Jeszcze raz- Jakie świece do gazu?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Chcę wymienić świece. Wymyśliłem sobie, że będą to BRISK SILVER. Tymczasem na tej stronie: http://www.expert.auto.pl/sklep.php?group_id=3 znalazłem,aż 11 typów tych świec. Czy jest tu ktoś kto powie mi które z nich będa najlepsze do mojego Espero?
Mam 1,8 z gazem, 140000 km, 1999 r.
  
 
Cytat:
2006-08-16 16:03:44, jurcio pisze:
Chcę wymienić świece. Wymyśliłem sobie, że będą to BRISK SILVER. Tymczasem na tej stronie: http://www.expert.auto.pl/sklep.php?group_id=3 znalazłem,aż 11 typów tych świec. Czy jest tu ktoś kto powie mi które z nich będa najlepsze do mojego Espero? Mam 1,8 z gazem, 140000 km, 1999 r.


Jurcioooo!...a przeczytaj Ty DOKŁADNIE ...spojrzyj na sam dół tej strony do której link podałeś ...i co tam jest napisane ???...

....jakby były wątpliwości to tutaj masz instrukcję :
Jak Kupować ? ...KLiiiK !

W razie dalszych trudności ..masz katalog w formacie pdf ...ooo tutaj: Katalog świec BRISK ...KLiiiK !

Powodzenia

[ wiadomość edytowana przez: bogdan1 dnia 2006-08-16 18:19:09 ]
  
 
kup se NGK V-Line... 50zł kpl. i finito.. na 50tys.km spokój
  
 
Czarek, któreś z BRISK-ów starczają na 90 tyś
  
 
BRISK silver to dla 1.5 i 1.8 różnią tylko kluczem !!tzn w 1,5 jest mniej miejsca !!
tak więc dla1,5 tj typ DR15YS
a dla 1,8 LR15YS

Jak dla mnie w briski lepiej spisywały mi się niż zwykłe NGK dwa razy droższe.

Raffsa
  
 
Cytat:
2006-08-16 18:31:28, Czarek_Rej pisze:
kup se NGK V-Line... 50zł kpl. i finito.. na 50tys.km spokój


NIGDY NIE KUPUJ NGK V-Line jeśli masz gaz

no i po co wywalać tyle kasy !

Raffsa Dobrze pisze! BRISK jest OK!
  
 
ja właśnie zamierzam zakupić BRISK-i Extra, tylko w tym cholernym poznaniu nie mogę ich znaleźć
  
 
Cytat:
2006-08-16 20:04:42, LOST pisze:
ja właśnie zamierzam zakupić BRISK-i Extra, tylko w tym cholernym poznaniu nie mogę ich znaleźć


Expert chyba przecie ma wysyłkową ofertę ...po co kombinować i tracić czas na szukanie ??
  
 
Do gazu warto użyć zapalarki
  
 
Bogdan 1! Dzięki za pouczenie, ale ten link na dole strony chyba nie działa tak jak powinien, a z kolei katalog w PDF'ie u mnie nie chciał sie otworzyć.
Dzięki wszystkim za reakcję na mój post - przynajmniej kto nie wiedzał to już wie, że np. w 1,5 jest mniej miejsca na świece niż w 1,8.
Świece chciałem wymienić bo tak mi poradził znajomy mechanik amator po tym jak zaczęło mi strzelać pod maską podczas jazdy(przewody WN wymienione wcześniej). Ponieważ ja zrobiłem 10k km a nie wiem ile poprzedni właściciel, więc pomyślałem o wymianie na nowe - stąd moje pytanie. I tu ciekawostka: kiedy wykręcałem świece (te stare to NGK) żeby je obejrzeć, to jedna z nich była poluzowana - można było wykręcić ją palcami. Ponieważ "na oko" wygłądały O.K. to dokręciłem wszystkie mocno przejechałem dzisiaj 200km i ani razu nie strzeliło !!!
Z tego wniosek, że jak komuś "strzela" to niech najpierw sprawdzi czy świece nie są poluzowane
Pozdrawiam wszystkich Esperowców
  
 
Cytat:
2006-08-16 22:06:05, jurcio pisze:
... ten link na dole strony chyba nie działa tak jak powinien, a z kolei katalog w PDF'ie u mnie nie chciał sie otworzyć...."


