Katalizator czy elektronika?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Malo na forum o tych spowalniaczach, a moze wlasnie katalizator jest rozwiazaniem moich problemow? Prosze ocencie moja sytuacje i napiszcie co sadzicie. Od roku moje auto spala 15l gazu na 100km (OMEGA A, C20NE, 89r, gaz BRC, komputer just BRC) po montazu instalacji (2lata temu) zadko spalanie przekraczalo 11l. Po roku bezproblemowego dzialania instalacji i samochodu zauwazylem ze moj samochod pali duzo wiecej (powyzej 15l). Na przegladzie wyszlo ze stezenie CO jest przekroczone 9 razy powinno byc 0,6 a bylo 5,7. Wiec odstawilem samochod do autoryzowanego serwisu BOSHA w Słupsku, zeby ustalili przyczyne zwiekszonego stezenia CO. Nie wykryli zadnych bledow, ale ustalili, ze po odlaczeniu akumulatora na 5min i odpaleniu na beznynie CO jest w normie 0,7. Po jakims czasie jak do nich wrocilem stezenie znow 5. Stwierdzili, że to wina instalacji gazowej. Pojechalem do gazownika, a on mowi zebym usunol katalizator. Wiec jade jutro usunąć katalizator bo napewno mi nie pomaga, ale czy cos zmieni?


[ wiadomość edytowana przez: IwanGrozny dnia 2006-08-30 13:56:20 ]
  
 
Cytat:
2006-08-30 11:46:12, IwanGrozny pisze:
Pojechalem do gazownika, a on mowi zebym usunol katalizator. Wiec jade jutro usunąć katalizator bo napewno mi nie pomaga, ale czy cos zmieni?



Gazownik powinien wyregulować instalację gazową a nie pieprzyć 3po3.
  
 
kat zostaw, na pewno jest dobry, a jak go usuniesz, auto bedzie DUZO glosniejsze

PiotrS dobrze prawi.
  
 
Ja w 2,5 TD nie zauważyłem żadnej zmiany głośności po wydłubaniu kata, a auto jakos takie jakby "lżejsze" się zrobiło...
Może takie złudzenie a może i rzeczywiście troszkę mocniejsze.
  
 
Miałem podobny przypadek w Passacie, byłem chyba w ośmiu serwisach i nikt nie umiał mi pomóc, regulacje, nowy parownik. Komputer pokazywał że wszystko ok a on nalad pali jak smok. Ktoś mi poradził żeby wymienić silniczek krokowy z gazu. POMOGŁO. Okazało się że komputer pokazywał że wszystko ok, ale on sprawdzał tylko sygnały elektryczne, nie nie pokaże czy silniczek faktycznie się otwiera i zamyka. Swoją drogą to "świetnych" mamy gazowników, jak sobie sam nie znajdziesz to ci nie pomogą a każda regulacja to oczywiściw kaska. Ja się już wyleczyłem z gazu. teraz mam diesla i może nie jest najoszczędniejszy ale mam święty spokój.

[ wiadomość edytowana przez: pxj dnia 2006-08-30 17:14:20 ]
  
 
Cytat:
Ja w 2,5 TD nie zauważyłem żadnej zmiany głośności po wydłubaniu kata,


pewnie dlatego, że to turbol... słyszałem opinię, że turbina jest niezłym "tłumnikiem"
  
 
Wyciełem kata i narazie nie żałuje, bo jeszcze na tym zarobie, a jak nie pomoże to napewno nie zaszkodzi. Zrobiłem to w desperacji bo ostatnio moj samochod spalil 20l/100km po miescie. Nie odczułem, zeby wydech stal sie dużo głośniejszy, poprostu brzmi troche inaczj, ale nie mówie, że gorzej. Nie jestem tylko przekonany, że to pomoże i już się szykuję do wymiany silniczka krokowego od gazu. PXJ chodzi Ci o ten który jest zaraz za parownikiem, sterowany komputerem??
  
 
Do IwanGrozny: Tak chodzi o ten na grubym wężu z gazu między parownikiem a silnikiem. Oczywiście nie gwarantuje że u Ciebie będzie to samo, u mnie pomogło.
  
 
Cytat:
2006-09-01 11:56:05, IwanGrozny pisze:
Wyciełem kata . Zrobiłem to w desperacji bo ostatnio moj samochod spalil 20l/100km po miescie.


mój tez pali 20l na mieście.
wycinam kata i zejdzie do 11?
kurde, jakie to proste
  
 
Czy ktos wie jak sprawdzić sprawność silniczka krokowego od gazu?
  
