MotoNews.pl
  

Check engine świeci sie caly czas -gasnie po dolaniu OLEJU??

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam

Check engine świeci sie caly czas -gasnie po dolaniu OLEJU??
Dlaczego.. Juz nawet nie bede mowił ze sie swieci caly czas czasem gasnie itp.
Auto to Hyundai accent 1.3 95 benzyna + lpg.
Na mechanice sie troche znam, i wiem ze nic zlego się nie dzieje ze się świeci podjerzewam ze to przez ingerencję w układ LPG ale dlaczego zawsze gaśnie kiedy się zmieni olej lub doleje oleju.

Moze są jakiś luzy zaworowe itp...???
Klekocze lekko jak jest zimny na niskich obrotach, ale to tez moze być wina paliwa(gazu) która defakto nie jest zawsze takiej jakości jakiej być powinna.

Pozdrawiam i mam nadzieje ze ktoś pomoże.
  
 
Cytat:
2006-08-30 23:59:07, accent1 pisze:
Witam Check engine świeci sie caly czas -gasnie po dolaniu OLEJU?? Dlaczego.. Juz nawet nie bede mowił ze sie swieci caly czas czasem gasnie itp. Auto to Hyundai accent 1.3 95 benzyna + lpg. Na mechanice sie troche znam, i wiem ze nic zlego się nie dzieje ze się świeci podjerzewam ze to przez ingerencję w układ LPG ale dlaczego zawsze gaśnie kiedy się zmieni olej lub doleje oleju. Moze są jakiś luzy zaworowe itp...??? Klekocze lekko jak jest zimny na niskich obrotach, ale to tez moze być wina paliwa(gazu) która defakto nie jest zawsze takiej jakości jakiej być powinna. Pozdrawiam i mam nadzieje ze ktoś pomoże.



Jedź na odczyt błędów i napisz nam jaki błąd wywala komputer, resztę to już sobie sam dośpiewasz...
  
 
moj problem z ta kontrolka polega na tym ze zapala sie kiedy chce i gasnie tak samo! czasami podczas jazdy wcale sie nie zapali a czasami miga prawie caly czas i nieregularnie! zdarza sie ze kiedy sie zapali to silnik sie dławi a na biegu jałowym (luzie) wskakuje na wysokie obroty! jesli mozecie mi napisac co to moze byc za powod takich objawow bardzo bylbym wdzieczny! z gory dzieki
  
 
Sek w tym ze w moim przypadku wywala 4444 czyli bez błędów (pin zdaje sie 14 czy 12 nie pamietam do masy.

Co do kolegi wyżej to może coś nie tak z sondą lamda, moze się zużyła - czasem tak jest ze trochę sie zużyła i komp pokazuje ze coś nie tak, ale nie dokońca dlatego np nie przechowuje tego błędu.
Moze to własnie powodować rózne zachowanie silnika. Moze to być tez taka duperela jak zapchany zawór PCV itp. Nie sądze zeby było to drogie w usunięciu. I bez przesady nie warto dla takiej pierdoly szukac usterek... to bez sensu. Mozna się na remontować na 1000 zł a potem okarze się ze to wina brudej przepustnicy(szmatka, sprej do gaźników i sie wyczysci). Znam przypadki ze ludzie w ASO przeplywomierz wymieniają za 1300 zł, (na allegro nowy 130 zł) wymiana - dwie śróbki odręcasz (sam) wkładasz i koniec.

Wydaje mi się w tym przypadku własnie to brud to powoduje co piszesz, ewentualnie sonda lamda.
  
 
dzieki bardzo za pomoc jak bede juz wiedzial co to bylo to dam znac a powinno to byc juz w tym tygodniu
  
 
okazalo sie ze jest to czujnik temp wody bo raz wykryl ze silnik jest zimny i wlaczal ssanie (czyli te wysokie obroty o ktorych pisalem) a raz wykryl ze jest goracy i wlaczal wentylator z chlodnicy!! czyujnik kosztowal 15zl ale i tak dzieki za rady i pozdrawiam wszystkich