Sonata; skrzynia-historia krwia i oparzeniami pisana..DONE!

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Ale dosc zartow. Niestety skrzynia KM200 nie byla najwlasciwsza do mego bolida. Musialem poszukac KM206 i znalazlem, ale zamontowana w calkiem fajnej Sonatce z malym przebiegiem. Kupilem - podjechalem do domu, postawilem na podnosnikach i jazda:

1. Najpierw poleciala plastikowa rura dolotu powietrza
2. Demontaz filtra
3. Odczepienie linek od selektora
4. Odlaczenie przewodu cisnieniowego do sprzegla i dwu innych kabelkow
5 odkrecenie 4 duzych srub (na jednym byla rowniez masa) łaczacych skrzynie z blokiem,
6. Zdjecie kół - poluzowanie wszystkich srub i odczepienie teleskopu
6a. Zdjecie plastikowej oslony na podwoziu
7. wyjecie (w zasadzie wyszarpanie polosi) - ale tylko z jednej strony - zakladam, ze latwiej mi dobrac sie bedzie to tego cholernego klipsa blokujacego drive shafta..
8. Poluzowanie ostatnich dwu srub mocujacych skrzynie od gory do karoserii (taka poleczka)
9. Dramat.. ruszam w lewo, prawo, podwazam wkretakami, kluczami, mlotkami i nic. Skrzynia sie rusza rodzielnie od bloku, ale odsunela sie doslownie o milimetr.

Zauwazylem, ze jesli lapie skrzynie od dolu, to moge wymacac jakis cienki arkusz blachy oslaniajacy zapewne tarcze sprzegla i ochraniajacy przed pylem. Pytanie: Czy ta blacha ma jakikolwiek wplyw na to, ze nadal nie moge wywalic skrzyni?
Czy ta blacha jest zagieta jak nawias? ) ? ( ? Prosta?

Pomozcie - jestem tak zdeterminowany, ze potne palnikiem ta druga Sonate (55 tys przebiegu), po to tylko, zeby wyszarpac jej te skrzynke...

Mam na to dwa dni. Do poniedzialku rano

[ wiadomość edytowana przez: Laokon dnia 2006-09-03 16:06:11 ]
  
 
Pare fotek:
--
Juz prawie moja.Swoja droga ciekawe, ze oznaczenia na kazdej z 3 skrzyn, ktore ostatnio wpadly mi w rece jest w innym miejscu..

Fotka 1
--
Czy ten klips ma tak wygladac, czy tez powinien miec jeszcze jakies "uszka". Obawiam sie, ze moglem cos zerwac.. Poza tym, czy jestescie w stanie ocenic jakosc tej koncowki?


Fotka 2
--
Tajemniczy arkusz blachy. Jest polaczony w kilku miejscach ze skrzynia - pozostaje tylko pytanie, czy tez z blokiem?

Fotka 3
--
Ile tu jeszcze moze byc srub mocujacych do bloku?:

Fotka 4


Pozdro,
Dzieki za ogladanie

[ wiadomość edytowana przez: Laokon dnia 2006-09-02 11:22:25 ]
  
 
Przede wszystkim powodzenia

Po drugie, dlaczego kupiłeś KM206???
przecież to skrzynia od Lantry (1.6 i 1. i będziesz miał niskie przełożenia jeżeli podłączysz tą skrzynkę do 2.0 16v w Sonacie, wg mnie powinieneś podpiąć KM210.


Na drugim zdjęciu zdaje się że masz końcówkę przgubu, czy tak?
Jeżeli tak, to wg. mnie jest bardzo ładna i jeszcze pożyje.

Czy skrzynia przypadkiem nie jest jeszcze związana śrubami z rozrusznikiem??


Bartek

[ wiadomość edytowana przez: e-gen dnia 2006-09-02 20:44:32 ]

[ wiadomość edytowana przez: e-gen dnia 2006-09-02 20:46:42 ]
  
 
Kupilem kompletna i jezdzaca druga Sonate ze skrzynia KM206. Moja pierwsza - rowniez posiada skrzynke KM206. Z kolei skrzynia KM200, wstawiana byla do Sonat z 1996-98 i nie pasuje do starszych modeli ze wzgledu na o wiele mniejszy dyferencjal (???). Po prostu obecne polosie nie schowaja sie cale w skrzyni km20...
KM200 ma tez nieco inne odleglosci pomiedzy selektorami (krotsze), wiec wachlujac drazkiem zmiany biegow biegi wbijalbym jak "do polowy".

Co do fotki drugiej - pytam raczej, czy ten klips blokujacy polos w skrzyni - jest Waszym zdaniem kĄpletnie kĄpletny

Jeszcze jedno Lantra 1,6 i 1,8 musi miec jeszcze inna skrzynke - bardziej kanciasta i podluzna. Na zyczenie moge Ci strzelic pare fotek - bo takaz wlasnie zastepczo ujezdzam (jak fan Hyundaia - to fan pełna gęba)
  
 
Ufff... Udalo sie!
Moze to kogos zainteresuje i kiedys sie komus przyda (w najmniej spodziewanym momencie - jak zwykle)

===
Widoczny w poprzednim liscie arkusz blachy w rzeczywistosci znajduje sie za tarcza sprzegla i dociskiem. Pamietajcie o usunieciu dwu srub laczacych pokrywe z korpusem skrzyni na dole zestawu (niewidoczne na zdjeciu)

fotka A
===

Widoczna mniej wiecej posrodku jpga tulejka kryje w sobie kolejna srube mocowania. Fatalny dostep - rozkrecanie na 1/12 obrotu - ale operacja zakonczona sukcesem. Zwroccie uwage na kiepski moim zdaniem patent mocowania rozrusznika (dzieki za podpowiedź). Po zdjeciu skrzyni - lata jak Żyd po pustym sklepie i bez skrzyni nie ma mozliwosci odpalenia silnika... (zresztą - po co?)

Fotka B
===

Jeszcze raz nieszczesna tulejka. W tle - półoś. Przypominam, ze nie rozlaczalem lewej (dluzszej polosi) dzieki temu skrzynia nie spadla na asfalt, tylko delikatnie i majestatycznie zsunela sie w me ramiona : [!!!! mam angielska wersje auta - moze wszystko macie odwrocone w PL !!!!]


Fotka C
===

MAM CIĘ!!!

Fotka

===

Macie jakies sposoby i czy uwazacie za konieczne przeczyszczenie tegoz przed ponownym zalozeniem. Wiem, ze to cholernie trujacy material, a wole zginac od nikotyny anizeli azbestu...

Fotka ostatnia
===


Pozdrawiam i sorry za moze nieciekawy watek..

  
 
  
 
Na prosbe e-gena:

Szybkie porownanie skrzynek do Sonaty:
KM 200 (nie pasuje do modelu 1994)
KM206 (pieknie pasuje do 1993, 1994)

KM200 - km200

Fotki od 1 do 8 wlacznie

KM206
KM206 odtad do 13

==============================

E-gen - zdecydowanie sie roznia od Lantry, ktorej skrzynia jest duzo bardziej kanciasta..
  
 
Na prosbe e-gena:

Szybkie porownanie skrzynek do Sonaty:
KM 200 (nie pasuje do modelu 1994)
KM206 (pieknie pasuje do 1993, 1994)

KM200 - km200

Fotki od 1 do 8 wlacznie

KM206
KM206 odtad do 13

==============================

E-gen - zdecydowanie sie roznia od Lantry, ktorej skrzynia jest duzo bardziej kanciasta..