Coby siem PedeeFy otwierały musisz mieć programik AdobeReader ...nie mów że nie masz ?? ..coraz więcej wszelakiej maści dokumentów ( w tym np. książka serwisowa tudzież katalog części do Espero ) jest w tej formacie więc na pewno siem Tobie przyda

Poza tym....Rafssa napisał konkretny typ świecy więc warto to gdzieś zapisać ...wcześniej czy później się na pewno przyda

Jak już sprawdzałeś świeczki to warto się było DOKŁADNIE przyjrzeć jaki jest ich stan - szczególne stan "porcelany" elektrody centralnej...to jest niestety PROBLEM świec NGK

Pozdrawiam
  
 
Oczywiście, że Adobe... mam. Ten katalog nie chciał mi się raczej ściągnąc (w lewym górnym rogu pojawiała się malutka ikonka z czerwonym krzyżykiem) niż otworzyć.
Jeszcze raz dzięki Tobie i Rafssie za pomoc.
Świece i tak wymienię na te Briski za 1-2 kkm i jeżeli nie będzie strzelać przez ten czas to znaczyć będzie, że przyczyną strzelania
była jedna poluzowana świeca
  
 
dla potomnych

KATALOG
  
 
Cytat:
2006-08-16 20:01:12, bogdan1 pisze:
NIGDY NIE KUPUJ NGK V-Line jeśli masz gaz no i po co wywalać tyle kasy ! Raffsa Dobrze pisze! BRISK jest OK!



EEEE? a to nie jezdzi na gazie?? z tymi swiecami?? pierwszy kpl. swiec przejechał u mnie ok 40tkm drugi juz ok 10tkm... najlepiej sie własnie sprawuje na tych swiecach... przynajmniej u mnie...
  
 
Cytat:
2006-08-16 22:21:12, bogdan1 pisze:
Jak już sprawdzałeś świeczki to warto się było DOKŁADNIE przyjrzeć jaki jest ich stan - szczególne stan "porcelany" elektrody centralnej...to jest niestety PROBLEM świec NGK



No weź mnie nie strasz
Coprawda nie mam LPG ( bo gaz to jest do zapalniczek a nie samochodu ) ale wymieniłem jakieś 2500 kilometrów temu świece i kable właśnie na NGK a teraz ich wykręcić nie moge
Cały urok głowic DOHC i kluczy z jarmarku
  
 
ja tam latalem wlasnie na vline'ach i swiece poprostu dzialaly tak jak mialy dzialac (LGP i PB), po zmianie silnika jeszcze nie wykrecilem ich, a w tym silniku nawet nie wiem co siedzi, podejscie do odkrecenia skonczylo sie ze klucz sie urwal i zostal w srodku, 7zl na JET
Bojowe zadanie zostawilem kumplowi u ktorego stoi silnik, ma mi go wyjac i pospawac.

Jak zmienie to dam znac na jakich obecnie jezdze, bo tez jest dobrze

[ wiadomość edytowana przez: netpro dnia 2006-08-18 19:25:12 ]
  
 
Cytat:
2006-08-18 17:08:07, krzychu_ch pisze:
No weź mnie nie strasz Coprawda nie mam LPG ( bo gaz to jest do zapalniczek a nie samochodu ) ale wymieniłem jakieś 2500 kilometrów temu świece i kable właśnie na NGK a teraz ich wykręcić nie moge Cały urok głowic DOHC i kluczy z jarmarku


Nie głowice DOHC Panie Krzysztofie....jeno cały urok w NIEdoświadczeniu wkręcającego!

Nowe świece w zasadzie powinno się dokręcić (w domowych warunkach ,używając zwykłego klucza d/ś) jedną ręką czyli w efekcie naprawdę lekko (gdybyś porównał dokręcając z odpowiednim momentem kluczem dynamometrycznym. na bank uznał byś że po kluczu dyn. nawet jest ZA lekko!)

Podkładka zastosowana w świecy , szczególnie przy pierwszym dokręceniu jest na tyle delikatna i "puszysta" że nawet przy bardzo ostrożnym dokręcaniu spokojnie i dokładnie uszczelni połączenie.

Zła opinia o świcach NGK (jak się przekonałem ZŁA jak najbardziej słusznie ) pojawiła się z tego co kojarzę ok.1,5-2 lat temu.../może skończyły się zapasy "oryginałów" i na polskę wszedły te z fabryk europejskich ...? /

Ja w każdym razie stanowczo ODRADZAM stosowanie świec NGK w aucie z LPG
  
 
Witam,
U mnie jak u Czarka i netpro: na NGK jeżdzi bez zarzutu zarówno na PB jak i na LPG - nigdy nie miałem problemów (przejechałem już w sumie 65tkm). Fakt, że zmieniam świece co 20tkm...

pozdro
  
 
Ja przejeździłem na NGK V-LINE 50 tyś km., nigdy nie miałem wystrzału gazu.

W Wafffce większość klubowiczów i mechaników jeździ na w/w świecach i nikt nie narzeka.

Jeśli dobre świece do gazu TO TYLKO jednoelektrodowe NGK V-LINE.



[ wiadomość edytowana przez: -JACO- dnia 2006-08-19 10:58:19 ]