MotoNews.pl
  

Geometria kół w E-36

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
mam do was pytanko bo kupiłem bete e36 kombi i byłem na geometrii i gość mi mówi ze mam sprzodu kąt pochylenia 1 stopień zaduzo niz podaje producent jakie to bedzie miało konsekfencje dramat czy nie ma co sie zawczasu martfi
  
 
Witam tak to ci zawiele nie pomoge musiał byś mi podać wszystkie parametry po pomiarach tego diagnosty dak czy tak dużo wiekszy wpływ na prowadzenie się e36 ma zawieszenie "geometria" kół tylnych mając parametry pochył i wyprzedzenie sfożnia zwrotnicy mógłbym ci coś podpowiedzieć czy masz kielich przestawiony czy werso pod silnikiem no i chciałbym wiedzieć czy auto nie ściąga oczywistą sprawą też jest że trzeba inną zbieżność zastosować w takim przypadku gdzie masz pochył nietaki jak tża wsumie. W sumie najważniejsze jest by parametry kół P i L były Jednakowe a przynajmniej zbliżone a nie takie jak książka pisze jeśli chodzi o ścisłość to masz sporą różnice bo ok 6mm sprawa następna to samochód w czasie użytkowania jest narażonyna na zmiane parametrów chociążby przez biewłaściwy rozkład masy tz. kierowca zregóły jeździ sam automatycznie L. strona idzie do + P.strona do - z tąd z reguły biorą sie różnice w pochyłach POZDRAWIAM sądze że wyjaśniłem conieco "Zapraszam na geometrie"
  
 
już ci pisze jak to mam na wydruku os przednia zbbieżność min.0,11 max0,25 kont pochyl min -1,00 a max 0,25 po regulacji to 0,09i kąt -2.00 i lewa 0,09 kąt 0.40 a jezeli chodzi o os tylna to powiedzieli ze jest idealnie a odnosnie jazdy to nic nie ściąga samochód sachowuje sie idealnie i nie jezdzi bokiem a wiem ze był pukniety lewą strona zastanawiam sie tylko czy bedzie żarło mi opony bo zakupiłem nówki
  
 
Witam już ci pisze prawą oponke może ci brac od środka nie napisałeś parametrów wyprzedzenia ale tak czy tak gościu ktury pracuje na komputerku nigdy ci tego dobrze nie ustawi bo w twoim przypadku trzeba by zwiększyć zbieżnośc by ratować ci gumy do około 3mm może nawet 3,5mm a komputerek na to niepozwoli napisze że jest źle masz klasyczne parametry jak ci pisałem z rozkladem mas ale troche spotęgowane bo to troszke za dużo lewą oponke też może niemusi brać z zewnątż twoje koła poprostu są przechylone patrząc w pionie to w lewą strone mniej więcej tak tylko nie aż tyle szkoda że nie jesteś z okolic Ślaska mam fajne przyżądy laserowe lecz nie przyżąd jest tu wyznacznikiem ale komputer wogule odpada uwież mi mi podpowiadał conieco gościu ktury robił geometrie zawodnikom WRC autka przyjeżdzały na lawetach koleś jest prze huj on sie uczył w angli a ja conieco od niego ja mam największą satysfakcje gdy klijęci są zadowoleni przyjeżdzając na drugi dzień by mi podziękować do jest coś wcale nie rosną mi piurka lecz mnie to cieszy POZDRAWIAM MIŁEJ JAZDY
  
 
APCAR - ja widze, że ty jesteś tutaj KING w temacie geometrii. Ja jestem z Gliwic. Tak się składa, ze już jakiś czas temu pyknąłem sobie lewym przodem w krawężnik i koło przesunęło mi sie jakieś dwa centymetry do tyłu. Wymieniłem sobie wahacz pojechałem na geometrie i wszystko mi niby ustawili. W sumie jestem zadowolony bo siekłem 10 tys. km i narazie opon mi nie zbiera. I nawet przy 190km/h autko idzie prosto i go nie ściąga gorzej przy hamowaniu. Ale to akurat może być spowodowane większym zużyciem okładzinm na lewym przodzie. Jak dotąd nikt nie był w stanie mi powiedzieć co jest nie tak - bo koło po wymianie wahacza nadal jest ciofnięte do tyłu o około 1cm. Poprostu metodą prób i błędów kazali mi wymieniać poszczególne elementy zawieszenia.Nistetety nie zabardzo mam rozeznanie gdzie mogę sprawdzić przekątne podłużnic i wogóle czy są one proste po tym spotkaniu. A nie ukrywam, ze troche mnie irytuje ten 1 cm A tak wogle to szykuje się do założenia 18 calowych kółek i wteydy to może zacząc być problem Jesteś w stanie coś pomóc w tym temacie. Bo jak coś to do ciebie podjade
  
 
jak bys mi dał swojego meila to bym ci przesłał zdjecie całego wydruku to moze mi bardziej bys pomógł to moze tu bym sobie ustawił z góry dzieki seba27-80@o2.pl
  
