MotoNews.pl
  

Jaka rajdowka do PZMOT?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam.

Przymierzam sie do kupna rajdowki do PZMOT. Mam duzy dylemat co do wyboru auta. Ogolnie celuje w auto w granicach 10 tysiecy, moze troszke wiecej lub mniej, zaleznie co trzeba doinwestowac. Waham sie miedzy Sejczentem w N0 badz Swiftem w N1. Podobno w N1 nie ma konkurencji w PZMOT, czesci do Swifta trudno dostepne i drogie. Z drugiej strony szukam auta nieduzego, przesiadka po maluchu, trzeba byc ostroznym na poczatku. Nie zalezy mi na jakis wielkich sukcesach, na poczatku po prostu zobaczyc jak to jest i powoli sie wjezdzic w prawdziwe oesy z opisem etc. Na razie robie licencje co tez zajmie troche czasu ze wzgledu na brak czestych kjs w okolicy.

Mozna prosic o jakies rady / sugestie osob bardziej rozeznanych w temacie?


Mam mozliwosc kupna tegoz Sejka:

Cytat:

FIAT Seicento Sporting N0 PZM/KJS Sprzedam Pilnie ! 19 sierpnia 2006


Samochód przygotowany do startów PZM lub KJS. Przejechał jeden sezon PZM i dwa KJS - kilka razy pudło. Auto doinwestowane, bieżąco serwisowane(sponsorzy LOTOS, IZOL-MONT, obecnie reklamy tylko LOTOS-u). Zbudowany w 2004 r. Bez dzwonów !!! Nigdy nie zawiodło !!! Rok produkcji - 1999 r.

Dane:
1. Kubły Bimarco Expert (hom. 2010)
2. Pasy G-Force 5pkt (hom. 2009)
3. System gaśniczy (hom. 2007 włącznie)
4. Główny wyłącznik prądu
5. Kierownica Sparco
6. Podpórka pilota
7. Klatka zgodna z załącznikiem "J" (otuliny)
8. Zawieszenie pucharowe bilstein/eibach
9. Lekka płyta pod silnik (druga pancerna na szutry), skrzynia, bak
10. Krótka skrzynia biegów
11. Rozpórka na kielichy SPARCO
12. Hamulce Ferodo DS 3000 / BREMBO
13. Komputer (ok.65 KM)
14. Elektr. szyby (oklejone) oraz.... autoalarm


W 2006 r.
- nowa cała elektryka
- remont zawieszenia
- nowy układ wydechowy
- wymienione wszystkie płyny

Do auta dorzucam mnóstwo części i opon:
Druga płyta pod silnik, druga skrzynia na części, tarcze, elementy zawieszenia, chłodnica, 4-5L oleju Castrol RS 10w-60, środki do pielęgnacji samochodu i oczywiście wszystko co w garażu... 175/50 Potenza na felgach aluminiowych 13' (5 kół), 2 komplety zimówek, szutry, kolce i kilka innych gum. Oczywiście oferuję pomoc przy transporcie (W-wa i okolice)

Samochód garażowany, na bieżąco serwisowany, zadbany. Jedyne co jest do poprawienia to hamulec ręczny oraz niewielkie pęknięcie na szybie (nadaje się do naprawy - nie trzeba wymieniać, mogę dać namiary).

Sprzedaję wyłącznie z powodu braku czasu, a także przyczyn finansowych. Zdjęcia na e-mail.




Ze zdjec nie wynika dobry stan auta, raczej troche druciarstwa...
A oto zdjecia samochodu:

















Mysle ze cena bylaby ok 9 tysiecy ostateczna. Co sadzicie o takim zakupie? Mysle ze jesli auto jest w dobrym stanie technicznym to widoczne druciarstwo mozna tanim kosztem usunac, wyczyscic, podmalowac i bedzie si do pierwszych pzmot.


Z drugiej strony mam mozliwosc kupna takiego Suzuki Swifta:

Cytat:
PILNIE !!!! SUZUKI SWIFT do PZM-otu 21 sierpnia 2006


Sprzedam pilnie z powodu wyjazdu auto w bardzo dobrym stanie technicznym!!!!
Suzuki Swift GTI przygotowany w 2005 do PZM-tu
-nadwozie wyspawane, klatka wg. zal. „J” IRECO
-1x kubel MOMO Cup hom. 2010, 1x Kubel BiMarco DAKAR homo 2010
-2x pasy MOMO 4pkt homo 2010
-kierownica MOMO,deska flokowana,interkom SPARCO
-silnik seria po remoncie + drugi zapas
-skrzynia seria
-płyta alu pod silnikiem i bakiem
-poduszki silnika i skrzyni Poliuretan SHORE 80
-wyłącznik prądu 6 pkt, dodatkowy włącznik wentylatora chłodnicy
-system gaśniczy mechaniczny 6 pkt
-otuliny hom. Klatki
-folia hom. na szybach
-amortyzatory Bilstein gwintowane + sprężyny Eibach Pro-Kit
-5 opon Bridgetstone Potenza na alufelgach, 4 opony zimowe Frigo na felgach stalowych, 4 opony szutrowe
Całe wyposażenie jest nowe a większość podzespołów została wymieniona na nowe(klocki, tarcze, wachacze, linki, sprzęgło itp.), oryginał homologacji oraz trochę części i oleje do silnika i skrzyni.



Wyglada duzo lepiej. Pytanie jest czy to auto jest sensowne do PZMOT. Jak wyglada awaryjnosc takiego auta? Jak ceny czesci i dostep do nich?

Oto zdjecia samochodu:













Mysle ze takie Suzuki da duza frajde w wystartowaniu chociaz kilku eliminacji PZMOT.

