No tak ale z tego co slysze to na zachodzi sa jakies "inne" te minerały ktore leją do nawet nowych fabrycznie aut.
Czytalem ze wiekszosc krajów zachodnich jezdzi na minerale od nowosci i caly czas.
Co wy na to ?
Nie chodzi o roznice po prostu ciekaw jestem co leja w japonii albo co lali powiedzmy wtedy kiedy wyjezdzaly nasze carinki, corolle...
Co do castrola....
Znajomy mechanik kiedys odkrecil korek wlewu oleju w koledze E-11 i powiedzial oooo widze ze autko jezdzilo na castrolu tylko castrol zostawial taki syf.
Nie mylił sie autko przestalo jezdzic na castrolu kilka lat temu teraz 5w50mobil-a
Temat podjołem tk z głupia bo ostatnio wpadła mi taka mysl po wertowaniu instrukcji TMP spzred 10 lat
Roznica moze byc spora ale moze jej nie być co mam nam mysli ?
Np. oleje do skrzyn spelniajace normy GL-5 wg. instrukcji sa dopuszczone do stosowania do naszych skrzynek ale powinno sie stosować GL-4 dlaczego ?
Nie wiem moze dlatego ze GL-4 lubi sobie rozpuszczać metale kolorowe w synchronizatorach ( gdzies czytalem jakis wywod o spec. GL-5 i GL-4) a siarczany w nim zawarte dopelniaja w takim przypadku złego.....
To samo wg. instrukcji moge stosowac oleje od 10w40 do 20w50 co ten ostatni to juz chyba nie za bardzo pasi do tego silnika, nawet bym powiedzial ze 15w40 tez juz nie za bardzo, a przy ostrych mrozach to juz wogole te 2 ostatnie odpadaja.
pozdro