MotoNews.pl
  

Kabel do radia

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Chce puscic kabel do radia bezposrednie z auku oczywiscie z bezpiecznikiem i tu moje pytanie jaki przekroj i ktoredy idzie kabel fabryczny do radia bo tamtedy chce puscic ten co bede dawac. Powodem tego zabiegu jest to ze radio mi przygasa jak dam glosniej bo podlaczone jest na fabrycznych cieniutkich kabelkach
  
 
Przewód 2mm2 powinien wystarczyć
Jak chcesz go ciągnąć od akku to nie patrz skąd idzie fabryczny, tylko poszukaj na wysokości pedałów lub kolumny kierowniczej którędy można go do silnika przeprowadzić
Ja tak pociągnąłem kabel od plusa (+) z akku do CB Radia a masę wziąłem pod popielniczką
Wszystkim posiadającym CB zalecam pociągnięcie osobnego plusika z akku - skutecznie usuwa większość zakłóceń z instalacji elektrycznej auta
  
 
a powiedz mi ejszcze gdzie w bagazniku jest przyczepiona masa bo musze styk przeciscic ??
  
 
ja instalke prowadzilem "drzwiami" bo nie potrafilem przecisnac sie pod pedałami czy coś.

kabel polecam minimum 4mm2, wystarcza w przypadku mocy do 30rms na kanał.
  
 
Będziesz masę do radia z bagażnika ciągnął

A tak na poważnie to nie mam pojęcia
Najpewniej rozbierz te plastkiwe boczki po lewej i prawej i zobacz gdzie idzie kabelek masowy np. od lampek
Pewnikiem idzie kajś do jakiejś śrubki która jest przykręcona do nadwozia, ale w którym miejscu to nie mam pojęcia
  
 
ok wiec czekam na fotki jakbys mogl
  
 
Cytat:
2006-08-05 21:38:20, Cwikus pisze:
ja instalke prowadzilem "drzwiami" bo nie potrafilem przecisnac sie pod pedałami czy coś...



mnie się udało przecisnąć kabel od plusa i dodatkowo jeszcze podwójny kabel głośnikowy wraz z wtyczką typu JACK 3.5mm do PApugi

Fotki jutro - jak znowu aparatu nie zapomne
  
 
1. A jesteście pewni że to wina kabli, a nie wina radioodtwarzacza?? Oryginalne kable zasilające mają 1,5mm2 , a więc wystarczająco żeby nic nie przygasało i dobrze grało. Juz sie spotkałem z tym ze jeden odbiornik przygasał, gdy inny podpięty w tą samą instalację nie.

2. Masa tylnej wiązki jest podłączona do karoserii pod plastikową listwą na dolnej krawędzi otworu bagażnika, po lewej stronie.

-----------------
czasem tu zaglądam
  
 
radio pioneer kiedy dam glosno na wyl silniku to przygasa
  
 
Cytat:
2006-08-05 22:32:05, Adam4302 pisze:
1. A jesteście pewni że to wina kabli, a nie wina radioodtwarzacza?? Oryginalne kable zasilające mają 1,5mm2 , a więc wystarczająco żeby nic nie przygasało i dobrze grało. Juz sie spotkałem z tym ze jeden odbiornik przygasał, gdy inny podpięty w tą samą instalację nie. 2. Masa tylnej wiązki jest podłączona do karoserii pod plastikową listwą na dolnej krawędzi otworu bagażnika, po lewej stronie.



sorry ale smiechu warte - policz sobie ile prądu jest przy 4x50w przy 12v to sobie uswiadomisz jak bardzo cieniutki jest kabelek 1,5mm2 dla radia przy 5m dlugosci (2,5m masa 2,5m plus)
  
 
Cicho Ćwik





Adam wie lepiej
  
 
Cytat:
2006-08-06 10:42:52, krzychu_ch pisze:
Cicho Ćwik Adam wie lepiej


Jak już to "Cwik a nie Ćwik

a Adam....*zawsze wie lepiej !







*prawie
  
 
Cytat:
2006-08-06 09:31:02, Cwikus pisze:
sorry ale smiechu warte - policz sobie ile prądu jest przy 4x50w przy 12v to sobie uswiadomisz jak bardzo cieniutki jest kabelek 1,5mm2 dla radia przy 5m dlugosci (2,5m masa 2,5m plus)


Jak mi powiesz co to jest za moc (tylko konkretnie, razem ze żródłem), to z chęcią policzę.

PS. A dla Ciebie zadanie domowe. Sprawdź jakim bezpiecznikiem jest zabezpieczony dowolny radioodtwarzacz z szumnym napisem 4x50W. A potem mów o jego poborze prądu i mocy.


-----------------
czasem tu zaglądam

[ wiadomość edytowana przez: Adam4302 dnia 2006-08-06 15:57:24 ]
  
 
Cytat:
2006-08-06 14:40:59, Adam4302 pisze:
Jak mi powiesz co to jest za moc (tylko konkretnie, razem ze żródłem), to z chęcią policzę. PS. A dla Ciebie zadanie domowe. Sprawdź jakim bezpiecznikiem jest zabezpieczony dowolny radioodtwarzacz z szumnym napisem 4x50W. A potem mów o jego poborze prądu i mocy. [ wiadomość edytowana przez: Adam4302 dnia 2006-08-06 15:57:24 ]



Bezpieczniki w aucie znam na pamiec.

