MotoNews.pl
5 Co daje rozpórka przednia?? (155063/45)
  

Co daje rozpórka przednia??

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam

Mam pytań kilka w kwestii rozpórki kielichów przednich:

1. Czy założenie polega tylko na przykręceniu oryginalnymi nakrętkami, czy warto zwrócić na coś uwage podczas montażu?

2. Co tak dokładnie daje założenie rozpórki? chodzi mi głównie o praktyczne zalety, teorie znam, jakie sa różnice w prowadzeniu auta po jej założeniu? zawieszenie seria

3. Jakie mogą być skutki uboczne, o ile takowe są?

pozdrawiam
 
 
1. tak
2. lżej w kieszeni ( auto przybiera sportowej mocY)
3. mniej szmalu na paliwo.
  
 
Cytat:
2006-08-06 17:55:44, KAMILA_Z_USTRONIA pisze:
2. lżej w kieszeni ( auto przybiera sportowej mocY) 3. mniej szmalu na paliwo.



ciekawa teoria, sprecyzuj lżej w kieszeni chodzi o kase na sama rozpórke czy na paliwo z kwestii szybszej jazdy??

i co z tą sportową mocą? jak przekłada się na jazde?
 
 
Cytat:
posiadany pojazd: ford Escort mk4 & mk5
rok produkcji: 1988
silnik/moc/kolor: 1.4/71/red



...jak bracie do tego zestawu dasz jeszcze rozpornice na tył
to narmalnie nienormalnie -bedzie rddówka-wyścigówka
Oj! bedzie bedzie .....!

Cytat:
teorie znam,



to tylko wstawiać rozpornice !
  
 
zajob
Escort User

skoro teorie znasz o rozpórkach - to napewno ma to pokrycie w ,, życiu,,
cena tekiego czegoś ( super znana firma) to pewnikiem ze 400 zł npod maske i ze 400 zł na tył .
Może,, pan kazio,, gdzieś na kotłowni wyspawa CI to za 50 zł za 2 szt.

Skoro jest to stosowane to w ( poważnych rajdach) , a teorie znasz to tak właśnie jest!
ni! posiadać tego w TD tożę niet w RS-ie
  
 
Cytat:
2006-08-06 18:36:54, frontline pisze:
..jak bracie do tego zestawu dasz jeszcze rozpornice na tył
to narmalnie nienormalnie -bedzie rddówka-wyścigówka
Oj! bedzie bedzie .....!




nie ma jak rada pseudo fachowca, ale każdy mówi o tym o czym ma pojęcie, chociaz mogę się mylić

rozpórka jest do mk5, ale nie wiem jakie to ma znaczenie


Co do rozpórki, to posiadam ową, oryginalna made by ford, chociaz z tego co widze bez pomocy "pana Kazia" dałbym rade sobie cos takiego wyspawać ale to również pomijam.
Zamontowałem ja juz nawet, zobaczymy czy zauważe różnice, jak przestanie padać.

Dzięki za fachowe i wyrafinowane rady






 
 
Cytat:
2006-08-06 17:51:02, zajob pisze:
1. Czy założenie polega tylko na przykręceniu oryginalnymi nakrętkami, czy warto zwrócić na coś uwage podczas montażu?


W escorcie montaż rozpórki jest bardo prosty. Polega tylko na przekręceniu nakrętkami.

Cytat:
2. Co tak dokładnie daje założenie rozpórki? chodzi mi głównie o praktyczne zalety, teorie znam, jakie sa różnice w prowadzeniu auta po jej założeniu? zawieszenie seria


Żadnych róznic w prowadzeniu ni ma, a już tym bardziej na seryjnym zawieszeniu. Zupełnie zbędny wydatek i montaż.

Cytat:
3. Jakie mogą być skutki uboczne, o ile takowe są?


