No i stało się - ROZRZĄD Help!!!!

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Dzisiaj jadąc na 2 około 30 km usłyszałem krótkie trrrrrt (nie metaliczne) silnik momentalnie zgasł - w trakcie tego trrrrt wysprzęgliłem auto stanęło wypadam otwieram maskę i co widzę?! wr......... strzelił pasek rozrządu!!!! Panowie i co teraz? jest jakaś szansa że zaworki nie spotkały się z tłokami, czy czekają mnie wielkie koszty, czy szukać nowego silnika? pasek trachnął niecałe 10 tys km przed planowaną wymianą! POMOCY CO TERAZ?!

[ wiadomość edytowana przez: solar18d dnia 2006-08-10 23:18:21 ]
  
 
marne szanse , ale dowiesz się dopiwero jak zdejmiesz głowice

p.s. kiedy zmieniałeś pasek ??
  
 
napewno to pasek rozrzadu strzelil?
  
 
Niestety na pewno, zdjąłem osłonę od rozrządu i był zerwanny za dolnym kołem zębatym, a ten dżwięk który usłyszałem to było coś takiego jakby pasek poleciał na zatrzymanym kole zębatym
  
 

Ile km masz na nim przejechane i czy to był oryginał?
  
 
raczej oryginał to nie był a nalotu miał niecałe 60 tys, przy 60 tys miała być wymiana, jest jakaś szansa że szlak trafił tylko pasek?
wez większych szkód czy raczej ....pomarzyć?

[ wiadomość edytowana przez: solar18d dnia 2006-08-10 23:34:30 ]
  
 
na twoim miejscu rozejrzał bym się za nowym silnikiem bo naprawa po strzale paska w dieslu wyjdzie okropnie wysoka.
naprawiałem już kiedys nissana po strzale i koszty przerosły nowy silnik więc niestety niewróże ci nic dobrego...

powodzenia
  
 
a jakie mogą być koszta takiego motorka? może lepiej poszukać już td ile teke stoją i gdzie najlepiej szukać - kupować? jakieś sugestie?
  
 
najtaniej to kupić D i jeździć dalej.. TD+i to znowu inna skrzynia, inne sprzęgło, chyba jakiś komputer jeszcze do tego? (coś tam chyba już jest co steruje silnikiem) , jak masz wporządku reszte samochodu to wydaje mi się że mimo to warto, ostatnio jechalem takim TD+i i ładnie idzie.. , nie powiem żeby mi szczena opadła, ale idzie duuużo lepiej, spalanie na trasie takie jak w moim D, w miescie chyba już większe.

kurde no czemu te paski tak w fordach strzelają?:/ znowu będe srał po gaciach i jeździł delikatnie żeby nic nie pękło.. az zapomne o tym przypadku.
  
 
w trakcie jazdy prawie nie ma szans aby silnik nie ucierpial (noga wysprzeglajaca musiala by byc szybsza niz Ruch tloka a to raczej niemozliwe) napostoju i owszemsdarza sie ze bez strat wiekszych sie obejdzie

Polecam najpierw rozebrac glowice jak miales farta to poszly 2-4zaworow wiec moze nie warto na zapas kupowac silnika
  
 
Ja bym proponował rozejrzeć się jeszcze po silniku czy to aby nie pompa wody się rozleciała, albo rolka napinająca.
Fakt faktem że głowice zdjąć trzeba, ale współczuję
  
 
zapytaj Kleszczaka mial jakis endżin na sprzedaz: wątek Kleszczaka
  
 
o jak miło. Mam cały do sprzedania co niezbędne do wymiany na TD int. zeszłego roku mi też strzelił po 20 tys. przebiegu. Jechałem 2500 km ale na szczęście strzelił 5 km od domu. U mnie poszły prowadnice, zawory, wałek pękłw 4 miejscach. Z planowaniem i nowymi częściami zmieściłem sie w 1 tyś. zł. z tym że sam naprawiałem, częśći kupywałem u jednego gościa na allegro. Polecam go tym bardziej że wszystko miał za małe pieniądze a za przesyłke zapłaciłem 3.50 zł. i do tego wszystkie niezbędne części miał.
Oczywiście polecam od razu wymienić ma TD int. którego oczywiście mam i chętnie sprzedam. Dorzuce instalacje wraz z immobilizerem i alarmem.
  
 
poczatek jest najlepszy " O jak miło" juz mam humor lepszy
 
 
odnosiłem sie do Bugza za to że pamiętał. Wiem jaki to ból, służe pomocą gdybyś chciał naprawiać silnik.
  
 
tak z ciekawosci ile kosztuje taki kit na TD+i ? rozumiem jest w tym skrzynia + sprzęgło?
  
 
Cytat:
2006-08-11 01:28:38, organo pisze:
(noga wysprzeglajaca musiala by byc szybsza niz Ruch tloka a to raczej niemozliwe)



a co tu ma do rzeczy wysprzęglenie

mógłby nawet na luzie jecha a przy zerwaniu paska, szczególnie w dieslu zawory spotkają się ze sobą - wysprzęglenie nie ma tu nic wspólnego


nie straszcie chłopaka tak, niech najpierw zdejmie głowicę i zobaczy co się stało, owsze może być makabra, ale może być również nienajgorzej
w optymistycznej wersji do wymiany będzie kilka zaworów, nowy rozrząd, uszczelka głowicy i pompa wody

  
 
Cytat:
2006-08-11 14:54:33, Kajteknr1 pisze:
tak z ciekawosci ile kosztuje taki kit na TD+i ? rozumiem jest w tym skrzynia + sprzęgło?

to zależy czy chcesz z rozrusznikiem i alternatorem. Jak jesteś zainteresowany to dorzuce zawieszenie.
  
 
Witam ponownie, wszystko już wiadomo, do wymany: 3 zawory ssące, 1 wydechowy, oczywiście kompletny rozrząd i rolka zębata pośrednia i simering na wałku rozrządu. wszystko z robocizną jakieś 900 zeta chyba to jakoś przeżyję, w końcu mogło być gorzej, cała reszta czyli pompa wody, głowica, tłoki, korbowody są oki.
  
 
e mogło być gorzej.