MotoNews.pl
2 Przy ilu obrotach zmiana biegu? (157451/45)
  

Przy ilu obrotach zmiana biegu?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Mam Essiego mkIV 1.6D, wiem że nie jest to sprinter, ale chcialbym się dowiedziec przy ilu obrotach najlepiej zmienić bieg, żeby wykorzystać każdy bieg maksymalnie? Chodzi mi oto, żeby jak najbardziej dynamicznie jechać...
  
 
Njwlepiej w momencie gdy silnik przestaje już żwawo ciagnąć i zaczyna bardziej wyć niż jechać.
  
 
W NFS: Underground nie grales??? Jak sie zaswieci zielona kropka na ekranie a to zdaje sie jest przy liczbie obrotow odpowiadajacej mocy maksymalnej... to sprawdz w ksiazce
  
 
najlepiej na słuch ja mam 1.8D i tak do 3tyś jest fajnie, potem już tak ni jak.. , jak się nie śpiesze to do 2,3 tyś ciągne nie dalej..a jak śpiesze to na 2 do 45, na 3 do 80 na 4 do końca.. chociarz powyzej 120 lepiej ciagnie na 5.. dziwne.

1.6D może i ma mniejszy moment i chyba moc? ale MKIV jest lżejszy.

a no i chyba to oczywiste ale napisze ze zanim zaczniesz go molestować to rozgrzej dobrze, bo szkoda sinika a i rozgrzany lepiej idzie, w paliwa typu verva itd bym nie wierzył

  
 
wg moich informacji
najlepiej jest zmieniać bieg gdy masz najwiekszy moment obrotowey
sprawdziłęm i dla twojego silnika wynosi on 95 Nm przy 3000tys obrotów
wiec koło 3 tys powinieneś zmieniać biegi
jeśli masz obrotomierz oczywiście
  
 
Cytat:
2006-08-29 20:13:04, arekturbo pisze:
wg moich informacji najlepiej jest zmieniać bieg gdy masz najwiekszy moment obrotowey sprawdziłęm i dla twojego silnika wynosi on 95 Nm przy 3000tys obrotów wiec koło 3 tys powinieneś zmieniać biegi jeśli masz obrotomierz oczywiście



a moj? przy ilu rpm ma max moment??

1.8 zetec 105 kucy
  
 
Sprawdź w książce albo w katalogu przy jakim mom obr jest max moc silnika i tyle. Bo dalej to tylko wycie i wir w baku.
  
 
Cytat:
a moj? przy ilu rpm ma max moment??

1.8 zetec 105 kucy


nie wiem mnie interesują tylko mk4/3
  
 
Cytat:
2006-08-29 20:18:29, arekturbo pisze:
nie wiem mnie interesują tylko mk4/3



  
 
Cytat:
2006-08-29 20:15:20, retrospect pisze:
a moj? przy ilu rpm ma max moment?? 1.8 zetec 105 kucy



Ja mam 1.6 16v i dla mojego jest to 5500 i zmiana biegu i chyab dla twojego tez tak samo a nalepiejk sprawdz
  
 
Sprawdz w książce kiedy masz max moment i bedzie spokój.
  
 
generalnie wedle ksiazki jest tak że silniki

1.4LC CVH2V
1.4LC CVH CFI
1.6HC CVH2V
1.6HC CVH2V
1.6HC CVH EFI
1,6HC CVH EFI

maja najwiekszy moment przy 4 tysiacach obrotów
  
 
pewnym osoba jeszcze trzeba wyjasnić co to moment max. moc max. i zaleznośc miedzy tymi dwoma czynnikami!!!!!!!!! oczywiście bez obrazy bo nie kazdy konczył szkkołe samochodowa to ma prawo nie wiedzieć.!!!!!!!!! izawsze lepiej przeciągnąc autko niz zmienić za wczesnie bo silnik nie boi się wysokich obrotów one mu ni eszkodzą jak uwazają pewne osoby!!!!!!!!zabujstwem jest wrzucanie 5 przy 2 tyś.obr. a ja zmieniam miedzy 3 a 4 ni chyba ze trzeba to co innego wtedy max moc schodzi i znowu ładni eciągnie do obr.mocy max
  
 
Czyli gdy ja mam 1.6 cvh w mk4 to powinienem zmieniac bieg przy 4 tysiączkach zaraz jade mame z pracy odebrac to sprawdze
a tak na marginesie mój na 2 biegu ciągnie do 80 km/h i jeszcze ma zapas obrotów ale chyba tak ma być prawda ?? 40 km/h na bieg ??
  