Jesli dalem posta na zle forum to prosze o przesuniecie.

pozdrawiam i czekam na opinie
  
 
heh biesz seiczento bo do tego swifta ja sie przymierzam ale chyba muj plan przed zima nie wypali.Wojtas bezapelacyjnie łykaj swifta czesci do najdrozszych nei należa a w klasie to chyba jedyny dobry wybur.
  
 
SC bądź CC N0. No chyba że masz duże zaplecze finansowe
  
 
Cytat:
2006-08-22 00:22:03, baryla_wroclaw pisze:
heh biesz seiczento bo do tego swifta ja sie przymierzam ale chyba muj plan przed zima nie wypali.Wojtas bezapelacyjnie łykaj swifta czesci do najdrozszych nei należa a w klasie to chyba jedyny dobry wybur.



normalnie nie mogę;/
  
 
ortografia mnie powaliła
  
 
chyba sie zdecyduje na swifta bo tak czy siak nie przejade wiecej jak kilka eliminacji w roku ze wzgledu na brak czasu, bardziej chodzi o frajde a taki swift daje rade
  
 
swift i tylko swift, sei byl bity z przodu i w ogole sie ciezko go serwisuje bo jest maly i w srodku strasznie ciasno, a swifcik wyglada na 5 z plusem
  
 
Zastanów się czy cię stać.
Swift to jakies 4 - 5 tys na każdąeliminacje pzmot.
Seicento to 3,5 - 4 tys na jedną eliminacje.
Nie licz na to że kupisz auto i bedziesz za grosze startował.
Z wpisowym sezon to minimum 30 tys - takie naprawde minimum.
Nie licze stroju itp.
 
 
Skad Ci sie cena wziela za seja 9 tysi? To Twoja wydumka??
  
 
Czemu 9 tysiecy? To nie moja wydumka tylko cena jest 10-11 do negocjacji takze pewnie mozna cos zbic. Podobnie jest ze Swiftem.

A co do kosztow PZMOT. Skad wziales te ceny? Z praktycznego doswiadczenia wiem ze eliminacje PZMOT maksymalnie ciac koszty i mozna pojechac CC za 1700zl. Wpisowe 1000zl, 700 zl na reszte.

Jakie sa koszty? Naprawde nie zamierzam jechac calego sezonu PZMOT czy walczyc o generalki bo nie mam na to czasu. Natomiast
pojechac raz na kilka miesiecy to chyba az taki wielki wydatek nie jest oprocz opon jesli auto jest juz przygotowane.
  
 
Ja polecam swifta. Jeżeli silnik jest w dobrym stanie to długo pozyje. No i 101 KM i 760kg zapewnia naprawde fajne osiągi. Ogolnie silnik i przod samochodu jest bardzo lekki wiec na mokrym są spore problemy z trakcją. Na 3 biegu po wcisnięciu gazu w podłoge na mokrym asfalcie potrafi zerwac przyczepność. Samochod zaczyna ciągnać od okolo 3.5tyś a od 4.5tys jest wrażenie jak by sie jakas turbina zalączała.
Jeżeli chodzi o częsci to są drogie ale trwałe i rzadko się coś wymienia.
Słabym punktem suzuki jest blacha. Podłoga, progi strasznie lecą.
  
 
jak za 10-11 jest ten sej i ma nawet gassniczy to pewnie szrot to jest niezly i bym nie dotykal...
  
 
Wojtaz a gdzie opony ??
Nocleg ??
klocki hamulcowe , płyny itp - troche czesci zapasowych trzeba miec - nie ma tak dobrze ze wszystko bedzie działac a nic sie nie zepsuje.
 
 
Ty mowisz o profesjonalnym starcie. A mi chodzi o to zeby pojechac rajd raczej bez serwisu, opony to wiadomo pewnie Potenzy (sa nawet w komplecie, jak nie to sie kupi). A jak cos sie zepsuje to koniec rajdu i tyle... Jakie plyny czy klocki, mowisz ze co etap wymieniac?

Mam znajomych co jezdza CC w pzmot i wlasnie sobie tak radza, nawet na kolach jezdza na sam rajd przez pol polski.

generalnie jade po tego swifta
  
 
Mówie ze startujac takim swiftem przydałoby się mieć jedną skrzynie w zapasie,
Komplet dobrych opon na szuter i drugi na asfalt.
I troche czesci które zwykle padają.
To co mówisz jest trochę bez sensu
 
 
ja sie na tym nie znam ale rownierz bym brał swifta Piknie sie prezentuje i ta wyflokowana decha
  
 
Cytat:
2006-08-22 14:05:46, adasco01 pisze:
Mówie ze startujac takim swiftem przydałoby się mieć jedną skrzynie w zapasie, Komplet dobrych opon na szuter i drugi na asfalt. I troche czesci które zwykle padają. To co mówisz jest trochę bez sensu



dlaczego bez sensu? czy uwazasz ze w pzmot moga jezdzic tylko zawodowcy?
  
 
Ja się nie znam ale lepszy swift chociażby ze względu na osiągi. Ciężko go było dojechać foką
Jeśli chodzi o silniki to wkońcu japończyk więc nie powinno być problemów. Jeśli chodzi o blachy to wiadomo zależy gdzie i w jakich warunach będzie garażowane, bo z tego co piszesz nie będziesz nim pomykał na każdej el więc nie powinno być z nim problemów. Z drugiej strony ceny części- no w porównaniu do seia jest różnica ale trzeba liczyć na to co by się nie psuło
  
 
ale przeciez sam start to mało ... a treningi?? zajedz skrzynie w swifcie to zobaczysz jaki problem kupic...
  
 
trzeba miec zrodlo, jak sie trafi to mozna wszystko kupic.