I stało sie

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Jade dzisiaj po zoneczke i moja omesia...zdechła.
Wpierw zaczeło coś klekotać w silniku(wole nie myśleć co)
jak już zawróciłem i wracałem niestety coś "strzeliło" w silniku i koniec
Olej wywaliło przez pokrywe zaworów,jakoś tak
Jednak silnik mozna zapalic,ale co z tege heh.Klekocze dalej.
Musiał mnie znajomy sholować.
A na nieszczeście nie wiem czy to nie moja winna...Czy jak jest za duzo oleju w silniku moze sie cos stac ?


ps.Odrazu zawiozłem go na Ojcowską 6 w Wawie.W poniedziałek go oblukają.Trza zbierać na remont

[ wiadomość edytowana przez: KiVash dnia 2006-08-18 17:26:12 ]
  
 
niedawno wymieniłem silnik bo też klekotało... W razie czego mam niezłe głowice do sprzedania.
  
 
Cytat:
2006-08-18 17:34:02, ckk pisze:
niedawno wymieniłem silnik bo też klekotało... W razie czego mam niezłe głowice do sprzedania.




Thx,bede pamietał.
  
 
Czy jak jest za duzo oleju w silniku moze sie cos stac ?
  
 
Tak, może się coś stać.
Co znaczy dużo?
  
 
centymetr za górną kreske
  
 
Uszczelniacze na wale mogą się poddać.
Choć 1 cm to nie wiele.
Dopóki nie stracisz tego 1cm staraj się nie kręcić silnika wysoko.
  
 
Ja musze miec wyzej niz trzeba bo jak nie mam to wala popychacze po lataniu bokami, a z tego co rozumiem to zawsze nawyzka i tak zostaje w misce olejowej.
  
 
Cytat:
2006-08-20 13:33:52, szefer pisze:
wala popychacze po lataniu bokami,



Jaki olej lejesz?
  
 
Teraz juz po bombkach bo olej mi wywaliło całkowicie i coś sie pewno urwało bo mi grzmotło podczas jazdy.Ale silnik zapala
tylko stuka dosc powaznie no i oleju ni ma.
A wlewalem Mobil S 10 w 40.
  
 
Cytat:
2006-08-20 14:02:17, KiVash pisze:
no i oleju ni ma... ale silnik zapala .


To pal tak dalej , jeżeli nalałeś o około 1cm więcej oleju to wynik tego działania był oczywisty , ciśnienie w skrzyni korbowej wywaliło któryś z uszczelniaczy wału i olej poleciał na glebe , a co wiąże się z jazdą bez oleju... hmm , bez wyjmowania silnika się już nie obejdzie
  
 
Czy może mi ktoś wyjaśnić pewną sprawę?

Dlaczego większy stan oleju (o 1 cm, czy 2 cm)
powoduje większe ciśnienie w silniku i wywalanie uszczelniaczy?
O co w tym chodzi...
  
 
Cytat:
2006-08-20 15:28:56, marekcaramba pisze:
Czy może mi ktoś wyjaśnić pewną sprawę? Dlaczego większy stan oleju (o 1 cm, czy 2 cm) powoduje większe ciśnienie w silniku i wywalanie uszczelniaczy? O co w tym chodzi...


O to chodzi, że podczas pracy silnika w pozostały nadmiar oleju , który znajduje się w misce olejowej udeża wał główny i korbowody , powodując silne zawirowania oleju i zwiększając ciśnienie działające na ściany bloku i tym samym na uszczelniacze wału głównego.
  
 
Juz nie odpalam
Szykuje sie remoncik.A moze ma ktoś "nówke" silnik do sprzedania?
  
 
10W40 uzywam jako dolewke, jak zaleje tak jak powinno byc po kilku jazdach bokami silnik zaczyna walic, jak zaleje 1cm wyzej to cisza, ale ten 1cm i tak po 1h. jazdy zostaje spalony badz wywalony na zewnatrz poniewaz mam nieszczelne kapy od zaworow.
Jak zaczyna pizgac to znowu dolewam 1cm. wyzej.... i tak w kolko...
  
 
Cytat:
-----------------------------------------------------------------------------

2006-08-20 15:28:56, marekcaramba pisze:
Czy może mi ktoś wyjaśnić pewną sprawę? Dlaczego większy stan oleju (o 1 cm, czy 2 cm) powoduje większe ciśnienie w silniku i wywalanie uszczelniaczy? O co w tym chodzi...


-----------------------------------------------------------------------------

1 cm powyżej górnej kreski. Hm, a jak mierzone? Po całonocnym postoju, czy po kilku minutach od zgaszenia silnika. Ja mierzę po kilku minutach, jak silnik jest rozgrzany i mam w okolicach środka. Pomiar wykonany po całonocnym postoju wykazuje ok 1 cm ponad górną kreskę.
  
 
Na ciepłym silniku mierzyłem ,nie gorącym.
  
 
Cytat:
2006-08-20 15:28:56, marekcaramba pisze:
Czy może mi ktoś wyjaśnić pewną sprawę? Dlaczego większy stan oleju (o 1 cm, czy 2 cm) powoduje większe ciśnienie w silniku i wywalanie uszczelniaczy? O co w tym chodzi...



Marek
Myślę, iż ilość oleju będąca w silniku jest obliczona.
Obliczona na tyle aby silnik mógł sprawnie działać. Prze dużym nadmiarze oleju może dojśc do sytuacji zablokowanie się odpwietrzenia skrzyni korbowej przez olej (np. stary olej, syf z jakimś nagarem, kto wiedział odpwietrzacz ten wie ile syfu tam) i dopiero wtedy moze dojść do zwiekszenia ciśnienia i ewentualnie poddani się uszczelniaczy. I tak jak wspomniałem 1 cm to niewiele niewiem czy 2 cm to dużo?
  
 
Cytat:
2006-08-20 17:32:45, szefer pisze:
10W40



Sprcyzuję jakiej firmy?
  
 
Ogolnie to dolewke stosuje 10W40 i kupuje na stacji BP i nazwa oleju to BP. A jak pamietam to na przegladzie wlewaja mi 0W50 Mobil