 
Cytat:
2006-08-29 20:07:52, Kajteknr1 pisze:
najlepiej na słuch ja mam 1.8D i tak do 3tyś jest fajnie, potem już tak ni jak.. , jak się nie śpiesze to do 2,3 tyś ciągne nie dalej..a jak śpiesze to na 2 do 45, na 3 do 80 na 4 do końca.. chociarz powyzej 120 lepiej ciagnie na 5.. dziwne. 1.6D może i ma mniejszy moment i chyba moc? ale MKIV jest lżejszy. a no i chyba to oczywiste ale napisze ze zanim zaczniesz go molestować to rozgrzej dobrze, bo szkoda sinika a i rozgrzany lepiej idzie, w paliwa typu verva itd bym nie wierzył




a u mnie dopiero po przekroczeniu ok 2500 - 3000obr czuc ze rwie do przodu (o ile mozna tak powiedziec o 1.8d) generalnie to biegi zmieniam przy 3000obr

a co do predkosci na biegach max:

1 - ok 40 km/h
2 - ok 80 km/h
3 - ok 120 km/h
4 - ok 155 km/h (jeszcze troche szedl ale sie droga konczyla ---> mam na to świadka )
5 - jak narazie to 165 miałem (kiepskie mam drogi w okolicy )
  
 
Cytat:
2006-08-29 21:15:44, EquinoX pisze:
Czyli gdy ja mam 1.6 cvh w mk4 to powinienem zmieniac bieg przy 4 tysiączkach zaraz jade mame z pracy odebrac to sprawdze a tak na marginesie mój na 2 biegu ciągnie do 80 km/h i jeszcze ma zapas obrotów ale chyba tak ma być prawda ?? 40 km/h na bieg ??


to ze ma zapas obrotów nie oznacza ze szybciej pójdzie moc jak i moment po przekroczemiu spada dośc drastycznie i ciągnięcie autk amija się z celem bo efektywnośc silnika spada i lepsze efekty uzyskasz wykorzystując moc i moment kiedyś pytał czy ktos ma może wykresy mocy i momentu do 1,4 dla seryjnegos ilnika?????? bo majc taki wykres łatwo wytłumaczyc o co w tym biega
  
 
co ciekawe 1.8d ma max moment przy 2500
a 1.6 d przy 3 tyś

a pozatym to wszystkie mk4 jeśli maja skrzynie z takiemi samymi przełożeniami jak moja powinny iśc na 2ce do 95km/h
wiem bo czesto tak jeżdze
  
 
Mieliście racje mój essi 1.6 cvh najwiekszego ma kopa miedzy 3500 a 5000 obrotów

Jak wprowadza te prawo z zabieraniem prawka po podwójnym przekroczeniu to dół
nie teraz jak dzieki wam wiem jak 'idealnie' zmieniać przełożenia zreszta jeżdził bym do 2 biegu jezeli ma być zgodnie z przepisami

wiem ze to nie ma tak byc ze caly czas kreconko do 5 tyś i zmiana bo to raczej nie ekonomiczne ;P
ale wiadomo w kazdym z nas siedzi pirat drogowy
  
 
Cytat:
2006-08-29 21:17:18, ToFastMKIV pisze:
a u mnie dopiero po przekroczeniu ok 2500 - 3000obr czuc ze rwie do przodu (o ile mozna tak powiedziec o 1.8d) generalnie to biegi zmieniam przy 3000obr a co do predkosci na biegach max: 1 - ok 40 km/h 2 - ok 80 km/h 3 - ok 120 km/h 4 - ok 155 km/h (jeszcze troche szedl ale sie droga konczyla ---> mam na to świadka ) 5 - jak narazie to 165 miałem (kiepskie mam drogi w okolicy )



hmm. u mnie na 2 przy 60 już się kończy zabawa i trzeba 3 wrzucić.. znaczy hmm nigdy tak mocno go nie molestowalem, nie przesada to troche? to tylko D.. 60km.. może się nie znam, poprawcie mnie spróbuje jutro ale wydaje mi się że 80km/h na 2jce dla niego to za dużo.. ile ma wtedy obrotów?

  
 
ja mam 80km/h przy około 5 tyś a odcina dopiero ponad 6 wiec jeszcze mozna pokrecic jednak pozniej wiecej wyje niz jedzie ;P