MotoNews.pl
  

Kompresja a stan silnika

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Pytanie zadaje w imieniu mojego kumpla, ma seja 900.

Wczoraj byl na pomiarze kompresji i wskazania byly 7,7,5,5. Auto jest chyba 10 letnie, przebieg 90.000.

Brak przedmuchów z odmy (sucho).

Pytanie brzmi - czy po regeneracji glowicy (dotarcie/wymiana zaworów, nowa uszczlka, leciutki plan glowicy) kompresja sie mu poprawi?
  
 
kto robił ten pomiar? na ciepłym silniku? robił próbe z dolaniem oleju do cylindra? - wtedy ustala sie czy pierscienie puszczają czy na głowicy po zrobieniu głowicy powinno sie poprawić ale dziwią mnie tak niskie wartosci przy tak młodym silniku
  
 
auto podjechalo do jego znajomego, postalo chwile zanim wyciagnal manometr (tyle ze bez wkretu, z gumowym koniuszkiem) no i krecilił. bz oleju itp. wartosci wlasnie nieskie, a sej w miare ladnie sie odpycha.
  
 
czyli robili na cieplym silniku.takie rzeczy sie robi na zimnym,mogli od razu zrobic probe olejowa to wtedy by bylo wiadomo czy remont glowicy pomoze.niech zrobia jeszcze raz.
  
 
kompersjre mierzy sie na goracym silniku ,bo zimny silnik sam w sobie jest mniej szczelny ,moj CC 900z 200 000 na blacie ma 13.5 kompresji (tester sprawny)
  
 
kocham to forum. jeden mowi o zimnym, drugi o goracym;]
  
 
logika i budowa silnika{luzy w pasowaniu czesci ruchomych pary tlok tuleja ze wzgledu na ich rozszerzalnosc pod wplywem temp} wskazuja aby pomiar robic na silniku nagrzanym do temp w jakiej normalnie pracuje czyli min80 stopni, ja tak robie mimo ze rowniez slyszalem opinie o pomiarze na zimnym silniku, tylko pytanie po co skoro silnik uzyskuje pelna sprawnosc i szczelnosc w temp roboczej? jesli ktos wie prosze mnie oswiecic
wartosci miedzy 5 a 7 atmosfer jakie podal pat sa tragicznie niskie, wine moze ponosic koncowka gumowa manometru ktora niewystarczajaco docisnieto do otworu, lepszy jest manometr na wezu wkrecanym zamiast swiecy ale i tym z gumka da sie wykonac dokladny pomiar tyle ze "trza sie przysadzic" i docisnac






[ wiadomość edytowana przez: Bart128 dnia 2006-08-26 18:18:08 ]
  
 
pardon pat,oczywiscie ze na goracym silniku.popierdzielilo mi sie,niedoczytalem watku. na zimnym sie sprawdza luzy zaworowe.
  
 
Cytat:
2006-08-26 18:44:01, Poochaty pisze:
na zimnym sie sprawdza luzy zaworowe.



zalezy od modelu, a kompreche zawsze na cieplym
  
 
no wiekszosc firm podaje luzy na znimnym,niektore na zimnym i cieplym silniku
  
 
Cytat:
2006-08-26 19:00:56, mmost pisze:
... a kompreche zawsze na cieplym


Najczęsciej, w osobówkach chyba wszystkich.
Ale jak to zwykle bywa, nie zawsze W dużych ciężarówkch w których żeby się dobrać do cylindrów z czujnikiem jest kupę roboty mierzy się na zimno ( bo podczas rozbierania i tak wystygnie ).
Np. niektóre modele Scanii.