5,9 L gazu na 100km w trasie przy prędkości 130-140km/h

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
no właśnie... jak w temacie...

tak tylko chciałem się pochwalić rekordowym spalaniem które uzyskałem w trasie jadąc z Warszawy do Władysławowa...

...ponieważ wyjechałem o 5 rano to trasa była idealnie pusta także momenty w których musiałem hamować można policzyć na palcach jednej ręki, także prędkość 130-140 była praktycznie non-stop...

w ramach przypomnienia:
silnik: 1,8 8V
przebieg: 287 tys
gaz: shell
modyfikacje: selektor oktanów, brak katalizatora, zapłon ustawiony pod gaz
  
 
Producent sie pomylił...
Pozdr. P.
  
 
5,9l dla mnie bujda.
w nocy jechałem teraz do wawy gierkowka jechałem z malenkim dzieckiem szwagierki tak spokojnie 90km i zszedłem do 8litrow gazu tez shella bo innego nie uwazam.

5,9l to chyba nie mozliwe.
  
 
Cytat:
w nocy jechałem teraz do wawy gierkowka jechałem z malenkim dzieckiem szwagierki tak spokojnie 90km i zszedłem do 8litrow gazu tez shella



mi 9 L gazu pali po mieście... za każdym razem wychodzi mi ten sam wynik...





[ wiadomość edytowana przez: ŁUKASZ_GAJER dnia 2006-08-28 17:06:38 ]
  
 
to ja juz nie wiem.

mam nowiutka insalacje 2 tys zrobione na niej moze na regulacje musze jechac bo jeszcze nie byłem od montazu.
no mi to w miescie 13litrow pali.
  
 
Cytat:
2006-08-28 14:57:06, pyrekcb pisze:
Producent sie pomylił... Pozdr. P.



Na podstawie zawartości z linka naszło mnie takie dziwne pytanie,
tak obok tematu: czy 1,8/2,0 nie ma wspomagania hamulcy? Myślałem że wszystkie dEspero miały taki sam układ hamulcowy...
  
 
Coś mi tu Łukasz śmierdzi (gazem)
  
 
Rekordowo zszedłem jeszcze seryjnym Esperem 1,5 poniżej 8 litrów gazu na 100
Jestem w szoku, Łukasz z wyniku
  
 
moje espero 1,8 przebieg 116kkm i na trasie rekord ok 8,5 l LPG
może źle policzyłeś bez urazy
  
 
"A łyżka na to ...niemożliwe"

Mój rekord przy silniku 1,5 wynnosi ok 7,4 l/100km gazu, i faktycznie samochód wtedy szedł jak oszalały..strach było gazu dotykać.

Łukasz, widze kilka możliwości:
1) super gaz...powiedz na którym Shell'u tankujesz
2) źle wyregulowana mieszanka, zbyt uboga (szkodliwe dla zaworów)
3) błąd obliczeniowy...
4) źle odbijający zawór

Ja obstawiam 2.
  
 
Cytat:
2006-08-28 17:04:38, ŁUKASZ_GAJER pisze:
mi 9 L gazu pali po mieście... za każdym razem wychodzi mi ten sam wynik... [ wiadomość edytowana przez: ŁUKASZ_GAJER dnia 2006-08-28 17:06:38 ]


Ciekawe bo wiekszosc uzytkownikow mowi ze 1,5 spala w miescie 12-13 litrow;] To niby skad by 1,8 byl taki niski wynik nawet na trasie??;]
  
 
Cytat:
Ciekawe bo wiekszosc uzytkownikow mowi ze 1,5 spala w miescie 12-13 litrow;]



oj tam pierdolenie takie. Jak ktos jezdzic nieumie to mu tyle spali. Wcale niemusi byc mulowata jazda zeby auto palilo malo. Mi nigdy esperak nieprzekroczyl 9 litrow i to zima przy wysokich mrozach z jazda po miescie. Wiec jak ktos mi mowi ze jego espero pali 10 litrow wachy czy wiecej to mi sie smiac chce.
Nawet octavia niespalila mi dotad wiecej jak 10 litrow


[ wiadomość edytowana przez: Bartek1112 dnia 2006-08-29 00:11:53 ]
  
 
Cytat:
2006-08-29 00:04:56, Bartek1112 pisze:
oj tam pierdolenie takie. Jak ktos jezdzic nieumie to mu tyle spali. Wcale niemusi byc mulowata jazda zeby auto palilo malo. Mi nigdy esperak nieprzekroczyl 9 litrow i to zima przy wysokich mrozach z jazda po miescie. Wiec jak ktos mi mowi ze jego espero pali 10 litrow wachy czy wiecej to mi sie smiac chce. Nawet octavia niespalila mi dotad wiecej jak 10 litrow



Juz kiedyś pisałem - zapraszam na trasę Jelonki - Włochy - Al. Jerozolimskie. Pogdamy o spalaniu "w mieście"...
Pozdr. P.
  
