Problem z corsa

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam,
prosze o pomoc w sprawie mojej corsy :/ Jest to Corsa B z 93r. Cos zaczelo sie z nia zlego dziac i nawet moj mechanik nie moze wpasc na to o co chodzi. A wiec objawy sa nastepujace.

1. Gdy rano zapalam silnik w momencie kiedy zachodzi jest takie drobne szarpniecie jakby silnik podskoczyl.

2. Jak ruszam z jedynki to gdy przyciskam lekko pedal gazu to nie reaguje równo tylko zaczyna sie dusić i dopiero gdy wcisne mocno gaz zaczyna chodzic.

3. Gdy jade dalej problem nie ustepuje. Stojac na swiatlach na jalowym silnik nie pracuje zbyt rowno a nawet czasami tak spadaja obroty ze sam gasnie. Gdy chce ruszyc spod swiatel efekt jest ten sam co wczesniej. Tak jakby nie lapal gazu i musze na prawie maxymalnych obrotach ruszac.

4. Gdy wlaczam na dwojke tez sie dlawi i "kangurze" dosc mocno.

5. Ale gdy wylacze silnik i po godzinie znowu odpalam juz jest wszystko ok!!

6. To wszystko dzieje sie rano przy pierwszym odpaleniu i pierwszej jezdzie. Wydaje mi sie ze ma na to wplyw pogoda - gdy jest zimno i gdy przez noc padal deszcz. Wiem ze to glupie ale glownie w takich warunkach to wystepuje.

Bede bardzo wdzieczny za wszelkie sugestie. Jezdzic sie nie da!! pomocy...!!
  
 
Świece wymień, przewody wysokiego napięcia pooglądaj dokładnie i tez raczej wymień, sprawdź cewkę zapłonową (może łapie wilgoć i są przebicia). Co do wolnych obrotów, to proponuję czyszczenie przepustnicy i sprawdzenie silniczka krokowego.
  
 
dzieki wielkie za odpowiedz !! przeczyszcze przepustnice i sprawdze silniczek krokowy. swiece byly wiemieniane jakies 2 lata temu wiec powinny byc ok. Przewody wysokiego napiecia wymienie koniecznie!! jeszcze raz dzieki

jakies inne pomysly ?
  
 
miałem podobną sytuacje hmmm dziwie się Twojemu mechanikowi ze nie diagnozował tego co głównie odpowiada za prawidłowe uruchomienie auta.

świeczki - nie patrz jak dawno temu były wymieniane tylko zwróć uwage ile Ty od tego czasu przejechałeś tym autem , one nie kruszeją wzalezności od czasu , tylko od efektu ich eksplatacji. Wykręć świeczki , zobacz czy nie są nadpalone (masz szczelinomież sprawdź średnice)

- przewody (na 90%) cześto się troszke nadpalają co własnie ma taki efekt który Cie dotknął.

jeśli nie to bedzie powodem będziemy gdybać dalej


ciekawi mnie tylko to , że problem masz rano ... świadczyło by to o tym ze dostała się gdzieś wilgoć hmm może zobacz kopułke od zapłonu , sprężonym powietrzem przedmuchaj , sam widzisz jak silnik jest nagrzany ekfekt może zanikać.