Prośba o info SINTRA

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Szanowni Bestiales może to nieco nieetyczne, ale z racji nieustannego wzrastania moich latorośli chodzi mi po głowie wizja Vana. Ponieważ Zafircia deczko przykrótka ( Res nie bij mnie) , a nie chciałbym być wylany z klubu za zdradę równolegle rozglądam się za omesię i Sintrą. Prośba o wskazanie źródła informacji o tym autku, ASO wybałuszyło gały jak kot sikający w piach. W wawie stoją dwie w komisie, ale chciałbym zorientowwać się w temacie, co oferowane jest pod względem silnikowym, wyposażenia itp. Szczególnie miło uśmiecham się do miłościwie panującego nam MODERATORA guru Urga . Dzięki za wszelkie informacje, Pozdr, Janusz
  
 
no to walimy:
CRASH TEST



Początkiem 1996 roku w ofercie Opla pojawił się model o nazwie Sintra. Był to pierwszy wielofunkcyjny (MPV) samochód tej marki. Pojazd ten zawiera w sobie zarówno rozwiązania amerykańskie, jak i europejskie. Nadwozie o klasycznej sylwetce dwubryłowej ma amerykański rodowód. Jest nieco skróconą wersją Pontiaca TransSport/ Chevroleta Venture i ma we wnętrzu trzy rzędy siedzeń. W przypadku stosowania indywidualnych foteli w ostatnim rzędzie może z niego korzystać 7 osób, ale gdy będzie to jednolita kanapa Sintra może przewozić nawet 8 osób.

Do napędu pojazdu użyto europejskich jednostek napędowych. Są one zabudowane poprzecznie i napędzają koła przednie. Początkowo stosowano tylko nowoczesne benzynowe silniki serii Ecotec o pojemnościach skokowych 2,2 i 3,0 dm3. Turbodoładowane silniki wysokoprężne o pojemności 2,2 dm3 wprowadzono dopiero w połowie 1997 roku.

Samochody Sintra produkowano w USA w fabryce koncernu GM w zakładach Doraville w stanie Georgia.

W 1999 roku wstrzymano produkcję tego modelu, by nie tworzyć konkurencji dla nowego modelu MPV o nazwie Zafira.

DANE:

Marka: OPEL
Typ: SINTRA
Model: 2.2 DTi 16V
Rok rozp.prod.: 1997
Kraj producenta: NIEMCY
Silnik Nadwozie
Rodzaj silnika: 4/ZS Typ nadwozia: MPV 5dw
Liczba cylindrów: 4/R Liczba osób: 7
Objętość skokowa: 2171 [cm3] Podwozie
Moc kW(KM)/obroty: 85(115)/4300 Układ napędowy: P/P
Rodzaj zasilania: WTRYSK BEZP Skrzynia biegów: M5+W
Katalizator: K Hamulce P/T: TW/T
Typ doładowania: TURBO + CHL.POW Ogumienie: 205/65 R 15H
Liczba zaworów/cyl.: 4 Wymiary i masy
Dane eksploatacyjne Długość całk.: 4670 [mm]
Prędkość maks.: 175 [km/h] Szerokość całk.: 1830 [mm]
Śred.zużycie paliwa: 7.9 [dm3/100km] Wysokość całk.: 1757 [mm]
według: EU Objętość bagażnika: 460 [dm3]
Czas rozp.0-100: 14.5 [s] Masa własna: 1690 [kg]
Zbiornik paliwa: 70 [dm3]

Marka: OPEL
Typ: SINTRA
Model: 2.2 GLS
Rok rozp.prod.: 1996
Kraj producenta: NIEMCY
Silnik Nadwozie
Rodzaj silnika: 4/ZI Typ nadwozia: MPV 5dw
Liczba cylindrów: 4/R Liczba osób: 7
Objętość skokowa: 2198 [cm3] Podwozie
Moc kW(KM)/obroty: 104(141)/5400 Układ napędowy: P/P
Rodzaj zasilania: WTRYSK MPI Skrzynia biegów: M5+W
Katalizator: K Hamulce P/T: TW/T
Typ doładowania: - Ogumienie: 205/65 R 15
Liczba zaworów/cyl.: 4 Wymiary i masy
Dane eksploatacyjne Długość całk.: 4670 [mm]
Prędkość maks.: 181 [km/h] Szerokość całk.: 1830 [mm]
Śred.zużycie paliwa: 8.4 [dm3/100km] Wysokość całk.: 1757 [mm]
według: ECE Objętość bagażnika: 460 [dm3]
Czas rozp.0-100: 12.7 [s] Masa własna: 1670 [kg]
Zbiornik paliwa: 70 [dm3]

