MotoNews.pl
  

Gaśnie przy hamowaniu!!!

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Nie ma znaczenia czy jest zimny czy ciepły silnik. Podczas hamowania i jednoczesnego skrętu silnik czesto gasnie. To zaczyna sie robić niebezpieczne. Wszyscy mechanicy od razu by chcieli nowy silnik wstawiać!!! Co może być przyczyną. Może silniczek krokowy, zapowietrzona skrzynia korbowa? Na razie jade sprawdzić na komputer. Sprawdzałem też akumulator i bardzo dużo prady pobiera podczas wciskania pedału hamulca. Jak sprawdzić i co żebym nie musiał wymieniać w ciemno jakiś części np silniczka krokowego.
  
 
na pb, czy lpg?
Ja bym sprawdził filtr powietrza, dolot do niego i do przepustnicy.
  
 
był wymianiany filtr, ale gasnie tylko na krotko przed zatrzymaniem, w trakcie jazdy na luzie i przy hamowaniu wsztsko jest ok, dopiero jak staje, obroty aktualnie sa na ok 950
  
 
dokladnie jak moj przedmowca pisal sprawdź filtry, ( u mnie to pomoglo ) w ostatecznosci silniczek krokowy ( kupuj tylko nowy )
  
 
a czy jest możliwość zebym mogł sprawdzić silniczek bez wymieniania go, bo 250PLN to cieżko sie pozbyć czyba ze sie je ma
  
 
kupisz taniej
http://allegro.pl/search.php?string=krokowy+escort&order=p
ale nie wiem jak sprawdzić
  
 
Ja tak miałem w duzym fiacie. Wymiana filtu powietrza załątwiła problem
  
 
jezeli gasnie na lpg wina jest rura wlotu powietrza nalezy ja ustawic do dolu lub w kierunku kabiny pasazerskiej....

jezeli gasnie na benzynie i jest to scisle zwiazane ze skrecaniem to wiem ze obroty moga spadac za sprawa pompy wspomagania kierownicy...
  
 
Jeśli na LPG to nie zaden filtr tylko mikser go gazu. Standardowy problem w escortach orginalny mikser co wsadzają gaziaże jest zły. Miłem ten problem sam, jak skrecałem to mi gasł. Pojechałem to kumpla co mi zakładał wymienił mi na inny model miksera (niewiem jaki) i jak ręką odjoł . A z ta rurą od dolotu to warto pokombinowąć tak żeby dostawała zimne powietrze ale niebespośrednio żeby niegasł, np. skierować ją za reflektor
  
 
to jest 1,4 benzyna, nie ma znaczenia czy jest zimny czy ciepły, raz gasnie 10 rezy dziennie, a raz przez 3 dni spokój

Dzięki wsztskim za pomoc!
  
 
jezeli nie ma znaczenia czy zimny czy cieply obstawialbym lewe powietrze
  
 
jak u mnie wystąpił taki objaw to po wymianie sondy lambda wszystko wróciło do normy!!!!!!!!!!!!
  
 
Cytat:
2006-08-29 16:46:46, erni_84 pisze:
Jeśli na LPG to nie zaden filtr tylko mikser go gazu. Standardowy problem w escortach orginalny mikser co wsadzają gaziaże jest zły. Miłem ten problem sam, jak skrecałem to mi gasł. Pojechałem to kumpla co mi zakładał wymienił mi na inny model miksera (niewiem jaki) i jak ręką odjoł . A z ta rurą od dolotu to warto pokombinowąć tak żeby dostawała zimne powietrze ale niebespośrednio żeby niegasł, np. skierować ją za reflektor


bardzo blisko ale nie dokonca
najczesciej jest zakladany tomastto i inne male do ok 100KM i te raczej sa ok glownie problemy wystepouja przy wiekszych parownikach trypu Landi renzo itp sa dorzsze i ekonomiczniejsze ale wlasnie bardzo podatne na przeciazenia
jezeli masz duzy parownik to odrazu obstawiam na 99% wine ustawienia parownika trzeba by zmienic jego ulozenie najszczesciej i najlepiej wzdłuż osi jezdni ale dosc roznie to bywa po kombinuj z przestawianiem parownika w inne polozenia,
jesli masz maly parownik to sznasa ze nie pasuje mu obecne ustawienie jest o wiele miejsza ale tez mozna po kombinowac

