MotoNews.pl
  

Ssanie w dieslu

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
mam problem jak zapalam to obroty się zwiększają dopiero po jakimś czasie a powinny odrazu być szybsze, musze długo kręcić by zapalił,chyba przyczyną jest to ssanie.
  
 
sterowanie biegiem jałowym na i pompa boscha i lucasa

realizowane jest ono za pomocą linki na koncu której jest tzw termostat woskowy. jest to trzpień reagujący na temperaturę płyny chłodzącego /jest wkręcony przy termostacie/
trzpień wydłuża się wraz ze wzrostem temp. a co za tym idzie linka do niego podłączona również się wydłuża - z drugiej strony na końcu linki za pomocą dźwigni zmieniany jest kąt wtrysku czy moment wtrysku /nie kładnie/

autor : slawas1 znowu, wyszukiwarka
A ja dodam, że jeśli chodzi o odpalanie, to naprawdę ten typ tak ma po prostu



[ wiadomość edytowana przez: hepos dnia 2006-08-30 10:45:21 ]
  
 
tak ale jak się wydłuży ta linka to obroty się zwiększają,a przy zimnym silniku linka jest cofnięta i obroty są za małe
  
 
Co steruje tą linką to nikt nie wie! Ja u siebie w 1.8 D tez tak mialem. Jak odpalilem na zimny silnik 10 sekund musialem trzymac gaz, bo chcial zgasnac
  
 
Cytat:
2006-08-30 10:35:15, misiu125 pisze:
mam problem jak zapalam to obroty się zwiększają dopiero po jakimś czasie a powinny odrazu być szybsze, musze długo kręcić by zapalił,chyba przyczyną jest to ssanie.



U mnie mam tez tak.Znaczy teraz latem to nie wlacza sie ssanie ale zima przy odpalaniu zaobserwowalem takie cos ze zaraz po odpaleniu przez jakies kilka sekund obrotomierz pokazuje 900 a czasem nawet 500 obrotow a pozniej slychac pykniecie jakiegos przekaznika(ładowania moze??) no i obroty wskakuja na prawidlowe 1100 czy jakos tak.A czy moze to miec cos wspolnego ze slizganiem sie paska klinowego?
  
 
nie może mieć, obroty są mniejsze bo przekaźnik podgrzewa jeszcze raz świece żarowe po odpaleniu silnika gdy jest silnik zimny. gdy jest ciepły to już sie nie dzieje. Jeżeli też takie coś jest i zwiększone spalanie do tego dochodzi to stawiałbym na czujnik temperatury. świece pobierają dużo prądu i dlatego alternator jest mocno obciążony. Pyknie przekaźnik i alternator już nie musi tak dawać prądu, stąd takie małe obroty. tak samo sie dzieje ale w mniejszym stopniu jak zaświecimy światła w samochodzie wtedy obroty lekko spadną.
A dlaczego stawiam na czujnik temp.? to dużo pisania a wyszukiwarka rulez