Marka: OPEL
Typ: SINTRA
Model: 3.0 GLS A
Rok rozp.prod.: 1996
Kraj producenta: NIEMCY
Silnik Nadwozie
Rodzaj silnika: 4/ZI Typ nadwozia: MPV 5dw
Liczba cylindrów: 6/V Liczba osób: 7
Objętość skokowa: 2962 [cm3] Podwozie
Moc kW(KM)/obroty: 148(201)/6000 Układ napędowy: P/P
Rodzaj zasilania: WTRYSK MPI Skrzynia biegów: A4+W
Katalizator: K Hamulce P/T: TW/T
Typ doładowania: - Ogumienie: 205/65 R 15
Liczba zaworów/cyl.: 4 Wymiary i masy
Dane eksploatacyjne Długość całk.: 4670 [mm]
Prędkość maks.: 201 [km/h] Szerokość całk.: 1830 [mm]
Śred.zużycie paliwa: 10.5 [dm3/100km] Wysokość całk.: 1757 [mm]
według: ECE Objętość bagażnika: 460 [dm3]
Czas rozp.0-100: 10.8 [s] Masa własna: 1705 [kg]
Zbiornik paliwa: 70 [dm3]

OBRAZKI:









CHIP SINTRA:

MODEL / SILNIK MOC SERYJNA /KM/ MOC PO TUNINGU /KM/ MOMENT SERYJNY /Nm/ MOMENT PO TUNINGU /Nm/ DANE TECHNICZNE CENA BRUTTO
SINTRA 2,2 DTI 115 150 260 320 1500-2500

ceny z GODULA MOTOR SPORT

tyle internet. osobiscie widziałem tylko 1 raz sintrę na drodze. i raczej nie jest to popularne autko.

---+++== LOS OMEGAS BESTIALES ==+++---
Exclusivo club e Opel Omega !

>>> www.omega.lob.prv.pl <<<
  
 
Z tego co pamiętam ten wątek był poruszany na III LOB - chodzi o crash test tego auta. Jego wynik jest raczej nie do skomentowania... Janusz - chroń rodzinkę przed tym cackiem, bo to nie jest to Bezpieczeństwo przede wszystkim!
  
 
popularny czy nie - ale czy ktos ma własne doświadczenia ?
jak sprawdza sie z dieslem 2.2 i ogolnie - a jak nie to jaka 7-miejsowa alternatywa ? [oprocz zafiry ?]
  
 
ja bym odradzał jest spory problem z częściami.np. szyba czołowa kosztuje prawie 2 tys(to nie jest cena serwisowa) a używki nie uraczysz
  
 
Tak czy siak coraz więcej tego jeździw Polsce. A jeżeli chodzi o szybę to zobacz ile kosztuje do Omegi i nie mówię o zwykłej szybie.
  
 
temat bardzo stary, ale coś dopiszę, kiedyś w jednej z gazet pokazany był i opisany crasch test Opla Sintry tytuł artykułu brzmiał dosyć wymownie: "Srebrna półapka"...... to napewno też istotne
  
 
Ojciec ma Zafire 2.2 w benzynie i jest naprawde pojemna (choc nie dorasta do Omegi ) Spokojna powinna pomiescic rodzinke, choc jak jedzie 7osob, to bagaznik drasztycznie maleje ze wzgledu na rozkladane siedzenia. Osobiscie bym polecil Zafire dla licznej rodziny
  
 
Cytat:
2007-05-30 22:24:34, fatboy82 pisze:
Osobiscie bym polecil Zafire dla licznej rodziny


Chyba jako karę.
  
 
czemu jako kare? Samochodzik jest calkiem spoko Wiadomo ze sa lepsze, ale tez pozostaje kwestia funduszy. Zawsze mozna kupic vana amerykanskiego i wtedy masz od groma miejsca
  
