MotoNews.pl
9 Regulacja temperatury - klimatronic (157034/72)
  

Regulacja temperatury - klimatronic

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Mam pytanie czy w Waszych Omegach ciepłe powietrze leci tylko po ustawieniu na "HI"? Jesli nie, to w jaki sposób następuje regulacja? Czy jest to przesłona na nagrzewnicy? Jeżeli tak to gdzie jest jej sterowanie? Ostatnio grzebałem za deską, jednak wszystkie silniczki które dotykałem, odpowiedzialne są za rozdział nawiewów. Za pomoc dziękuje.
  
 
u mnie cieple powietrze reguluje plynnie. ustawiam np. na auto i temperature. zima czy lato w aucie po pewnym czasie jest zadana temperatura.
  
 
Czy leci ciepłe czy zimne zależy też od temp. zewnętrznej. Jeśli na zewnątrz jest np. 13 st to przy ustawieniu klimatronika np. na 21 st powinno lecieć lekko ciepłe powietrze. Z środkowego nawiewu zawsze leci chłodniejsze niż z bocznych.
  
 
no tak, ale piszecie, o ciepłym przy włączonym auto+eco czy samo auto? jak samo to załączona klima wtedy i ciepło nie leci, a jak wnęrze ma 21 st to nic chyba wtedy nie leci
  
 
Climatronic reguluje sam temperature i nie według temp na zewnątrz tylko wewnątrz.Jeżeli jak to piszesz temp jest 21 i ledwo leci znakiem tego wewnątrz auta jest 21 stopni co ma wiać jak temp oki.Przycisk eco jest do wyłanczania kompresora klimy czyli tzw przycisk AC w niektórych samochodach.
  
 
aha to jak chcę bez klimy to jeźdzę auto+eco
  
 
eco to bez klimy zimą się nie sprawdza parują szyby.auto to automatyczne ustawianie temp przez czujniki w samochodzie ale możesz bez auto ustawiasz nawiew na konkretny bieg i temp i bedzie wiało non stop jednakowa temp ale nie automatycznie wiesz o co chodzi nie bede tłumaczył auto to automatycznie nie auto to nieautomatycznie
  
 
Cytat:
2006-08-26 20:07:25, Hohlick pisze:
aha to jak chcę bez klimy to jeźdzę auto+eco



dokladnie tak. tu jest nieco odwrotnie niz w maunalnych klimach. jak pali sie kontrolka eco to masz wylaczona klime a jak eco sie nie pali to klima jest wlaczona

jeszcze jedna uwaga. niewazne czy masz wlaczona czy wylaczona klime, jak zima np. masz ustawione 21st. to wnetrze bedzie sie grzalo! wlasnie do tej temp.
aha. jak ustawisz jakas temp. i czujniki wewnatrz ja wykryja to powoli z nawiewow bedzie lecialo coraz mniejszym strumieniem. wszakze na tym polega automat nie dotyczy to tylko 2 skrajnych polecen, LO i HI, wtedy albo chlodzi albo grzeje na maxa
cos jeszcze wyjasnic?
  
 
z tego co wycztałem w tym watku, to w zimę nie warto włączać ogrzewania poprzez Auto+Eco , bo szyby parują.
ok,
czyli włączam auto (czyli klima pracuje), i ustawiam na np. 27st i mam ciepło. Tylko nasówa mi się jedna myśl. Po co mam jeździć z włączona klimatyzacją w zimę???(mimo, że ona ogrzewa). Przecież włączana klima =większe spalanie.
Czy ECo faktycznie się nie sprawdza,(bo parują szyby) czy to kwestia zasyfionych kanałów/klimy i przez to ECO paruje???
(Faktycznie u mnie przy Auto+Eco czuć wilgoć w powietrzu)
  
 
Cytat:
2006-08-27 11:41:33, czacha pisze:
Po co mam jeździć z włączona klimatyzacją w zimę???



no wiec tak...
ome kupilem w styczniu i w zimie jezdzilem niewiele. ale to co zuwazylem. jak jezdzilem zima to szybki w trybie eco parowaly, ale mniej. natomist jesienia (deszcze) bylo nieciekawie. ustepowlo po wlaczeniu klimy. ale jak wymienilem filtr pp oraz odgrzybilem klime to problem wlasciwie minal czyli nie ma to jak pozbyc sie ognisk wilgoci

a co do zasadnosci jezdzenia zima lub w wilgotne dni z klima. uzywam tego przyjemnego wynazaku caly rok z 2 przyczyn.
- kiedy chce szybko odparowac szyby (jak wiadomo klima osusza powietrze i wym cala tajemnica)
- klime nalezy uruchomic co najmniej raz na m-c na ok.10-15min. aby czynnik w ukladzie byl wymieszany i wszystko bylo nasmarowane

reasumujac. jak ci szybki paruja to wymien filt i odgrzyb uklad. jesli to nie pomoze uzywaj moze tylko gdy szybki zaparuja. a jesli nie paruja, wlaczaj co miesiac
  
 
kompresor zima poniżej temp 4 st sie nie włacza i dlatego smiało możesz jeżdzić cały rok z właczona klima
  
 
jeśli chodzi o mnie to raczej nie uzywam opcji auto, denerwuje mnie zmiana mocy nawiewu - aby dojść do temperatury najpierw wieje mocno a potem coraz słabiej. po prostu ustawiam sobie temperature i włączam wentylator na taka moc jaka chce.
  
 
Cytat:
2006-08-29 01:54:47, goosemm pisze:
jeśli chodzi o mnie to raczej nie uzywam opcji auto, denerwuje mnie zmiana mocy nawiewu - aby dojść do temperatury najpierw wieje mocno a potem coraz słabiej. po prostu ustawiam sobie temperature i włączam wentylator na taka moc jaka chce.


Konserwatysta

pzdr
  
 
goosemm
to zmien sobie na manuala, skoro tak CIE to denerwuje:]! Hehe...
Zartuje!
Pozdro all!
  
 
Fakt - po odgrzybieniu klimy znika problem parowania szyb w trybie eco