 
Cytat:
2006-09-02 10:18:50, IwanGrozny pisze:
Czy ktos wie jak sprawdzić sprawność silniczka krokowego od gazu?


ja Ci powiem tak:
byłem miesiac temu na regulacji wiec gosc cos tam pokrecił w reduktorze i odkręcił śrube na max koło ilnika krokowego
byłem bardzo zadowolony bo omcia dostała kopa!ale spalanie!! uuu koło 16,wyregulowałem sobie sam skreciłem śrube koło krokowego i tera pali koło 12 miasto
  
 
Tylko ja nie mam zadnych srub, u mni chyba wszystkim steruje komputer. Jedyna sruba jest na parowniku, ale juz nia krecilem i zadnej roznicy
  
 
Do pioczel: Śruba jest zakładana w najprostszych instalacjach bez sterowania komputerem w silnikach gaźnikowych. Jeśli jest zamontowana razem z silnikiem krokowym to poco ten silnik. On wtedy nie spełnia swojej roli. Jęsli ci to założył gazowni to tylko "pozazdrościć" takiego "fachowca".
  
 
Cytat:
2006-09-03 21:08:58, pxj pisze:
Do pioczel: Śruba jest zakładana w najprostszych instalacjach bez sterowania komputerem w silnikach gaźnikowych. Jeśli jest zamontowana razem z silnikiem krokowym to poco ten silnik. On wtedy nie spełnia swojej roli. Jęsli ci to założył gazowni to tylko "pozazdrościć" takiego "fachowca".


mam instalacje z 99 roku i wtedy moze tak było,ale wydaje mi sie ze na każdym silniczku krokowym sa z boku śruby do dławienia
  
 
Cytat:
2006-09-04 07:17:31, pioczel pisze:
mam instalacje z 99 roku i wtedy moze tak było,ale wydaje mi sie ze na każdym silniczku krokowym sa z boku śruby do dławienia


Tylko w najprostrzych "komuterach" są takie śruby, np. stag2-l, autronik 600 itp.....
  
 
Witam!
Nawiaze do rozmowy o srubie od gazu!Wlasnie mam problem z cholernym krokowcem!Odpalam Bestie, wlaczam D i ruszam!W tym momencie zaraz po dodaniu gazu mam taki przypadek ze autko rusza i po chwili dostaje mula!Wiec puszczam w tym momencie noge z gazu i ponownie dodaje gazu!Bestia zaczyna jechac ale po chwili znowu dzieje sie tak samo!ta czynnosc musze powtorzyc ze 2 do 3 razy i pozniej juz wszycho jest git!Autko jedzie bez zadnych problemow!Mam wrazenie ze krokwiec w tym momencie sie zacina i nie podaje gazu!Znajomy gaziarz mi powiedzial ze moze byc to wlasnie krokowca!Wczesniej lezal na boku i znajomy powiedzial ze tloczek w krokowym mogl sie przytrzec i sie teraz zacina!
Mam kompa Bingo S4 od gazu!Powiedzcie mi czy bardzo bedzie przeszkadzac jak zaloze na razie srube?!Niestety ale kieszen na razie jest Bardzo pusta i nie mam na nowy krokowy!A denerwuje mnie to ze sie tak muli na starcie!Wiem ze nie powinno sie tak robic ale naprawde na razie nie mam innego wyjscia!Z reszta sprawdze sobie czy Bestia bedzie sie inaczej zachowywac na srubie!Teraz mam wrazenie ze nie przyspiesz tak jak powinien!
Tylko prosze nie piszcie ze to jest glupota z ta sruba bo ja dobrze o tym wiem!Ale na razie inaczej nie moge!
Pozdrawiam Tomek!
  
 
A skąd masz pewność, że to silniczek krokowy?? Jak do tego doszedłeś??
  
 
Witam Iwan!
Tak samo jak Ty uderzylem z tym zapytaniem na forum lpg!
Pytasz czy jestem pewny co do krokowca!Otoz nie dam se reki uciac ze to on ale tak mi sie wydaje!A moze sie okaze ze to juz wina parownika a nie krokowca!Nie wiem dlatego sie wole zapytac czy aby napewno tak moge postapic!Wiem tylko ze jak go rozebralem to okazalo sie ze tloczek jest juz przytarty i mysle ze moze sie zacina!Wczesniej byl w polozeniu poziomym i sie pewnie przytarl a teraz sie w pozycji pionowej!
Jedno czego chcialbym byc pewnie to to ze ktos z Grona LOB pomoze mi rozwiazac ta zagadke!
Pozdrawiam Tomek!
  
 
Cytat:
Wlasnie mam problem z cholernym krokowcem!

Powiedzcie mi czy bardzo bedzie przeszkadzac jak zaloze na razie srube?!

Z reszta sprawdze sobie czy Bestia bedzie sie inaczej zachowywac na srubie!

Tylko prosze nie piszcie ze to jest glupota z ta sruba bo
ja dobrze o tym wiem!Ale na razie inaczej nie mogę



Tomku wprowadziłeś trochę chaosu w moim temacie wiec proszę Cię, albo zacznij myśleć nad tym co piszesz, albo załóż swój temat.
Głupotą jest, że sam odpowiadasz na swoje pytania, a później temu zaprzeczasz.
  
 
Ok Iwan zrobimy tak!Jak juz dowiem sie dlaczego tak sie dzieje to napisze na forum!Wiem ze narobilem troche zamieszania!Ale dreczy mnie ten temat i musze cos z tym zrobic!
Pozdrawiam Tomek!