Problem

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Koledzy dzis sobie czytalem w wyszukiwarce wszyskie posty na temat termostatu i pomyslalem ze sobie sprawdze moj bo na trasie schodzil do dolnej kreski. Do rzeczy teraz u mnie w miescie jest 15 stopni i poszedlem do auta sprawdzic ile czasu minie od rozruchu i trzymaniu go na wolnych obrotach do wlaczenia sie wiatraka na chlodnicy i przerazilem sie ten czas wynosil ok 16 min (zaraz po odpaleniu auto chodzilo na LPG). Uszczelka pod glownica byla robiona 3 mies temu wiec ona odpada, stawiam na termostat slusznie? Ewentualnie jaki kupic do silnika 1,8 aby bylo cipelo i silnik sie nie przegrzewal oraz aby dalo sie go zamontowac bez zadnych przerobek?
  
 
Jak od zimnego silnika do włączenia wiatraka mija TYLKO 16 minut to jest oki Przy niesprawnym termostacie byłoby z kilka godzin chyba
  
 
to jest tylko ? bo mi sie wydawalo ze az 16 minut. Dlaczego kiedy jest cieplo ok 20 stopni a ja jade ponad 100 to wskazowka spada na pierwsza kreske przeciez powinna byc na srodku mimo ze szybko jade. Czy mam racje?
  
 
Termostat do wymiany, nie zamyka się ...a właściwie to chyba cały czas jest otwarty. Wystarczy złapać za chłodnicę i wszytko będzie wiadomo. Odradzam termostaty od Lanosa (87 st)
Na gazie auto nagrzewa się dużej niż na benzynie...część ciepła zabiera parownik.
  
 
I przede wszystkim NIE TYTUŁUJE SIĘ W TEN SPOSÓB POSTÓW
  
 
Termostat od Vectry przed rokiem 95 , jedyny problem to prosty, a nie wygiety ku górze wlot, trzeba rurę trochę naciągnąć. Rura pasuje z Nexii 1,5 8 zaworów chyba.Gdzieś dawno to pisano. Ja taki mam i gzreje jak ta lala
  
 
jak zlapac za chlodnice??? Czytalem ze termostaty z vectry sa dobre ale trzeba kupowac jeszcze jakas rure i nie wiem co i jak bo nigdy nie wymienialem termostatu poza maluchem. Powiedz mi na tym termostacie to bezpieczna jazda przeciez on jest w wyzszym zakresie niz przewidzieli koreanczycy
  
 
Chłodnice złapać ręką i patrzeć, czy nagrzewa sie stopniow razem z silnikiem, czy też nagrzewa się od pewnego momentu (wskazówka ok połowy skali) ale bardzo szybko. Jest to jeden ze sposobów sprawdzenia termostatu. U Ciebie pozostaje jeszcze probelm zamykania się termostatu, stąd wnioskuję że będzie do wymiany. Co prawda mam silnik 1,5 , ale oryginalny termostat u mnie miał temperature pracy 91 st. Ty masz inny silnik więc i termostat jest nieco inny. Jeśli obudowa termostatu nie jest powyżerana, to proponuję wymienić sam wkład, będzie taniej .
  
 
jak bede wymienial to wymienie juz calosc wraz z obudowa. Ten termostat od vectry nie zaszkodzi bo bym go lyknal i jaka cena. Oraz co i jak z rura od nexi. Zauwaz Asterixie ze podczas jazdy z duza predkoscia wzkazowka spada i to znacznie

[ wiadomość edytowana przez: pablo_ns dnia 2006-08-28 21:36:08 ]
  
 
Cytat:
2006-08-28 21:35:08, pablo_ns pisze:
[ciach...]
Zauwaz Asterixie ze podczas jazdy z duza predkoscia wzkazowka spada i to znacznie [ wiadomość edytowana przez: pablo_ns dnia 2006-08-28 21:36:08 ]



Zgadza się. Jak stoisz, to włączy Ci się wentylator, pochodzi chwilę, obniży temperaturę i komputer go wyłączy. Jak jedziesz to masz cały czas nawiew na chłodnicę i stąd spadek temperatury.

Identyczne zachowanie miałem jak założyłem termostat od Lanosa i się nie zamykał.
  
 
ok wiec termostat wymienie na ten z vectry 1,8 tylko powiedzcie mi dokladnie o rurze tzn. Ona jest z nexi ale jaki silnik? Nie chce kupic zlej
  
 
Cytat:
2006-08-28 21:18:39, pablo_ns pisze:
(...) nigdy nie wymienialem termostatu poza maluchem(...)



Jak wymieniałes termostat w maluchu , to w esperaku lepiej sam go nie ruszaj

Mam od roku termostat z vectry, chodzi jak ta lala
( skomplikowanej pracy to on nie ma )
  
 
Bez przesady .......... Termostat to trzy śrubki i butelka po Pepsi ( na ok 2l płynu). Przed odkręceniem podłożyć obciętą butelkę i już. Aha pasta silikonowa na wysokie temp sięprzyda. Co do rury............. nexia 1,5 ale nigdy nie pamiętam czy 16V czy 8V. Nr.Kat. term. Opel 1338049.
  