Na seryjnym zawieszeniu, w codziennej jeździe razczej ni ma - ani pozytywów, ani negatywów. Ot, gadżet.
  
 
rozpurka to niezła bzdurka
  
 
.... rozpórka jest dobra jak masz obniżone i utwardzone zawieszenie ..... usztywnia nadwozie w ostrych zakrętach oraz na naszych "równych" drogach ..... w normalnej jeżdzie raczej mało przydatna ..... choć zdarzały sie samochodu do których zalecano montaż ..... np. Skoda Favorit ..... nadwozie miało zbyt małą sztywność i bez tego gadżetu często zdarzały sie pęknięcia przedniej szyby ..... Escort raczej nie ma takiej dolegliwości ....
  
 
piszesz ze załozyłes, a czy zakładałeś na podniesionym aucie?, bo powinna byc zakładana na uniesionych kołach.
  
 
Zapytam jeszcze w ten sposób,

Kto ma zamontowana rozpórke?? i jakie widzi jej zalety??

w skodach, favorit, a nawet w felicji jeszcze rozpórka była montowana fabrycznie, ale to raczej najlepiej o tych autach nie świadczyło

zakładałem normalnie, auto na ziemi, a jakie to ma znaczenie??





[ wiadomość edytowana przez: zajob dnia 2006-08-06 20:00:45 ]
 
 
ja mam i tak naprawde zalet niew widac. bo jak zobaczyc ze kilichy sa sztywniejsze? tazz niemiał przy sportowym zawieszeniu, i zobaczył skutki.... popekane kielichy
  
 
Cytat:
2006-08-06 17:55:44, KAMILA_Z_USTRONIA pisze:
auto przybiera sportowej mocY 3. mniej szmalu na paliwo.




yyy.... moge spytac czym poprzesz swoja teorie:| ??? bo ja jakos nie widze tego przelozenia ale moze sie nie znam

w skodAch favorit rozporka montowana byla seryjnie,poniewaz w wyniku przemieszczania sie kielichow i calego nadwozia na zakretach pekaly przednie szyby.. pzdr
  
 
chodzi o ta sportową moooc, tą samą co daja naklejki na masce i plastikowe spojlery

zakładasz takie cudo, i sportowy tłumik, i od razu z 1.6 robi się 1.8
 
 
.... ciężko zauważyć gołym okiem zalety zainstalowanej rozpórki .... prędzej zauważysz skutki jej braku ....
  
 
Nie odczuwam zadnych skutkow jej zalozenia (ja - kierowca ) ,ale moze karoseria odczuwa??
  
 
maciek701
Escort User
Cytat:


2006-08-06 17:55:44, KAMILA_Z_USTRONIA pisze:
auto przybiera sportowej mocY 3. mniej szmalu na paliwo.




yyy.... moge spytac czym poprzesz swoja teorie:| ??? bo ja jakos nie widze tego przelozenia ale moze sie nie znam

odpowiedź !
jak wydasz szmal na rozpornice , to nie wydasz go na paliwo !!!
Nieda się wydać dwa razy tych samych pieniądzy!

2006-08-06 17:55:44, KAMILA_Z_USTRONIA pisze:
auto przybiera sportowej mocY
odpowiedź!!!
, mocY będzie więcej ale w zestawie
( rozpornice +czip z allegro - taki z pokrętełkiem -coby sobie mocy dodawać wedle kaprysu)
  
 
rozpórka nie jest z allegro tylk oz rozbiórki, z owej rozbiórki dostały misie również owe springi, ale to w ewentualnej przyszłości.

chipa z pokrętłem nie było a 70 % ceny paliwa to podatek więc chyba wole rozpórke ale pozdrawiam Panią Kamile
 
 
Zajob, rozpórka jest montowana o ile się nie myle seryjnie w kabrioletach dla usztywnienia konstrukcji ( escortach ).

W "zwykłym" escorcie ma sens jeśli założysz sportowe zawieszenie i nie po to aby mieć lepsze wrażenia z jazdy, tylko po to aby usztywnić konstrukcje i chronić escorta.
Na sportowym zawieszeniu, czyli obniżonym i utwardzonym, mogą Ci popękać kielichy.
Ja mam oryginalną fordowską i spokojną głowe
Jej koszt to 280zł, jeśli masz za friko to warto założyć, może kiedyś będziesz miał kaprys bawić się z zawieszeniam.
  
 
nic nie ma za friko

ale za springi dałem 150 a rozpórke dostałem gratis no jak faktycznie 280 kosztuje to znaczy że drogo i nie dziwie się ze prawie nikt tego nie zakłada.

Ale założyłem i git, w końcu jeść nie woła