A ZAKLADAM ze juz smigales po jakis fachowcach i oni probowali ci wzbogacic miesznake od wolnych obr jezeli nie to od wolnych obrotow przy parowniku wykrec ok 1-1,5 obr i sie przejec sprawdz ja k nie pomoze to przestawiaj parownik tylko zakrec najpierw butle dla bezpieczenstwa jak by ci przewod pekl ale nie jest to takie proste

i Smialo kombinuj sam bo ci twoi mechanicy to sie nic nie znaja

oczywiscie te rady pomogą o ile gasnie ci tylko na lpg i tylko przy hamowaniu nie przy wcisnieciu sprzegla jak by co wal cos jeszcze podpowiem tylko napisz jaki masz silnik i jaka instalke 1-2 genercja i jakiej firmy parownik troszkie wiedzy w tym temacie zlapalem wiec cos napewno pomoge
a erni mysle ze chodzilo ci o parownik a nie o mikser bo jezeli o mikser to raczej nie jest blisko )) bo ja tu obstawiam parownik dokladnie w momencie skretu i hamowania nastepuje przeciazenie i gazu za malo idzie do silniczka a krokowy poprostu nie daje sobie rady


[ wiadomość edytowana przez: organo dnia 2006-08-29 18:14:57 ]
  
 
Cytat:
2006-08-29 18:10:48, organo pisze:
oczywiscie te rady pomogą o ile gasnie ci tylko na lpg i tylko przy hamowaniu nie przy wcisnieciu sprzegla [ wiadomość edytowana przez: organo dnia 2006-08-29 18:14:57 ]



a co jest jak własnie gaśnie po wduszeniu sprzęgła, gdy silnik jest zimny?. Byłem ostatnio (i ostatni raz też!!!) u gazowników na regulacji, coś pogmerali i tak ustawili. Do tego jak poprosiłem o wymiane filterka to stwierdzili, ze jeszcze 15kkm przejedzie, jak ja już tyle na nim zrobiłem. Zadam jeszcze pyt. z innej beczki, pewnie w tym tyg wezme się za wydech (środkowy + strumienica - z braku $$), mam jakieś nieszczelności i teraz pytanie, jak wymienie to i filterek gazu to jechać jeszcze raz na regulację
  
 
Najlepsza regulacja jest samemu. W zakładzie wsadzą ci sondę w odbyt pokręcą zaworkiem i skasują ok 50 zł. I tak to może być źle zrobione. Samemu widzisz jak samochód pracuje. Ja po zamontowaniu strumienicy musiałem zmniejszyć wolne obroty do doś wyoko trzymał na LPG.
  
 
Cytat:
Ja bym sprawdził filtr powietrza, dolot do niego i do przepustnicy.



Filtr wymieniłem i nic się nie zmieniło. To jest BENZYNA.
  
 
no ale co w reszcie z tym samochodem dalej gasnie przy hamowaniu ?
  
 
No właśnie napisałem. Nic sie nie zmieniło. Ja mam cały czas przeczucie ze to jest coś z obrotami. Bo silniczek krokowy chyba nie. Obroty nie skaczą, ale przy hamowaniu i jednoczesnym skrecie obroty lekko musza wzrosnąć bo pompa wspomagania potrzebuje i wtedy właśnie zaczyna się dusić i po 1 sec gaście chyba ze dodam gazu. Zazwyczaj dzieje się to gdy samochód jest na biegu a ja wczyskam sprzęgło.
  
 
dokładnie u mnie jest to samo, w serwisie powiedzieli, że mam wyciek na pompie wspomagania ... a ostatnio robiłem test diagnostyczny i wyszedł mi kod błędu "coś o wspomaganiu" a i faktem jest że kierownica chodzi jakoś ciężej
  
 
Cytat:
2006-08-30 19:03:17, Nagara pisze:
No właśnie napisałem. Nic sie nie zmieniło. Ja mam cały czas przeczucie ze to jest coś z obrotami. Bo silniczek krokowy chyba nie. Obroty nie skaczą, ale przy hamowaniu i jednoczesnym skrecie obroty lekko musza wzrosnąć bo pompa wspomagania potrzebuje i wtedy właśnie zaczyna się dusić i po 1 sec gaście chyba ze dodam gazu. Zazwyczaj dzieje się to gdy samochód jest na biegu a ja wczyskam sprzęgło.


No nie.
Dalej twierdze swoją teorie.
dla pewnosci zdejmij pasek od wspomagania i sprawdz stawiam browara ze bedzie dalej gasl
a poza tym wzbogacales mieszanke wolnych obr ?
a i teraz niewiem jak to wreszcie jest przy hamowaniu gasnie czy juz jak wciskasz sprzeglo ale samochod talej toczy sie swoja predkoscia ? bo to bardzo zmienia postac rzeczy