 
Jesli masz kiepskie grzanie w samochodzie to proponuje przeplukać caly uklad w drugą stronę-zwłaszcza nagrzewnice-czesto bardzo pomaga

co do termostatu to ja juz wymienialem go ze dwa razy i zeby mi sie wentylator włączył podczas pracy silnika na wolnych obrotach-bez zadnej przygazówki tylko przy 800/900 obr/min musi minąć cala wiecznosć i nigdy niedoczekalem tego momentu-zawsze musze go wkrecic na jakies 2,5tys i po kilku minutach sie zalaczy ale jak tylko puszcze gaz to od razu sie wyłącza-sam niewiem czy tak ma byc ale zawsze wydawalo mi sie ze to dobrze bo nigdy mi sie samochód niezagrzeje-zagotuje podczas upałów
co do zimy to u mnie grzanie jest takie sobie -po wyczyszczeniu ukladu-tzn przeplukaniu go w odwrotną stronę wodą pod ciśnieniem -grzeje troche lepiej-ale przy temperaturach w dzień minus 15C ciezko sie raczej spocić w środku-ja co zime wkladam takturke przed chłodnice i uwazam ze to pomaga najwiecej-ale i tak mysle ze grzanie w Espero nigdy niebdzie takie jak w FAbi,felicji czy nawet Ładzie SAmarze...

Swoją drogą dobry temat bo trzeba sie przeciez pomalu szykowac do zimy mimo tego ze jeszcze kilka miechów zostało....
  
 
moge prosic o szczegolowa instrukcje montazu termostatu dla laika? Jak sie auto nagrzeje to mam dobre grzanie tylko dlugo sie nagrzewa

[ wiadomość edytowana przez: pablo_ns dnia 2006-08-29 05:32:21 ]
  
 
Cytat:
2006-08-29 05:31:39, pablo_ns pisze:
moge prosic o szczegolowa instrukcje montazu termostatu dla laika? Jak sie auto nagrzeje to mam dobre grzanie tylko dlugo sie nagrzewa [ wiadomość edytowana przez: pablo_ns dnia 2006-08-29 05:32:21 ]



Przedewszyskim nalezy to robic na zimnym -lub conajmniej na cieplym delikatnie silniku bo mozna sie naprawde nieźle poparzyc i z wszyskiego moze wyjsc duzy problem-wiec odczekaj godzine czy ile tam potrzeba przygotuj jakies naczynie na ten plyn który wyleje sie-jakąś miske najlepiej-a moim zdaniem najlepiej dolac swiezego plynu chlodzącego(w takim wypadku miska bedzie zbędna)-nastepnie nalezy poluzować obejmy na rurze łączącej silnik z chłodnicą i odkręcić śruby trzymające termostat-plyn ci sie zacznie wylewac-mozesz odczekac az ci sie wyleje to co ma sie wylać i wyciągnąć termostat-pamietaj tylko w która strone był włożony i niezpomnij ze tam są takie gumowe zdaje sie uszczelki-jedna jest okrągła a drugia taka kanciata na termostat zakładana-powinienes je dostac razem z termostatem przy zakupie..-wyjmujesz stary wkładasz nowy-skręcasz -sprawdz poziom plynu chlodzącego w zbiorniczku wyrównawczym ewentualnie dolej -zapal silnik-uzupelnij plyn chlodzący -po przejechaniu sie musisz znowu dolac plynu bo uklad w 1,5 jest tzw samo odpowietrzający sie.

MOIM ZDANIEM JEST TO JEDNA Z NAJPROSTSZYCH RZECZY KTÓRE MOZNA ROBIC W OKOLICACH SILNIKA-ale jesli lajek chciał to mu napisałem-zresztą robilem to ponad rok temu ...

Jest to instrukcja dla 1,5


[ wiadomość edytowana przez: tommi3737 dnia 2006-08-29 07:03:04 ]

[ wiadomość edytowana przez: tommi3737 dnia 2006-08-29 07:03:38 ]
  
 
bylem u paru mechanikow co wiem ze sa dobrzy i mi odradzili ten termostat ze silnik sie bedzie przegrzewac w lecie
  
 
tommi3737 - jeśli tektura pomaga to wniosek jest prosty - wymień termostat!

Przy sprawnym termostacie gdy silnik jest zimny to płyn nie przepływa przez chłodnicę, więc tektura czy jej brak nie ma wpływu na temperaturę silnika.

U mnie przy maksymalnym grzaniu w aucie ciężko wytrzymać nawet w największe mrozy. Oczywiście silnik musi być rozgrzany. Kiedyś miałem przeciągi i mi dmuchało z drzwi - przezwewnętrzną klamkę otwierania, ale to usunąłem.
  
 
Problem jest w tym ze termostat byl wymieniany juz dwa razy i niewidze zadnej poprawy

Co do tekturki to z nią jest lepiej ale niewiele

Ale fakt jest faktem ze mój samochód chodząc na 800/obr moze stać chybba całą wieczność i sie wentylator niezałączy-ale to jest chyba jak najbardziej w porządku-prawda?

Co do klamek tez keisy zauwazylem ze jak jade szybciej to tma mi dmucha ale niema, zielonego pojecia jak tam sie pmoze powietrze dostawac
  
 
Cytat:
2006-08-30 18:54:34, tommi3737 pisze:
Problem jest w tym ze termostat byl wymieniany juz dwa razy i niewidze zadnej poprawy


Wymieniałeś termostat z obudową??
Cytat:
Co do tekturki to z nią jest lepiej ale niewiele Ale fakt jest faktem ze mój samochód chodząc na 800/obr moze stać chybba całą wieczność i sie wentylator niezałączy-ale to jest chyba jak najbardziej w porządku-prawda?


Nieprawda. Wentylator powinien sie włączyć po około 15 minutach.