Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
![]() DENEBO SEAT TOLEDO Ostrów Wlkp | 2006-08-16 12:45:51 Witam serdecznie !!
Mam Seata Toledo 93 na monowtrysku Bosch! Po zainstalowaniu LPG miałem ogromne problemy z silnikiem, a raczej z jego pracą!!! Po 2 miesiącach walki z gaziażami, doszli do wniosku że to jest uszkodzona elektryka albo silnik w miom autku! Niestety się pomylili!!! ![]() ![]() ![]() Ponieważ byłem 101% pewny że jest sprawne...Nie dałem za wygraną! ![]() Skontaktowałem się z Głównym Dystrybutorem ELPIGAZu (oraz serwis) opisałem swój problem, zaprosili mnie do swego serwisu w celu zidentyfikowania i usunięcia problemu ![]() Co się okazalo - MASAKRA ... Oto dane z "Karty przyjęcia do naprawy - raport" w serwisie ! 1- zmiana parametrów z a: "Fala prostokątna" na "MASA" b: "TPS" zmiana z 5 na "monowtrysk 5.2" c: "PWA" zmiana ustawienia na "do 240" 2- Błedne ( niepoprawne ) podłaczenie sondy lambda, oraz TPS TPS podłączony był w pin 3 a powinien w pin 2 !!! Więc jak widzicie nie zawsze co mówią w warsztacie jest dobre i fachowe!!! Teraz jestem niezmiernie zadowolony ponieważ wracając z serwisu spalił mi na tracie około 7.5L/100km - a dałem mu po garach, ponieważ część drogi robiłem autostradą A2 To taki króciutki opisik moich problemów.... ![]() Moje pytanie dotyczy - USTAWIEŃ komp.LPG VOILA PLUS firmy ELPIGAZ Będąc w serwisie otrzymałem troszkę informacji na ten temat, troszkę z netu... Może ktoś rozszerzy ten temat...Byłbym wdzięczny na pewno inni czytelnicy również ![]() Mam nadzieję żę to rozwiąże parę zagadek ? Oto opis funkcji komputera LPG (przykład Voila Plus) typ zapłonu------------------------------ ------- 4 cyl ustawienie ilosci imp zapł na obrót wału ( ustawiasz tak aby obroty obrotomierza pokrywaly sie z obrotami odczytanymi w oknie programu) sygnał prędkości obrotowej ------------ sygnał słaby wybór sposobu podłączenia siś do cewki zapłonowej sygnał słaby gdy stosujesz pojemnosciowe sprzężenie z kablem WN tzw " owijka" sygnał normalny gdu pobierasz impulsy bezposrednio ze strony pierwotnej cewki zaplonowej czas nakładania faz-----------------------------0.6 s czas opóznienia otwarcia głównego zaworu reduktora, efekt spowodowany czasem potrzebnym na wypalenie resztek paliwa z magistrali wtryskiwaczy ustawiasz experymentalnie aby przełączanie benzyna-gaz było płynne bez szarpnięcia typ tsp-------------------------------------------- bez tsp ustawienia todzaju - typu czujnika położenia przepustnicy jesli jest nie podpięty wtedy usawia sie bez tps sonda lambda ---------------------------------0-1 v ustawienia typu sondy lambda ( zakres napieć jakie generuje sonda) typ emulacji ----------------------------------- fala prostokątna ( ustalenie parametrow emulowanego sygnalu sondy lambda mozna ustawic czas trwania stanu niskiego oraz wysokiego nie które sterowniki silnika akceptuja gdy sygnal jest zwarty do masy prawidlowe ustawienie tego parametru jest konieczne aby ecu silnika nie wykrywał błędu " brak lub nieprawidlowy sygnał sondy lambda" opuzienie odczytu sondy -----------------------0.10s to czas jaki sterownik jest matrwy, czyli nie reaguje na sygnal sondy lambda po przełączeniu na gaz gdy sonda lambda jest jeszcze niedostatecznie nagrzana i nie działa poprawnie w przypadku 4 przewodowych sond z grzałką mozna ten czas ustawic znacznie krótszy max otwarcie attuatora----------------------------240. Hmmmm nie da sie prosto opisac jak ten parametr ustawic prawidłowo ale generalnie należy ustalic optymalne położenie attuatora takie aby sygnal z sondy lambda był na granicy przełaczenia pomiedzy ubogą a bogatą mieszanką i od tej wartosci otwarcia attuatora dodać jakieś 20 kroków zapasu czyli np : przy otwarciu 80 kroków uzyskujemy prawidłowy skład spalin wiec ten parametr ustawiamy na 100 kroków . min otwarcie attuatora--------------------------------20 to samo tylko ustawiamy o 20 krokow mniej pozycja przy przyśpieszeniu------------160 możemy tu ustalic pozycje atuattora przy wykorzystywaniu max mocy silnika czyli wzbogacanie mieszanki w momencie pełnego otwarcia przepustnicy parametr ustalamy doswiadczalnie tak aby uzyskac max moc ale nie zalac silnika gazem tps przy przyśpieszeniu-------------------4v ustalanie pozycji otwarcia przepusnicy kiedy ma sie otworzyć attuator do pozycji przyspieszanie. próg ten powiniwn byc ustawiony na ok 80% uchylenia przepustnicy ( o ile wogóle mamy podłączony tps ) cut-off---------------------------------------------włączony funkcja odcinania dopływu gazu podczas hamowania silnikiem prędkość obrotowa odłączenia ctu off----1500obr