Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
raffat E34 520i, E39 528i Wrocław | 2006-08-10 00:15:30 Czy ktos z Was cos takiego probowal i z jakim efektem sie to odbylo?
Procedura wydaje sie prosta ale nie do konca... Regulacja/Wymiana przekladni kierowniczej Chodzi mi o przeprowadzenie regulacji konkretnie a nie wymiane. Pozdrawiam |
![]() Buczer (S) BMW Master (Moderator) BMW E-34 520i Gliwice | 2006-08-10 14:39:15 Tylko wydaje się łatwe ![]() |
raffat E34 520i, E39 528i Wrocław | 2006-08-17 22:10:05 Nikt tego nie robil??
To moze ktos sie odwazy, zrobi a potem napisze efekt ![]() Moze ja w wolnej chwili dziabne temat... |
![]() maniek6210 BMW E34 520i bialystok | 2006-08-19 14:02:57 Siemanko.Pytanie jest jak najbardziej słuszne bo niebardzo mechanicy chcą się tym zajmować.Ale znalazłem gościa ktury mnie niewkręcał tylko kazał wjechać na kanał przyniósł 2 klucze i zajeło mu to 5minut.Pojechałem na próbe było zamocno dociągnięte poluzował i teraz jest git zapłaciłem 10pln.Zakład z szyldem a facet wiedział o przekładni więcej niż ci fachowcy którzy wymyślali :a to klinek na frezie zerwany a to tylko do regeneracji się nadaje i takie tam pierdoły. ![]() |
raffat E34 520i, E39 528i Wrocław | 2006-08-21 01:02:45 U mnie luz jest na pewno na przekladni. Bylem juz w paru miejscach ale albo gadali "Panie to jest niemozliwe" albo wlasnie ze regeneracja i to 1500 zl! Musze poszukac jakiegos faceta co ma pojecie na ten temat i tyle.
|
raffat E34 520i, E39 528i Wrocław | 2006-08-22 00:39:50 w obydwóch przypadkach luz identyczny wiec mam nadzieje ze luz da sie zniwelowac do poziomu niemalze 0 ![]() [ wiadomość edytowana przez: raffat dnia 2006-11-04 15:11:54 ] |
raffat E34 520i, E39 528i Wrocław | 2006-11-04 15:06:22 Odgrzebuje temat:
Regulacja dotyczy tylko przekladni w E34 i E32. Opisze na przykladznie E34. REGULACJI DOKONUJEMY TYLKO I WYŁĄCZNIE NA PROSTYCH KOŁACH!!! Silnik 1.8 - regulacja odbywa sie bez problemu z tego wzgledu ze mozna sie tam w berka pod maska bawic. Silniki M50: Sciagamy (odchylamy na bok) rurę od chłodzenia alternatora przez co pojawia sie wątły (ale jest!!!) dostęp do przekładni. Potrzebny klucz oczkowy 17 i imbus - wkrętak na dlugiej rączce(rozmiaru nie pamietam dokladnie). Luzujemy nakrętkę o ok 1 obrót. Dokręcamy śrubę imbusem aż poczujemy lekki opór - od tego momentu delikatnie odkręcamy ją spowrotem (ok 1/5 - 1/6 obrotu). Dokrecamy dość mocno nakrętkę kontrującą. Sprawdzamy na wyłączonym silniku efekt, jeśli luzu nie ma (patrzymy jak koła reagują na ruch kierownicą) czeka nas jazda próbna. Jeśli kierownica wraca do położenia 0 (na wprost) bez żadnego oporu to rewelacja, jeśli nie powtarzamy krok z dokręcaniem imbusowej śruby jednak wykręcamy ja tym razem minimalnie!!! Testowałem ten sposób od ostatniego mojego postu 5 razy. Efekt bardzo dobry nawet na wytłuczonej przekładni. W moim przypadku efekt rewelacyjny - jedzie się jak nowym autem, przód sztywny i na reszcie przestało coś stukać na dziurach (stukała przekładnia). Przede wszystkim przy 160 i przy wietrze nie trzeba szukać drogi! Jedzie się jak po szynach ![]() Jeśli ktoś miał na prawdę duży luz na prostych kołach to dodatkowo musi odkręcać śrubę od dołu przekładni! Samo dokręcenie z góry jest wręcz zabronione! Reszta silników identycznie. Problemy? -> pisać [ wiadomość edytowana przez: raffat dnia 2006-11-04 15:11:20 ] |
![]() PLUS98 POLONEZ CARO+ 1.6 GLI WRZEŚNIA | 2007-03-30 00:08:37
Dokładnie w którym miejscu od dołu jest ta śruba, bo ja nie mogłem jej poszukać. |
mibhell BMW Head Moderator E36 320iT www.silesiaparts.pl | 2007-03-30 15:17:19 Panowie
Mam info ze tego typu regulacji sie nie wykonuje a sruba w przekładni jest do nastaw fabrycznych. Moze to powodowac "pływanie" samochodu. Osobiscie odradzam! pzdr |