Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
AsterixGal ESPERO było :( Mazda 626 jest | 2006-08-28 21:17:31 Ile ten Esperak ma przejechane? |
Buba030 Płock | 2006-08-29 07:15:29
Owszem , można i tak tylko to kosztuje..... a narzędzia niepochodzace z biedraki to ja tez mam. |
Buba030 Płock | 2006-08-29 07:16:30
Hmmm.... któz to wie..... Na liczniku ma 137 tys. z hakiem ale napewno nie jest to oryginalny przebieg....... |
![]() Hornblower Ford Focus Krosno Odrzańskie | 2006-08-29 09:26:24 Mialem tak samo. Na postoju podczas ruszania kierownica slyszalem stuki - cholera wie skad. Padlo na przekladnie - oczywiscie zachowalem troche rezerwy do tego co mi mechanior mowi. Obsluchalem i wymacalem go ktoregos dnia sam. Okazalo sie ze lekko zaklaszczala sie koncowka drazka kierowniczego. Pojechalem do warsztatu, kazalem ja zdemontaowac, rozebrac i nasmarowac. Po tej operacji - cisza jak makiem zasial. |
![]() Navi Klubowy Weteran Auto wybitnie zastęp ... Lublin / Shire | 2006-08-29 15:32:47
A od kiedy to w samochodach ze wspomaganiem sprawdza się luz na przeglądzie ![]() I OIDW to wspomaganych przekładni się nie reguluje./ Ale tu moge się mylić. |
Buba030 Płock | 2006-08-30 07:07:52
Ja nie wiem od kiedy , ale jak byłem na przeglądzie to było to sprawdzane. Kręcił gośc kierownica a drugi w kanale sprawdzał luzy na drązkach i na przekładni. A regulacja jest , przynajmniej w serwisówce jest to ładnie opisane , tylko , ze jest tam tak mało miejsca , ze reki nie da rady wsadzic dobrze , a wyciagac całą przekładnie to troche dużo roboty....... |
![]() adasko_21 Opel Astra III NDM | 2006-09-04 12:22:24 ja mam to samo w takim razie jak na postoju przy wyłaczonym sielniku kręce kierownicą to wydobywają sie stuki. I jeszcze jak jade wolno po jakis nierównosciach np po jakiejs drodze zworowej w któej sa takie małe dołki to mam taki stuk króry wydobywa sie z kolumny kierownicy (tak przynajmnij słychac przebieg mojego esperaka to 136 tys km) gdzie sie wogóle rególuje ten luz????? a moze to łozysko w kolumnie kierownicy padło??? co mi radzicie??
z góry dziekuje |
![]() DENWER Klubowy Weteran Škoda Octavia III mazowieckie | 2006-09-06 00:19:48 W swoim byłym esperaku luzy na drążkach w okolicach połączeniach z maglownicą wyczuwałem jak miałem przejechane parędziesiat tysięcy km, ale nic się nie działo i nic nie robiłem. Warsztat przekładni kierowniczych pod Warszawą , do którego pojechałem w tej sprawie powiedział, że maglownica jest do roboty Jak go sprzedawałem miał 160 kkm i było tak samo i nic się nie działo oczywiście w czasie jazdy. Być może ten egzemplarz tak miał. Ta nakrętka co jest od spodu maglownicy niby służy do regulacji luzu w maglownicy, ale co się stanie jak mechanior ją za mocno dokręci. Najnormalniej któregoś dnia nie skręcisz. Listwa w maglownicy innaczej może się zachowywać będąc po ciśnieniem, inaczej bez, więc kręcenie układem kierowniczym nie bedącym w trakcie pracy mija sie z celem. Swojego czasu porównywałem luz na drążkach espero vs lanos, a układ jest chyba taki sam. W lanosie było trochę sztywniej.
Zanim zaczniesz grzebać w maglownicy upewnij sie, czy masz problemy trakcyjne. Jeśli masz sprawdż najpierw koła (felgi, opony), pisty, łożyska, układ hamulcowy, zawieszenie. |
Buba030 Płock | 2006-09-11 09:10:32 No wiec w sobote podszedłem poważnie do tematu regulacji luzu w przekładni kierowniczej i cała akcja zakończyła sie sukcesem!!
Teraz moge powiedzieć z całą pewnością, że to były luzy przekładni. W chwili obecnej wszystko chodzi bez zarzutu , nie słychac stuków tak jak poprzednio , a cały układ kierowniczy jest tak jakby bardziej sztywny i lepiej reaguje na rychy kołem kierownicy. Tak dla zobrazowania problemu powiem , ze dopuszczalny luz jaki zaleca ksiązka serwisowa to dokręcic nakretke regulacyjna do oporu i cofnąc o 40 do 60 stopni czyli 1/6 obrotu (max.). Ja jak zacząłem dokręcać to dokręciłem do oporu około jednego całego obrotu!!!!! Sama regulacja jest w sumie prosta , ale trzeba było wyjac cała przekładnie na zewnatrz i to był najwiekszy kłopot. Ale ogólnie w serwisówce jest to dośc dobrze rozpisane i dało sie zrobic. |
AsterixGal ESPERO było :( Mazda 626 jest | 2006-09-11 09:43:17 Czy dobrze zrozumiałem, wyjmowałeś cała maglownicę?
... Po wyjeciu i włożeniu oczywiście regulacja zabieżnosci?!! |
![]() Robert_S Espero 1.8, Omega Sz - Gw | 2006-09-11 10:06:08
jeśli odkręcisz drążki od maglownicy to zbieżność się raczej nie zmieni. W wielu pracach wymagających wyjęcia kolumny makpersona lepiej i łatwiej jest odkręcić drążek od maglownicy niż odkręcać końcówkę drążka od kolumny. |
Buba030 Płock | 2006-09-11 11:12:50
dokładnie. zbieznosc sie nie zmieni bo nie ruszam wogóle ustawienia drazków ani nie rozbieram przeklładni. wyciagnałem ja cała , wyregulowałem luz (sama regulacja to 5 minut) i dalej spowrotem wszystko trzeba zmontowac , nalac płyn , odpowietrzyc i jest ok. ![]() |