 
CZEŚĆ BUCZER na początek napisz mi parametry po geometrji jak masz poczym wnioskujesz że masz koło przestawione narazie moge ci powiedzieć że jeśli wachacze wymieniłeś to może być amor lub Sanie pod silnikiem ale najważniejsze dlamnie są parametry w stopniach dodaje nadobrą sprawe jeśli masz lewe koło lekko cofnięto to nawet jest wskazane krutko mówiąc wyruwnuje się tor jazdy poniewasz pochył jezdni masz przeważnie na prawą strone druga sprawa to że prawe koło jest stale narażone na cofanie ato przeż studzienki kanalizacyjne bąć to krawężniki nieszczęsne przy parkowaniu jeśli masz bardzo przestawione to coś na to zaradzimy ale nie geometrią lecz naciąganiem mamy gościa ktury to robi perfekcyjnie gzieś w Łaziskach ale pierw musiałbyś jechać na geometrie właśnie do mojego znajomego bo tylko oni sie znają i współpracuja Pozdrawiam APCAR
  
 
No więc tak. Wydruków z geometrii nie mam - bo robiłem ją już jakiś czas temu.
Co do tego skąd wiem, ze koło jest przesunięte w tył - to wygląda to tak jak na obrazku z prawej strony koła przedniego luz jest 3cm, a z lewej 4cm. Dokładnie o co chodzi pokazuje obrazek. Z drugiej strony autka odległości od przedniego koła do błotnika są równe.


Co do problemu to nie jest on wielki - bo auto jeździ dobrze. Gorzej będzie z założeniem 18 calowych kół. Z racji tej różnicy może mi te koło nie wejść.

Co do przyczyn no to również rozważałem amortyzator albo belke poprzeczną, ewentualnie zwrotnice - jednak fachowcy (!) nie byli w stanie stwierdzić co mam wymienić. Najlepiej kazaliby wymieniać pokoleji wszytsko.

Najlepiej jakby ktoś poprostu poprzez geometrie stwierdził mi co mam do wymiany - ewentualnie pomieżył podłużnice. I stwierdził co z tym dalej zrobić.

Jakbyś miał dla mnie jakąś konkretną propozycje - lub namiary na warsztaty - to bardzo chętnie bym to rozważył
Pozdrawiam
  
 
Cze ten pomiar jest mało miarodajny jak chcesz sie tak bawić to zmież odległości pomiędzy przednik kołem a tylnym tylko do felgi lecz też nie jest to pewne bo może być tył ruszony ale jeśli odległości będą takie same to znaczy że z samym błotnikiem jest coś nietak lecz to mało (prawdopodobne) lecz niewykluczone co do zwrotnic to niesądze (amor wuzek ewentualnie kielich góra ale po geometri będziesz wiedzieć więcej Pozdrawiam
  
 
No dobra ale słuchaj powiedzą mi coś po geometri ?? Tzn. co jest nie tak ?? Bo to mnie najbardziej interesuje. Ostatnim razem jak robiłem geometrie to gostek powiedział, że na "taśmach" wyszła im różnica 1cm między kołami. I, że jeżeli nic dalej się nie będzie działo to mam jeździć i sie nie martwić. No i jakby to powiedzieć niby nic się nie dzieje, ale jestem wtrakcie zabawy w doposażanie samochodu i chce mieć wszystko idealnie, a nie prawie dobrze.
Dlatego też nie pojechałem już drugi raz u siebie na geometrie bo jak mam wydać 50zł i dowiedzieć, się tyle co ostatnio to po co
No ale teraz przy okazji zabawy z zawieszeniem będę musiał pojechać gdzieś na jakąś solidną geometrie

Bo ja osobiście nie wiem gdzie indziej mogą mi powiedzieć co jest nie tak. Jeżeli masz jakiś pomysł gdzie mi powiedzą co mam krzywe to chętnie skożystam z namiarów i tam podjade.

Cytat:
Cze ten pomiar jest mało miarodajny


No wiesz ja ci powiem tak jak auto kupowałem to były równe odległości po obu stronach koła z lewej i prawej strony auta. Po spotkaniu z krawęznikiem niestety różnica wyniosła prawie 2,5cm. Jak wymieniłem wahacz to uzyskałem 1cm różnicy. Co dalej nie mam pojęcia.
  
 
cześć apcar wysłałem ci już na e-mail z moji wydrukiem i co sadzisz czy da sie cos zrobic bo byłem dzisiaj u specjalisty od naciagania bo ma rame do tego i powiedział mi ze da sie to na ciagnac za około 400 zł
  
 
Dzieki APCAR Jak załatwie swoje sprawy to tam podjade
  
 
czy ktos moze napisac jakie maja byc kąty w e36 sedan tył ?
Dziekuje
  
 
A więc jak podaję książka:
Zbierzność całkowita:0,24'+-6'
Pochylenie koła:-1,30'+-15'
geometryczna oś jazdy:0'+-3'
  
 
Dziekuje