masz lakier 2 warstwowy (baza i klar), to wystarczy jak bazą pomalujesz tylko to co zepsułeś, natomiast klarem powinno się potem pomalować cały element.


[ wiadomość edytowana przez: -OMEN- dnia 2006-08-04 23:13:21 ]
  
 
Zderzak czy błotnik - jeden pies . Ten algorytm jest dobry, może go zastosować do dowolnego elementu