MotoNews.pl
  

Omega 2,5 tds - ile oleju?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam
chcę wymienić olej w omedze 2,5 tds i nie wiem ile tam wchodzi ?
[ile kupić?]
pozdrawiam.
  
 
6.5 litra ale pewnie 6 starczy
  
 
ok dzięki mik41
  
 
To i ja się zapytam : jaki jest symbol filtru oleju do tego silnika bo wiem że są dwa rodzaje (długi i krótki - wkład) ?
Oczywiście do 2,5td
  
 
zgaduj zgadula? hehe.. a wiesz ze sa dwa rodzaje 2.5 td? U25TD, X25TD. o Y juz nie bede wspminal bo to juz DTI.napisz konkretnie co masz za maszynke
  
 
Cytat:
2006-08-31 21:09:48, Rycho-25td pisze:
To i ja się zapytam : jaki jest symbol filtru oleju do tego silnika bo wiem że są dwa rodzaje (długi i krótki - wkład) ? Oczywiście do 2,5td



nie ma to jak precyzyjny opis
Zalezy od rocznika ale nawet i to nie do konca bo widzialem z 96 z przeplywka a i z konca 97 bez przeplywki...
Powiedz czy masz przeplywomierz powietrza obok filtra tegoz samego. Filtru roznia sie w praktyce jedynie srednica wewnetrzna otworka na olej. Srednica i dlugosc to 1,5 mm roznicy (porownywalem ostatnio wymiary).
Mi jak wlewali olej to weszlo 5,5 litra. Dziwne bo poprzednio bylo 6,5, a teraz na pewno wszystko scieklo do samego konca. Hmmm...

Edit: Jutro moge znac dokladne oznaczenia filtrow filtrona i kneckta (zeby nie pomylic). Dzisiaj moge jedynie stwierdzic ze ten z wieksza srednica wewnetrzna (chyba 28mm) to do silnikow bez przelywki, a ten z wezsza srednica (chyba okolo 18mm) do tych z przeplywomierzem. Tez w katalogu filtrona nie patrzcie na numery seryjne silnika - moje sie nie zgadzaly z wlasciwym typem! Ten pierwszy od gory to do starsego modelu, ten nizej do nowszego jest (sa 2 modele nie rozroznione niczym i ze niby oba pasuja do tego silnika)


[ wiadomość edytowana przez: chemik333 dnia 2006-08-31 21:34:13 ]
  
 
Ups.. Rycho lukalem na Twoje fotki w profilu i widze ze tam jest motorek bez przeplywomierza a wiec U25TD ale nie wiem czy te foty sa aktualne aaa.. Prosba wielka.. Panowie skonczcie z tym TDS em co? to normalny TD.
  
 
Eisvogel fotki się zgadzają to jest ten silnik 2,5 td rocznik 1995
i z tego co się orientuję to on nie ma przepływomierza.

pozdrawiam i dziękuję za zainteresowanie

---------------------
Aha i tylko OR z Biedronki !!!!!!
Ja oczywiście 50/50 !!!!

[ wiadomość edytowana przez: Rycho-25td dnia 2006-08-31 22:32:16 ]
  
 
Qrka gdzies mi zginelo oznaczenie filtra Filtrona dla tego pierwszego silnika bez przeplywomierza, ale z firmy Knecht filtr ten na pewno ma oznaczenie "OX 96 D".
  
 
Witam
filtrona to bez przepływki model OE 649/1 a gdybys chciał zmienic
filtr paliwa to PP 837
  
 
Dziękuję wszystkim którzy pomogli mi w tej sprawie i serdecznie POZDRAWIAM
  
 
Odgrzewam kotleta bo szczerze mowiac siedze nad tym ju od poltorej godziny wertujac katalog intercarsu i porownujac to z moja obecna wiedza, oraz z tym co tu jest napisane i juz zglupialem totalnie.

Na poczatek: chodzi oczywiscie o model filtra oleju do silnika bez przeplywomierza. Puszka na filtr jest starego typu czyli rozszerzana (w tych z przeplywomierzem jest prosta).

Guuma napisal ze bez przeplywomierza z filtrona 649/1 i tu zglupialem bo mi wychodzi ze powinien byc 523. Przy jednej z wymian mialem ze soba dwa filtry knechta: ox96d oraz ox126d. Do mojego silnika zostl wybrany ox96d ktory wg intercarsu jest zamiennikiem 523 filtrona. Z drugiej strony to wlasnie 649/1 ma wieksza srednice wewnetrznego otworu, co by jednak sugerowalo ze to on ma byc uzyty.
Gdzies jest blad, albo w opisie zamiennikow w katalogu internetowym na stronie IC albo tu w tym co napisal guuma. Tym ze ja mialem ox96d wolalbym sie nie sugerowac, poniewaz oczywiscie moglem miec wsadzony zly filtr... Na dodatek tego wszystkiego oczywiscie (jak pisalem) oznaczenia ze od ktoregos numeru silnika i do ktoregos powinny byc jakies filtry wzgledem mojego numeru sie nie zgadza (ox96d jest podpisany jako DO 34xxx... a moj numer to 37xxx...). A moze jednak powinno sie to zgadzac?
Nie no zglupialem totalnie. Oczywiscie moge pojsc do IC i kupic taki sam jak mialem kiedys filtr i powinno byc ok (skoro bylo), natomiast odgrzewam watek w celu wyjasnienia sprawy RAZ NA ZAWSZE
Tak wiec ludziska uzytkujacy TD wszelakiej masci wpisujcie prosze oznaczenia filtrow oleju i ich producentow jakie stosujecie, wraz z typem silnika - z czy bez przeplywomierza, albo lepiej - ksztaltem jaki u Was ma puszka filtra. Jak ktos nie wie jak okreslic ksztalt to moze wstawic zdjecie