Na radiu wisi mi 25A, bo 20A wybijało po zmianie okablowania.

Moc juz opisalem pobierana.

A apropo Bogusia, to moje nazwisko odgadnięto prawidłowo - z ' nad C
  
 
Cytat:
2006-08-06 17:55:30, Cwikus pisze:
. A apropo Bogusia, to moje nazwisko odgadnięto prawidłowo - z ' nad C


No to masz w ryj ...kiedyś, na jednym z pierwszych zlotów, na którym sie pojawiłeś, to jak do Ciebie zacząliśmy gadać , zaraz siem na nas poplułeś ześ C wikus a nie żaden Ć wikus .. ....to co to wtedy było ???...poimprezowy żeś przyjechał czy jak ???
  
 
Zrobiłem fotki

To zdjęcie jest od wnętrza pojazdu.
Kabelek przeciągnąłem przez gumową uszczelkę wiązki innych przewodów tuż po lewej stronie siłownika sprzęgła




A to zdjęcie od strony komory silnika.
Dla łatwiejszego dojścia zalecam wysunąć zbiornik płynu spryskiwaczy w górę i odsunąć go w stronę pompy hamulcowej.
Nie trzeba go rozpinać



Cytat:
2006-08-06 14:40:59, Adam4302 pisze:
A dla Ciebie zadanie domowe. Sprawdź jakim bezpiecznikiem jest zabezpieczony dowolny radioodtwarzacz z szumnym napisem 4x50W. A potem mów o jego poborze prądu i mocy.



Adam, mój stary Soniacz ma na wyjściu 4x30W i jest zabezpieczony bezpiecznikiem 10A.
Jaki w/g Ciebie powinien być przekrój przewodów zasilających skoro bezp. ma 10 Amper
  
 
Cos kiepski ten kabelek - do zasilania car audio sa specjalne kable (wazne szczegolnie kiedy mamy solidny wzmacniacz ) np:
http://www.tridex.com.pl/poziom1/index2.htm
http://www.tridex.com.pl/j/8673.jpg
  
 
Cytat:
2006-08-06 20:35:36, Zzzz pisze:
Cos kiepski ten kabelek - do zasilania car audio sa specjalne kable (wazne szczegolnie kiedy mamy solidny wzmacniacz ) np: http://www.tridex.com.pl/poziom1/index2.htm http://www.tridex.com.pl/j/8673.jpg



Sam żeś kiepski po czytać nie umiesz lub Ci się nie chce
Pare wypowiedzi temu wyraźnie napisałem że przeciągałem dodatkowy kabel zasilania do radia CB
  
 
Cytat:
2006-08-06 20:35:36, Zzzz pisze:
Cos kiepski ten kabelek - do zasilania car audio sa specjalne kable (wazne szczegolnie kiedy mamy solidny wzmacniacz ) np: http://www.tridex.com.pl/poziom1/index2.htm http://www.tridex.com.pl/j/8673.jpg


No taaa...najlepiej to minumum 1 cm2 przekroju i koniecznie złoto bo tylko takowy przewód siem sprawdzi ...dzięki temu osiągniemy z radyjka RedStar za 150zł dzwięk godny audiofila o słuchu absolutnym niezbędny każdemu posiadaczowi espero w trakcie dojazdu do pracy
  
 
Cytat:
2006-08-06 17:55:30, Cwikus pisze:
Bezpieczniki w aucie znam na pamiec. Na radiu wisi mi 25A, bo 20A wybijało po zmianie okablowania. Moc juz opisalem pobierana. A apropo Bogusia, to moje nazwisko odgadnięto prawidłowo - z ' nad C


Jak narazie to widze dwie rzeczy, nie umiesz czytać, i mylisz moce. Ja Cie nie pytałem o bezpiecznik w samochodzie, tylko o bezpiecznik o odbiorniku. Ale odpowiem CI. Przykład z czapy, Pioneer DEH-P77MP(bo akurat dziś mi sie taki trafił), bezpiecznik na wejsciu - 10A, jak sobie policzysz to Ci wyjdzie, że to radio (a przecież juz dość wypasiony model) nie jest w stanie wydać z siebie 4x50W. Najwyżej 20W na kanał. 1,5 mm2 to jest przekrój przewodu wystarczający do zasilania takiego radia.

A to że CI 20A bezpiecznik wywalało w samochodzie to mnie nie dziwi, tylko, że to nie z powodu samego radia, a tego co na tym bezpieczniku wisi (m.in. światła awaryjne), u mnie tez dwa razy wywaliło. Z tym, że u mnie po podpięciu przyczepy.



-----------------
czasem tu zaglądam

[ wiadomość edytowana przez: Adam4302 dnia 2006-08-06 21:59:29 ]