MotoNews.pl
  

Zmniejszenie luzu na przekladni kierowniczej w E34, E32

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Czy ktos z Was cos takiego probowal i z jakim efektem sie to odbylo?
Procedura wydaje sie prosta ale nie do konca...

Regulacja/Wymiana przekladni kierowniczej

Chodzi mi o przeprowadzenie regulacji konkretnie a nie wymiane.

Pozdrawiam
  
 
Tylko wydaje się łatwe
  
 
Nikt tego nie robil??
To moze ktos sie odwazy, zrobi a potem napisze efekt
Moze ja w wolnej chwili dziabne temat...
  
 
Siemanko.Pytanie jest jak najbardziej słuszne bo niebardzo mechanicy chcą się tym zajmować.Ale znalazłem gościa ktury mnie niewkręcał tylko kazał wjechać na kanał przyniósł 2 klucze i zajeło mu to 5minut.Pojechałem na próbe było zamocno dociągnięte poluzował i teraz jest git zapłaciłem 10pln.Zakład z szyldem a facet wiedział o przekładni więcej niż ci fachowcy którzy wymyślali :a to klinek na frezie zerwany a to tylko do regeneracji się nadaje i takie tam pierdoły.
  
 
Najpierw sprawdź gdzie masz luz naprawdę.
W E32 miałem luz w układzie i cały czas myślałem, że to wina przekładni, a okazało się, że mechanik zredukował mi całkowicie i to w kolumnie kierownicy.
  
 
U mnie luz jest na pewno na przekladni. Bylem juz w paru miejscach ale albo gadali "Panie to jest niemozliwe" albo wlasnie ze regeneracja i to 1500 zl! Musze poszukac jakiegos faceta co ma pojecie na ten temat i tyle.

  
 
sprawdź na początku luz kierownicy na postoju przy wyprostowanych kołach i skręconych maksymalnie
jeśli niebędzie luzu na wyprostowanych a na skręconych będzie duży to raczej nici z regulacji
  
 
w obydwóch przypadkach luz identyczny wiec mam nadzieje ze luz da sie zniwelowac do poziomu niemalze 0

[ wiadomość edytowana przez: raffat dnia 2006-11-04 15:11:54 ]
  
 
Odgrzebuje temat:

Regulacja dotyczy tylko przekladni w E34 i E32.
Opisze na przykladznie E34.

REGULACJI DOKONUJEMY TYLKO I WYŁĄCZNIE NA PROSTYCH KOŁACH!!!

Silnik 1.8 - regulacja odbywa sie bez problemu z tego wzgledu ze mozna sie tam w berka pod maska bawic.

Silniki M50: Sciagamy (odchylamy na bok) rurę od chłodzenia alternatora przez co pojawia sie wątły (ale jest!!!) dostęp do przekładni. Potrzebny klucz oczkowy 17 i imbus - wkrętak na dlugiej rączce(rozmiaru nie pamietam dokladnie).
Luzujemy nakrętkę o ok 1 obrót. Dokręcamy śrubę imbusem aż poczujemy lekki opór - od tego momentu delikatnie odkręcamy ją spowrotem (ok 1/5 - 1/6 obrotu). Dokrecamy dość mocno nakrętkę kontrującą. Sprawdzamy na wyłączonym silniku efekt, jeśli luzu nie ma (patrzymy jak koła reagują na ruch kierownicą) czeka nas jazda próbna. Jeśli kierownica wraca do położenia 0 (na wprost) bez żadnego oporu to rewelacja, jeśli nie powtarzamy krok z dokręcaniem imbusowej śruby jednak wykręcamy ja tym razem minimalnie!!!

Testowałem ten sposób od ostatniego mojego postu 5 razy. Efekt bardzo dobry nawet na wytłuczonej przekładni. W moim przypadku efekt rewelacyjny - jedzie się jak nowym autem, przód sztywny i na reszcie przestało coś stukać na dziurach (stukała przekładnia).
Przede wszystkim przy 160 i przy wietrze nie trzeba szukać drogi! Jedzie się jak po szynach

Jeśli ktoś miał na prawdę duży luz na prostych kołach to dodatkowo musi odkręcać śrubę od dołu przekładni! Samo dokręcenie z góry jest wręcz zabronione!
Reszta silników identycznie.

Problemy? -> pisać




[ wiadomość edytowana przez: raffat dnia 2006-11-04 15:11:20 ]
  
 
Cytat:
Jeśli ktoś miał na prawdę duży luz na prostych kołach to dodatkowo musi odkręcać śrubę od dołu przekładni! Samo dokręcenie z góry jest wręcz zabronione! Reszta silników identycznie. Problemy? -> pisać [ wiadomość edytowana przez: raffat dnia 2006-11-04 15:11:20 ]



Dokładnie w którym miejscu od dołu jest ta śruba, bo ja nie mogłem jej poszukać.
  
 
Panowie

Mam info ze tego typu regulacji sie nie wykonuje a sruba w przekładni jest do nastaw fabrycznych.

Moze to powodowac "pływanie" samochodu.

Osobiscie odradzam!

pzdr