 
Cytat:
oj tam pierdolenie takie. Jak ktos jezdzic nieumie to mu tyle spali. Wcale niemusi byc mulowata jazda zeby auto palilo malo. Mi nigdy esperak nieprzekroczyl 9 litrow i to zima przy wysokich mrozach z jazda po miescie. Wiec jak ktos mi mowi ze jego espero pali 10 litrow wachy czy wiecej to mi sie smiac chce



...dokładnie... wszystko zależy od techniki jazdy...

...tak się zastanawiam dlaczego aż tak małe spalanie mi wychodzi... jak sięgam pamięcią to drastyczna zmiana nastąpiła w momencie gdy zamontowałem ten selektor oktanów 95... przed montażem po mieście palił mi 11L gazu...a teraz 9

zastanawia mnie również możliwość zbyt ubogiej mieszanki - czy możliwe jest aby instalka sama z siebie się rozregulowała i zubożyła mieszankę? mam instalkę z 97 roku "Landi" która jest już niezłym archaizmem ale NIGDY mnie nie zawiodła i nie przypominam sobie żebym cokolwiek kiedyś przy niej robił...
...nawet nie pamietam żebym był z nią kiedyś na jakimś przeglądzie czy regulacji bo nigdy nie było takiej potrzeby, a swoim esperem jeżdżę już 6 lat...
  
 
zdecydowanie potwierdzam opinie większosci kolegów ze cos jest nietak....

-Mój w miescie pali miedzy 10-11 gazu 1,5 silnik
-kiedys mi w zime spalił 8,4 gazu ale to dlatego ze długo go grzałem na benzynie i poprostu spalał duzo benzyny
-na trasie mój rekord to jakies 8litrów/100 gazu oczywiscie przy jakis 100km/h ale juz przy 120/130/140 jadąc gierkówką z łodzi do katowic jakies 9,5 10-i taki wynik przy normalnej jeździe na trasie zazwyczaj osiągam

Kilka tygodni temu moja stara pojechala moim furexem do wrocławia i przy jej jeździe spalił 7,5 /100 ale ona 90 nieprzekracza i raczej rzadko wyprzedza

Wiec ten wynik wydaje mi sie nienormalny co nieoznacza ze jest on niemożliwy

swoją drogą tez bym chcial zeby espero na trasie mi paliło 7 gazu

Pozdrawiam
  
 
Cytat:
zdecydowanie potwierdzam opinie większosci kolegów ze cos jest nietak....

-Mój w miescie pali miedzy 10-11 gazu 1,5 silnik
-kiedys mi w zime spalił 8,4 gazu ale to dlatego ze długo go grzałem na benzynie i poprostu spalał duzo benzyny
-na trasie mój rekord to jakies 8litrów/100 gazu oczywiscie przy jakis 100km/h ale juz przy 120/130/140 jadąc gierkówką z łodzi do katowic jakies 9,5 10-i taki wynik przy normalnej jeździe na trasie zazwyczaj osiągam



No nie wiem czy coś nie tak. Mój 1.5 w mieście pali do 10l a na trasie gdy jechałem do Zmościa (560km) w tym 120 km autostradą z prędkością do 140 a na zwykłych drogach około 120 (środek nocy) spalił 7,8 l gazu na 100 km ale w deszczu. Tak więc przy suchej drodze wynik kolegi Łukasza Gajera na dobrym gazie jest jak najbardziej do przyjęcia.

Myślę, że jesteśmy po prostu przyzwyczajeni do gównianego gazu. Jakiś czas temu jechałem zagazowaną Vectrą w automacie do Holandii i na ichnim gazie robiłem średnią 9 l/100km po mieście a u nas poniżej 13 nie dało rady.
  
 
A ja myśle ze to sie zweryfikuje przy nastepnym tankowaniu...wszytko zalezy od stacji i cisnienia na dystrybutorze...tez czasami mialem akcje w stylu 6-7L/100 ale potem bylo 9-10....a jesli masz tak ciagle to nie jest to zdrowy wynik...Auto cos palić musi, albo paliwo albo zawory...prawdopodobnie po zamontowaniu selektora zubożała ci mieszanka, bo nie zrobiles regulacji instalacji.(nawet nie czuje jak rymuje ).
  
 
A czy zubożona mieszanka przyczynia się do spadku mocy?

Bo mi teraz samochód zapierd... jak nigdy dotąd...
  
 
Napewno sie przyczynia ale auto by ci niejezdzilo tak dobrze jak mowisz.
  
 
Absolutną rację ma Dominik Olechowicz.

Wszystko zależy od dystrybutora, skoro jechałeś nad morze to pierwsze tankowanie zrobiłeś w Warszawie, a drugie gdzieś na trasie.

Różnica w kalibracji, a w zasadzie kijowy dystrybutor spowodował tak fantastyczne, nierelane spalanie.

Jeśli takie splanie utrzyma się (w co wątpie) to musisz jechać na regulację instalki, bo spalasz zawory.

Badanie spalania rób tylko i wyłącznie gdy tankujesz na tym samym dystrybutorze, na tej samej stacji, przy podobnych warunkach atmosferycznych (to bardzo ważne, zwłaszcza temperatura otoczenia).