Na wszelki wypadek zamieszam zdjecie mojego "starego" typu puszki filtra. Niestety tylko takie mam pod reka - bylo robione wogole w innym celu stad niestety taki kąt.

  
 
Ja kupuję taki:



MANN-FILTER(MANN+HUMMEL GMBH)
indeks fota - HU 848/1 x
Filtr oleju evotop
srednica zewnętrzna: 82,5
srednica wewnętrzna: 36
srednica wewnętrzna 1: 36
Wys.: 159,5
od nr. silnika: 34398418

w komplecie są 2 uszczelki - malutka i większa, które należy zmienić na tym drągu, który wchodzi w otwór filtra.

Drugi ma następujące oznaczenie i za chiny nie pasuje do mojego auta:



indeks fota - HU 938/1 x
Filtr oleju evotop
srednica zewnętrzna: 88
srednica wewnętrzna: 27,7
srednica wewnętrzna 1: 27,7
Wys.: 158
do nr silnika: 34398417

Chemik333, do Twojego powinien być filtron 523, ponieważ ten filtr działa w parze z obudową aluminiową - taka jest na Twoim zdjęciu, a 649 jest do obudowy plastikowej, czyli takiej jak jest w moim samochodzie.



[ wiadomość edytowana przez: sewcio dnia 2008-01-08 20:47:00 ]
  
 
OKI!!! dzieki Sewcio! Zatem wszystko jasne: guuma zapodal sabotaz

w sumie ja tez sie mylilem piszac wczesniej ze do tego bez przeplywki ma byc filtr z wieksza srednica wewnetrzna

Wiec wszystko jasne. Do przeplywomierza 649, bez 523. W intercarsie sie nie pomylili
  
 
Jeżeli do obudowy aluminiowej włoży się ten nieprawidłowy filtr, to za jakiś czas, po uruchomieniu silnika kontrolka oleju będzie swieciła się parę sekund
  
 
Kufa Sewciu nie mieszaj ze zdjęciami. Moje doświadczenie wskazuje jednoznacznie U25DT: filtr oleju do tego silnika ma mniejszą średnicę wewnętrzną, druga sprawa na powierzchni filtrującej rozciągnięty jest materiał perforowany no i góra i dół jest metalowa - chodzi o spód i wierzch. W X25DT jest całkowicie odwrotnie. Spód i wierzch jest z tworzywa a na powierzchni nie ma żadnego materiału z perforacją. Wskutek różnych kombinacji sprzedających wbrew mojej woli sprzedali mi taki jeden filtr do U25DT Knechta, który zresztą chętnie oddam za dobre słowo. Filtr jest funkiel nówka nie śmigany bo gdzie miałbym go włożyć ??? Moje ustalenia potwierdziłem w przypadku produktów Filtrona, Knechta, Championa'a.
  
 
Zdjęcia zgadzają się z opisem, a to że zeskalowanie jest trochę nieszczęśliwe, to trudno, takie jest na stronie i ja tego nie zmieniałem, ale po oznaczeniach i wymiarach już nie można się pomylić. Faktycznie można spotkać filtry z siatką perforowaną, ale czy to jest reguła, to nie dam głowy...
  
 
Dzisiaj pojechalem na wymiane oleju i filtra (tego od Gieroya - dzieki ). Po wyjeciu starego wkladu okazalo sie oczywiscie ze... mialem zly czyli ten z szerszym wewnetrznym otworem i bez aluminium na gorze. Oczywiscie efekt opisywany przez benego wystepowal po kazdym uruchomieniu silnika (przez ok. 2 - 3 sekundy palaca sie kontrolka oleju po kazdym uruchomieniu silnika). Obecnie od razu jak zaskakuje to kontrolka znika (czasem nawet wczesniej).
Moje pytanie brzmi: czy i jak taka jazda przez te 7500km ze zlym filtrem moze wplynac na pogorszenie stanu i dzialania silnika?
  
 
Krytyczny moment to chwila uruchomienia ale dokładnej wiedzy o możliwych szkodach nie mam. Z drugiej strony biorąc pod uwagę dopuszczalne bezawaryjne przebiegi silników przy prawidlowej eksploatacji nie powinno mieć wpływu znacznego. A na marginesie Knecht to prawilna marka i nie kupuj innego filtra niż ten co Ci przesłałem oznaczenie masz z opakowania.
Pozdrawiam
  
 
wiem wiem... po prostu wczesniej zdalem sie na goscia w warsztacie i juz wiecej tak nie zrobie. wczesniej tez kiedys byl knecht