Hyundai Lantra 1.6 16 V 91 rok problem z obrotami :/

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Oki jeden wątek już rozwiązany teraz kolej na drugą sprawe !!

A wiec dziwna sprawa z obrotami na benzynie ! Skaczą jak głupie od 1800 do 2000 tak jakbym gazem operował ! Dzieje sie to od razu po odpaleniu samochodu na gazie nic takiego sie niedzieje tylko są one podwy ższone 1200 !

Silniczek krokowy sprawdziłem przeczysciłem itd. bez zmian ! Mechanik oczywiscie jakis od 7 boleści bo ja tylko na takich trafiam przeczyscił przepustnice i stwierdził ze do elektryka !! Może krokowiec sie sypnoł albo cós tam z elekroniką

Prosze o pomoc
  
 
Jest taka opcja jak szukaj na forum! było tego bardzo duzo....

Ale napisze jeszcze raz
Wyczysc przepustnice, krokowy(czyszczony), posprawdzaj wezyki podcisnien moze spadły,ustaw od nowa wolne obroty według manuala, zresetuj kompa moze pomoze! A że jest to lantra z lat 90 -92 to bankowo moze sterownik pada(wylewajace lub wysychajace kondensatory robia takie rzeczy, a jak sie wyleją to tylko nowy sterownik) Tak samo jest w Pony, Scoupe z tych lat i wszystkich Mitsubishi(colt, lancer 90-92)
tu masz stronke o mitsu i tam jest o sterowniku , czyszczeniu przepustnicy i innych! Najlepiej jak sciagniesz sobie manuala z www.hmaservice.comi zrobisz regulacje obrotów!Pozdrawiam

A to stronka:Mitsu

[ wiadomość edytowana przez: Tomasz1023 dnia 2006-08-05 17:07:12 ]

[ wiadomość edytowana przez: Tomasz1023 dnia 2006-08-05 18:08:51 ]
  
 
A g..o prawda, na forum nic mądrego nie ma oprócz głupot w stylu wyczysć przepustnicę. Na wstępie wyposaż się w omomierz, następnie demontujesz wąż dolotu powietrza tak żeby mieć dostęp do styków silniczka krokowego. Następnie odłączasz od niego wiążkę z kablami (oczywiście na zgaszonym silniku i całkowicie wyłączonym zapłonie) i z e złącza silnika krokowego wystają styki, dokładnie 2 rzędy po 3 blaszki - złączki. Mają one numeracje mniej więcej taką że w pierwszym rzędzie są konektory 1,2,3 a w drugim rzędzie konektory 4,5,6 w zwązku z czym przytykasz igły omomierza najpierw do złaczki 1 i 2 wartosć oporu powinna wynosić ok 30 Ohm. to samo przy podpięcie igieł do styków 2i3 ; 4i5 ; 5i6. Z kolei podpinając omomierz do styków 1 i 3 oraz 4 i 6 powinno być 60 Ohm.
Na moje oko masz przepalone któreś z uzwojeń silnika krokowego tak więc prawdopodobnie przy którymś z uzwojeń - gdzie powinno być 30 ohm nie bedzie przejscia i to samo tam gdzie powinno być 60. Wtedy wyjaśni to twój problem z obrotami a dokładnie konieczność wymiany silniczka krokowego.

  
 
ok posprawdzam wsio tak jak radzicie i napisze co wyszło z teg lecz chyba nie dzis bo za oknem w Poznaniu ulewa na maxa od samego rana