MotoNews.pl
  

Rozmiary felg BMW

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
A więc tak - czy ktoś może mi podać dokładne dane felg do E34, E32 i E39 ? Przeszukałem forum i sa jakies dane szczątkowe, ale głównie podawane na zasadzie gdybania i chybania. A ja muszę wiedzieć na 100%.

Skręcam sobie felgi do E34, które obecnie są założone w E32, ale z tego co mi sie wydaje to sa one z E39.

Głównie chodzi mi o ET i średnice otworu na piaste. Z tego co ja się orientuję to ET musi byc w okoloicach 18-22. Natomiast otwór na piaste w E34 ma 72,5mm, a jaki jest w E32 ?? Taki sam ??. Bo w E39 jest chyba 74mm. Mam troche mętlik. Czy ktos mógłby mnie poprawić ewentualnie utwierdzić w w/w teoriach
  
 
W E32 ET wynosi 20 i z tego co mi wiadomo w E39 tez..
  
 
No słuchaj z ET to jeszcze jako tako zawsze coś mozna pokombinować. Ale najważniejszy dla mnie jet otwór na piaste.

PS. I jeszcze jedna sprawa Co sądzicie o felgach aluminiowo-tytanowych ?? Jak sie sprawdzaja w uzytkowaniu ?? I czy da się je wypolerowac na lustro ?? Bo to dla mnie dość istotne.

[ wiadomość edytowana przez: Buczer dnia 2006-08-30 23:04:16 ]
  
 
Racja ET w każdym z wymienionych modeli wynosi 20. Co do otworu na piaste to w E39 wynosi również 72,5 , dopiero w E60 otwór ma rozmiar 74.
  
 
TIGER81 - wielkie dzięki To chciałem wiedzieć.

I jeszcze jedno - czy śruby podejdą mi do tych felg standardowe 28mm ?? Felgi 17x8

[ wiadomość edytowana przez: Buczer dnia 2006-08-31 08:21:12 ]
  
 
Felgi e34 et 20 5x120 szpilki i średnica otworu 72,6mm.
E39 et 20 5x120 szpilki i 74mm średnica.wiem bo mam e34 ikpl.felg alu oryginalnych do niej i takie są wymiary tam zapisane.a co do e39 to w tej chwili jeżdze na feli z tego modelu i musiałem założyć pirścienie centrujące bo mi w kiere biło.pierścienie 74mm zejście na 72.5mm.jak jest w e32 niewiem.
  
 
Maniek a powiedzmi prosze gdzie takie pierscienie centrujące moge dostać bo jezdze tak samo na azevach 17 calowych przeznaczonych do modelu e39 i własnie niekiedy bije mi kierownica hm a ja myslałem ze mam koła zle wywazone -jakiez to forumi jest przydatne ah i jeszcze jedna sprawa powiedzmi jeszcze czy sciaga CI autko na koleinach?? ja mam oponki 235/45. byłem na przglądzie wyszarpali mi zawiech i wszystko jest ok ps pozdrawiam wszystkich beemkomaniaków
  
 
Co do pierścieni to prosze bardzo: CLICK !!!

Co do ściagania to przy szerokich oponach to standard, że cie ciagnie z koleiny do koleiny Niestety to się nazywa polskie "drogi".

Co do pierścieni centrujących to czy ktoś może powiedzieć coś o tych plastikowych ?? Czy może nie ma się co zastanawiać i od razu kupić aluminiowe.
Maniek6210 - jakie masz pierścienie ?? Plastik czy alu ?? I czy takie rozwiązanie wogóle zdaje egzamin - tzn. z pierscieniami ??

No i jeszcze raz pytanie o śruby - czy standardowe fabryczne wystarczą mi czy musze kupic dłuższe ??
  
 
Cytat:
2006-08-31 17:47:44, Buczer pisze:
Co do pierścieni centrujących to czy ktoś może powiedzieć coś o tych plastikowych ?? Czy może nie ma się co zastanawiać i od razu kupić aluminiowe.