 
Zafira jest na bazie Astry. Dla rodziny 2+2 jest ok. Dla większej, to męczarnia. Gdy miałem trójkę dzieci robiłem do niej przymiarki i kupiłem Omegę. Auto dużo większe. Przy czwórce dzieci kupiłem Grand Espace. Zafira to małe pudełko. Jedyną zaletą jest wstawianie wóżka do bagażnika bez składania (pod warunkiem, że korzystamy z wariantu 5-cio - a raczej 4-ro osobowego).
  
 
a jednak mimo wszystko kupilismy SINaTRE -
- ponieważ wiekszość wypowiedzi jest - słyszałem, czytałem,
zobowiązuję się do przekazywania na bieżąco swoich obserwacji, uwag
Pierwsze wrażenie - wielka, silnik 2,2 DTi bez problemow radzi sobie z 1700kg, zwrotna. - jeszcze rejestracja i będę meldował - chyba na własnej stronie - zeby na Bestiales nie robic zamieszania

No i nasza bestia czeka na nowego właściciela

  
 
Cytat:
2003-05-09 21:53:10, Makaveli pisze:
chodzi o crash test tego auta. Jego wynik jest raczej nie do skomentowania... Janusz - chroń rodzinkę przed tym cackiem, bo to nie jest to Bezpieczeństwo przede wszystkim!



testy zderzeniowe
kiepskie - nawet bardzo, ale [bo zawsze jest jakies ale] - przegladnąłem pozostałe samochody - napatrzyłem sie na film z crashtestu i żeby być obiektywnym przedstawiam kilka innych cacek:

KATEGORIA - DUŻE MPV
Chrysler Voyager (1999) - 16 / 4 pkt.
Kia Carnival/Sedona (2003) - 18 / 4 pkt.
Opel/Vauxhall Sintra (1999) - 18 / 9 pkt.
Renault Espace (1999) - 27 / 10 pkt.
VW Sharan (1999) - 21 / 10 pkt.

A DUŻE RODZINNE:
Audi A4 (1997) - 17 / bd
BMW 3 Series (1997) - 10 / bd
Citroen Xantia (1997) - 9 / bd
Ford Mondeo (1997) - 17 / bd
Mercedes Benz C Class (1997) - 16 / bd
Opel/Vauxhall Vectra (1997) - 18 / bd
Peugeot 406 (1997) - 15 / bd
Saab 900 (1997) - 12 / bd
VW Passat (1997) - 19 / bd

Opel/Vauxhall Omega (199 - 22 / 16 pkt

max 40 / 40
  
 
Cytat:
A DUŻE RODZINNE:
Audi A4 (1997) - 17 / bd
BMW 3 Series (1997) - 10 / bd
Citroen Xantia (1997) - 9 / bd



duże co ? komody na bielizne ?

kolekcja butów mojej pani w tych autach raczej się nie zmieści

bez urazy, taki żarcik
  
 
Cytat:
2007-07-19 18:26:39, Cleber pisze:
duże co ? komody na bielizne ? kolekcja butów mojej pani w tych autach raczej się nie zmieści bez urazy, taki żarcik



tylko pozazdroscic kolecji Twojej Pani
Faktycznie nazywac A3 duzym rodzinnym to delikatnie mowiac ostra przesada.
  
 
to jeszcze tak - zeby temat zamknąc
a do konca pozastać obiektywnym

normy europejskie ( European New Car Assessment Programme (or EuroNCAP) ) - OPEL SINTRA i amerykańskie Insurance Institute for Highway Safety Chevrolet Venture - przynajmniej w ocenie tego samochodu są zgodne - JEST ŹLE - poor znaczy.

Gorzej z normami amerykańsko - amerykańskimi
National Highway Traffic Safety Administration dało 4/5 gwiazdek

W Europie produkcje SINTRY - a raczej sprowadzanie z USA zakończono na rocznikach 1999, w USA Venture był produkowane do 2005 roku.
Oficjalnie koncern GM podał, że robią miejsce ZAFIRZE - marketing, a poza tym nie ta kategoria wagowa.

Chyba tyle - reszte będe prowadził na opel-sintra.com

ps
co zas sie tyczy dużych rodzinnych - klasyfikacja za EuroNCAP - mam nadzieje ze z gwiazdkami idzie mi lepiej


[ wiadomość edytowana przez: mckornik dnia 2007-07-20 15:16:54 ]

[ wiadomość edytowana przez: mckornik dnia 2007-07-20 15:28:20 ]