predkość kiedy podczas hamowania silnikiem funkcja cut-off ma przestać dzialać ustawić tak aby podczas hamowania silnikiem silnik nie gasł od razu po zejsciu na wolne obroty pozycja attuatora dla cut off----------------80 pozycja attuatora gdy aktywna jest funkcja cut-off powinna być jak najmniejsza ok 20 kroków ustalone pozycje wyjściowe attuatora- wyłączone. ustawienie jaki stopień otwarcie attuatora wystepuje zaraz po przełaczeniu na gaz zanim nagrzeje sie sonda lambda parametr ustalamy na taką wartość jaka uzyskuje attuator podczas normalnej pracy na nagrzanym silniku typ jazdy ---------------------------------------normalna. nie musze chyba wyjasniać ( podpowiem tylko ze to nic nie daje ) histereza tsp dla bieg jałowego------0.098v histereza czyli zakres napiecia na którym sterownik nie reaguje . parametr ten decyduje o odpornosci centralki na zakłócenia sygnalu tps . myśle ze wartosc 100-200mV wystarcza odnieśnie sondy lambda dla biegu jałow--0.51v odniesienie sond lamda poza bieg jałow ---0,51 v obie wartosci to poziom napiecia dla progu przełączania sondy lambda pomiedzy bogatą a ubogą mieszanką dla sady 0-1V poziom 0.5v jest poprawna wartoscią . niektóre egzemplarze sondy lambda wymagaja innej wartosci tego progu zalezy od producenta i stopnia zużycia sondy ufff dotarłem do konca moze to coś pomoże komuś ale nie nalezy tego opisu traktowac jako kompendium wiedzy na temat ustawien sterownikow LPG . to baaardzo uproszczony opis i jesli ma ktoś coś do dodania to bardzo proszę... Może się mylę w pewnych sprawach, lecz sądzę żę wiedza nas wszystkich doprowadzi do ciekawych i wyczerpujących ustaleń !!! ![]() ![]() ![]() Poniżej to przykład ustawień typ zapłonu------------------------------ ------- 4 cyl sygnał prędkości obrotowej ------------ sygnał słaby czas nakłada faz-----------------------------0.6 s ( w moim przypadku - 10 s ) typ tsp-------------------------------------------- bez tsp ( w moim przypadku - 5.2 monowtrysk) sonda lambda ---------------------------------0-1 v typ emulacji ----------------------------------- fala prostokątna ( w moim przypadku - masa ) opuźń odczytu sondy -----------------------10s max otwar atutota----------------------------240 min otw atutora--------------------------------20 ( w moim przypadku - 40 ) pozycja przy przyśpieszeniu------------160 tps przy przyśpieszeniu-------------------4v cut-off---------------------------------------------włączony ( w moim przypadku - wył ) prędkość obrotowa odłącz ctu off----1500obr pozycja atutora dla cut off----------------80 ustalone pozycje wyjściowe atutora- wyłączone typ jazdy ---------------------------------------normalna ( w moim przypadku - ekonomiczna ) histereza tsp dla bieg jałowego------0.098v odnieś sondy lamd dla biegu jałow--0.51v ( w moim przypadku - coś koło 0.7v ) odniesienie sond lamda poza bieg jałow ---0,51 v [ wiadomość edytowana przez: DENEBO dnia 2006-08-16 13:11:05 ] |
Danek Audi 80 B4 2.0 + LPG Ostrołęka | 2006-08-16 13:39:18 Podobny wątek już był Tutaj Zasada ustawień poszczególnych sterowników różni się na tyle niewiele (jakieś drobne szczegóły albo dodatkowe opcje), że można przyjąć, iż to jest to samo.
Natomiast jeśli chodzi o Twoje ustawienia to obawiam się, że śmigasz na mocno bogatej mieszance, próg sondy powinien się zawierać 0,4-0,55V (dla LPG), ale może w Voila jakoś to inaczej liczą ![]() |
![]() DENEBO SEAT TOLEDO Ostrów Wlkp | 2006-08-16 13:56:40 W przypadku mojego auta próg sondy lambda jest ustawiona na około 0.7V ponieważ była zbyt uboga mieszanka...
Co do podobnego w o jakim piszesz...Fakt... Jest sporo wartościowych wiadomości, lecz jak sam stwierdziłeś sterowniki różnią się, i dla tego zrobiłem opis ustaiwń do Sterownika ELPIGAZ Voila Plus... ![]() ![]() ![]() Jesli ktoś ma jeszcze coś ciekawego do dodania i rozwinięcie tematu...Bardzo proszę... ![]() ![]() ![]() |
![]() DENEBO SEAT TOLEDO Ostrów Wlkp | 2006-09-14 15:49:33 Witam...
Tak przyjacielu zakładałem instalację gazową tam gdzie napisałeś... Prawdą jest żeto była moja pomyłka....Ale to już poza mną ...W tym momęcie autko śmiga jak diabli!!! Po mieście w zależności od ciężaru buta silnik 1.8 pali 10-12 litrów gazu na trasie 7,5-8 L Wydaje mi się że na przebieg 200.000km jest superowo !!!! Pozdrawiam.... |
dRA_Killer Opel Nowa Wieś | 2006-09-14 20:45:37 Dziwi mnie tylko dlaczego firma ELPIGAZ ciesząca się bądź co bądź dobrą marką na naszym rynku współpracuje z takimi "rzemieślnikami"? ![]() |
![]() DENEBO SEAT TOLEDO Ostrów Wlkp | 2006-09-14 21:32:03 Cóż...
Nie mnie o tym sądzić....Ale jest to LIPA z MIĘTĄ.... |