Mam plastikowe pierscienie za 7,50 sztuka w innym aucie.. nie ma sie nad czym zastanawiac pierscien jedynie centruje felge a sruby ja trzymaja wiec niema sie specjalnie nad czym, rozwodzic..

pzdr


[ wiadomość edytowana przez: mibhell dnia 2006-08-31 18:53:32 ]
  
 
No wiesz śmiem się nie zgodzić Wydaje mi się że felge centrują śruby, po to konkretnie są wykonywane na stożek.
Także sądze, że czop piasty jest dość ważny gdyż obok śrub to głównie własnie on przenosi obciążenia.

Dlatego zastamawiam się czy taki plastikowy pierścień nie jest czasem tylko atrapą. Choć może i jest on wykonany z jakiegoś wytrzymalego TS'u i spełnia swoje zadanko. Nic zobaczymy w praktyce najwyżej później kupie aluminiowe.

Dzięki za pomoc
  
 
A ja sie upierac nie bede

Powiem tylko tyle ze jesli moje "plastiki" miały by przenosci głowne obciazenie to juz wole zeby to jednak sruby robiły

pzdr
  
 
Ja mialem plastikowe pierscienbie i zadnych problemow nie bylo zdaja egzamin i sa twarde...

pozdrawiam
  
 
Cytat:
2006-08-31 19:45:28, Buczer pisze:
No wiesz śmiem się nie zgodzić Wydaje mi się że felge centrują śruby, po to konkretnie są wykonywane na stożek. Także sądze, że czop piasty jest dość ważny gdyż obok śrub to głównie własnie on przenosi obciążenia.

oj panie moderatorze jeśli chodzi o bmw to sie mylisz w obu twych stwierdzeniach
  
 
No pewnie masz racje - ja się nie znam na konstrukcji felga - piasta na tyle żeby powiedzieć - że jest tak i tak. Tyle tylko, że na zdrowy rozsądek to wszystko do czegoś słuzy i skoro bez pierścieni koła biją, a z pierscieniami nie to znaczy że czop piasty ma swoje zastosowanie - gdyby tak nie było to by i tego czopa nie było.

Druga rzecz jest taka, ze jeżeli do skręcania felga piasta wykorzystuje się śruby zwykłe - to zakładamy, że skręcone połączenie po skręceniu odpowiednim momentem nie bedzie miało żadnego luzu. Ba nie może mieć bo na takiej zasadzie działają śruby zwykłe. A mimo wszystko luz jest. Kurde przecież dociągając śruby stożkowe one same sie wyśrodkowują. Poto się wkońcu stosuje dodatkowe podkładki stożkowe w ciężarówkach starszych typów.

Ale jednak jak sama nazwa wskazuje - pierścień centrujący - to pewnie tak jak piszesz służy on do wycentrowania felgi Wynika z tego, że wystarczy załozyc pierścień przykręcić felge, która w ten sposób zostanie przykręcona idealnie centralnie i nastepnie wyjąć pierścień. Bo po wycentrowaniu nie służy on juz niczemu.

Wiem że sa to pokrętne wymysły. Jednak sam jesteś sobie winien, gdyz napisałeś, że nie mam racji, a niczym tego nie potwierdziłeś

Mimo wszystko dzięki za uświadomienie. Pozdrawiam.
  
 
sruby i pierscien maja za zadanie utrzymac felge w centralnym miejscu...

pozdrawiam


[ wiadomość edytowana przez: Ghost_24 dnia 2006-09-01 00:11:18 ]
  
 
Felgi któe załatwiam mają ET 13 przy standardowym ET20 jakie jest w E34. Czy w takiej sytuacji felgi będą bardziej wystawać, czy będą schowane ??
  
 
Buczer słuchaj ja mam felgi o oznaczeniu et13 8,5 x 17 i nic nie wystają są wprost wsam raz jak chcesz moge CI posłać foteczki jak sie felgi prezentują na autku
  
 
Dzięki - jeżeli to dla ciebie nie problem to bardzo, ale to bardzo proszę. I jeszcze bardziej dziękuję
W razie czego oto mój e-meil: xman84@go2.pl
Pozdrawiam.