MotoNews.pl
  

Uszczelka miski olejowej

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam
Zamierzam wymienić uszczelkę miski olejowej w mojej Omedze B X20XEV. Mam pytanie czy nową uszczelkę smarować dodatkowo silikonem czy nie potrzeba. A może nie kupować nowej uszczelki tylko wyczyścić starą i dodatkowo zastosować uszczelnienie silikonem. Czy ktoś przerabiał ten temat???
Proszę o sprawdzoną poradę

pozdrawiam
  
 
Każda dobrze założona uszczelka brzydzi się silikonu
  
 
e tam, ja jak bede teraz zmieniał uszczelke miski to nową obsmaruje silikonem. Teraz założyłem samą uszczelke gumową i poci sie. U mnie jest jakiś tam deflektor to i uszczelka jest niecodzienna, ale wysmaruje ją cała silikonem.

W mądrej książce jest napisane, że należy na łukach uszczelke obsmarować środkiem uszczelniającym Opel 1503294-90001817, czyli jest wskazany silikon.

pozdrawiam
  
 
Nowa korkowa uszczelka powinna kosztowac pare zlotych , wiec chyba nie ma co oszczedzac
  
 
U siebie uszczelkę miski olejowej zrobiłem ze starej dętki rowej, posmarowałem silikonem temperaturowym i nic mi nie ciekło. Jednak radziłbym kupić oryginalną korkową.
  
 
Cytat:
2006-08-23 18:22:35, addasiek pisze:
U siebie uszczelkę miski olejowej zrobiłem ze starej dętki rowej, posmarowałem silikonem temperaturowym i nic mi nie ciekło. Jednak radziłbym kupić oryginalną korkową.


szacunek - wymiękłem (poraz drugi dzisiaj)
  
 
Cytat:
2006-08-23 18:22:35, addasiek pisze:
U siebie uszczelkę miski olejowej zrobiłem ze starej dętki rowej, posmarowałem silikonem temperaturowym i nic mi nie ciekło. Jednak radziłbym kupić oryginalną korkową.



masakra jedyny tańszy sposób to na plasteline można było zrobić
  
 
o jakich korkowych uszczelkach wy mówicie? Widział ktoś z was uszczelkę w X20XEV?
  
 
Cytat:
2006-08-24 07:27:30, GoGo pisze:
o jakich korkowych uszczelkach wy mówicie? Widział ktoś z was uszczelkę w X20XEV?




Nie wiem jak wygląda /a raczej z czego jest zrobiona/ ale ja znam 3 rodzaje uszczelek:

1. korkowa - i tutaj tylko i wyłącznie przed założeniem posmarowanie olejem z obu stron
2. gumowa - cienka warstwa silikonu nie zaszkodzi, troszkę grubiej na rogach jak już ktoś pisał
3. mieszanka gumy, korka i jeszcze czegoś - na sucho bo olej utwardza a silikon rozpuszcza.
Zresztą pozycji 3 nie polecam, wadliwy wyrób.
  
 
Cytat:
2006-08-24 07:27:30, GoGo pisze:
o jakich korkowych uszczelkach wy mówicie? Widział ktoś z was uszczelkę w X20XEV?


jak to jakich???/normalnychja do rexa dostalem bez problemu pod miche to do omy tym bardziej powinny byci zadnegi slilikonu...u mnie cieknie ale skrzynia
  
 
w x20 xev wystepowaly dwa rodzaje misek olejowych
-dwu czesciowa gdzie sa dwie uszczelki
-i jedno czesciowa gdzie wystepuje uszczelka wraz z przegroda


jak bedziesz chcoal znac ceny oryg. napisz prv
  
 
No właśnie. Ja mam tą uszczelkę gumową z blachą (tzw przegrodą). Kupiłem już czły komplet i pytam czy posmarować dodatkowo silikonem i jakim najlepiej?
  
 
Cytat:
2006-08-24 14:58:07, GoGo pisze:
No właśnie. Ja mam tą uszczelkę gumową z blachą (tzw przegrodą). Kupiłem już czły komplet i pytam czy posmarować dodatkowo silikonem i jakim najlepiej?



Jeżeli guma /czysta guma/ z blaszką to silikon nie zaszkodzi.
Jeżeli w gumie masz jakieś jasne punkty to na sucho i nie na maxa tylko "z czuciem" na zasadzie dokręcania uszczelki pod głowicą.
Czyli od środka, po przekątnych, najlepiej na 2 razy, tzn. raz lekko żeby tylko styknely sie powierzchnie i drugi dociągasz, ale nie na maxa. Lekkie ugięcie uszczelki, nie ściśnięcie całkowite.
  
 
umnie jak zmieniali ta przegrode to niczym nie smarowali - tylko z czuciem dokrecic,