Biały dym

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Mam pytanko.
Co może się dziać jesli na wolnych obrotach z rury wydechowej wychodzi duża ilość białego dymu poczym za chwilę jest normalnie??
Dodam iż jest to silnik D4D 177 KM a przebieg 10 tys km.
  
 
Hmm...
10tys km to wina po niekad fatalnego polskiego paliwa i glownie zawartosci siarki w nim.
Problem dotyczy skomplikowanego systemu oczyszczania spalin.
Z tego co sie czyta auta z katalizatorem DPNR (DISEL PARTICLE NOX REDUCTION) byly polaczeniem filtra czasteczek stalych i kata nie ciesza sie powodzeniem i braniem w POlsce ( z tego co sie orientuje silniki te nie byly oferowane w Polsce przez toyote dlatego ze....wymagaja paliwa wysokiej jakosci o baaarzo malej zawartosci sierki) a takliego paliwa w polsce nie uswiadczysz.

nie dziwi mnie ze usterka wyszla po 10tys km to wina paliwa, kiedys robili test AVE w chyba auto-swieciei pisali o tym problemie ale im przytrafila sie ona przy przebiegu ok. 80tys km. Prawdopodobnie test przeprowadzali w Niemczech czy Austrii i dlatego taka roznica w przebiegu.

W tescie auto-swiatu wystarczylo czyszczenie przewodow czujnikow systemu DPNR, toyota o tym pisala kiedys ze czyszczenie systemu oraz przeprowadzenie regeneracji u przedstawisciela toyoty pokryje włąsnie Toyota.
W D-CAT cos modyfikowali, zwiekszali pojemnosc systemu DPNR zeby lepiej dzialal w extremalnych warunkach.

AAaa znalazlem pisali o tym w lipcowym numerze o ile pamietam albo w czerwcowym.

pozdrawiam

ps. jak masz kase to lej bezsiarkowy ON
  
 
Oj Cromm!
  
 
wiechu_44 no i co zbadałes juz usterke ?

  
 
Jesli dobrze rozumiem to na zimnym silniku pojawia sie ten dym biały.
Ale ogólnie uważam ze paliwo w Polsce to szmelc, ja sprowadziłem Corolle z Niemiec i na tamtym paliwie to byla rakieta a nie samochód.
Niestety skończyło się szybko i trzeba lac nasz syf