Automat, ktory sie "gubi" w 2.5tds

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Hola!
czy ktos moze mi udzielic rady co jest nie tak z moja skrzynia biegow, a moze "ten typ tak ma" i trzeba z tym zyc:
przyznam sie, ze zupelnie nie znam sie na automatach, gdyz to moje pierwsze takie autko kupione dosc niedawno Omega C 2.5tds 2000r - no ale o co chodzi:
otoz przy pewnych predkosciach "miejskich" 50-60km, gdy auto sie rozpedza, do drugiego biegu jest ok, i gdy za dlugo utrzyma sie na tym wlasnie biegu, nie chcac wiecej przyspieszac, w granicach obrotow ponad 2000-2500 automat tak jakby gubi sie (zawiesza) i zamiast zrzucic na kolejny 3ci to wyrzuca bieg i zostaje na luzie
sposobem jest wrzucenie "3" recznie, a gdy ja zalapie znow przeskoczenie na "D" i jedziemy dalej.
innym sposobem jest silne jednorazowe przygazowanie,
bieg znow wskakuje aczkolwiek czuc szarpniecie autka.
Generalnie jednak chyba nie o takie manewry chodzi?!?
Czy to nie przypadkiem poczatek konca skrzynii biegow?
Prosze o jakies wskazowki
Muchas gracias

  
 
strasznie mgliście to opisałeś.

co znaczy wyrzuca na luz?? dodajesz gazu i co obroty rosą a auto nie jedzie ??

automatem na "D" nie masz możliwości jazdy na "którymś" biegu on sam je zmienia.
Najbardziej zbliżone wyjaśnienie jakie przychodzi mi do głowy to takie, że jak to określiłeś jedziesz 50-60 na 2-ce i raptem wyrzuca na luz.... moim zdaniem zmienia bieg na wyższy a po ponownym dodaniu gazu redukuje na niżsy....opisz to jasniej bo ja nie łapię
  
 
Wymien olej w skrzyni, najczestrzy problem z automatami to wlasnie olej.
  
 
miałem bardzo podobny problem, skrzynia gubiła 3 bieg.
czasami działała ale częściej nie.

Mechanicy bawili się z tym prawie 1 miesiąc

Bo za bardzo nie wiedzieli co było przyczyną wozili auto po serwisach na techa podłączali podmieniali komputer od skrzyni i same podzespoły sterujące.

Aż w końcu nie wytrzymałem i zostałem z nimi w warsztacie do późnej nocki i przy mnie sprawdzali jeszcze raz wszystkie elektrozawory i udało się zlokalizować przyczynę.

Problemem okazał się być elektrozawór, który okazał się działać ale za słabo, przez co nie zawsze udawało mu się przełączać na 3
bieg.

Teraz będąc mądrzejszym o 3000 pln.
Życzę powodzenia.
  
 
mam to samo, x20xev z 98r, myślałem, że to przez stary olej to go zmieniłem i było to samo, ale zauważyłem że jak jest go za dużo to częściej to występuje (luz na 3 lub 4) jak odlałem trochę to rzadziej się tak dzieje. Teraz jeżdzę po mieście na 3 bo silniki lubią obroty, a ciągłe 50-60 km/h plus hamowanie i powolne przyspieszanie to po prostu głupieje automat. Na trasie daję na D i gitara gra, nie ma żadnych problemów
a co do eletkrozaworów to fakt, któryś niedomaga, dlatego lepiej blokować skrzynię na 3 lub nawet na 2 jadąc w korku i nie ma problemu.
  
 
Hola, dzieki za tak szybka reakcje na moj post.
Jednak widze ze nie ja jedyny mam z typ problem i cos wskazuje na to ze "ten typ tak ma"

Komentarzem to Moderatora forum:
tak zgadza sie - jesli chodzilo mi ze wyrzuca na luz, tzn ze dodaje gazu, a silnik zwieksza tylko obroty bez obciazenia, jakby byl na "N" - nie jest jednak mozliwe zeby to byl jakis wyzszy bieg, gdyz zupelnie nie mozna przyspieszyc-silnik jest "wysprzeglony"

Olej w skrzynii byl wymieniany chwile zanim kupilem auto, poprzedni wlasciciel ktory dbal o autko, wlasnie tez zwrocil mi uwage na te "gubione biegi" ale mowil ze dzieje sie to "okazyjnie".
On i jego mechanik, podobnie jak serwis w niemczech jednak nie umieli sobie z tym poradzic, nie mogli znalezc przyczyny.

Niestety przy jezdzie po duzych miastach w szczycie dzieje sie to zdecydowanie czesciej niz "okazjonalnie". -moze to rzeczywiscie te elektrozawory cokolwiek to jest:O.
Przy jakims wiekszym przegladzie popytam o elektrozawory, moze to dobry trop... i da sie cos za mniej niz 3000:>

Faktycznie jakos to lepiej dziala gdy po miescie jezdze na "3" blokujac wyzsze biegi.

Konczac, ciesze sie ze nie spadl na mnie miecz Demoklesa ze to byc moze koniec mojej skrzynii gdyz dopiero sie dobrze zaczalem bawic automatem i bardzo mi sie to podoba.
No moze poza "ta" niedogodnoscia
Dzieki za pomoc i wsparcie - jezeli ktos ma jeszcze jakas dobra wskazowke to prosze.
pozdrawiam
  
 
Cytat:
2006-09-07 09:49:16, gogalo pisze:
Jednak widze ze nie ja jedyny mam z typ problem i cos wskazuje na to ze "ten typ tak ma"
Komentarzem to Moderatora forum: tak zgadza sie - jesli chodzilo mi ze wyrzuca na luz, tzn ze dodaje gazu, a silnik zwieksza tylko obroty bez obciazenia, jakby byl na "N" - nie jest jednak mozliwe zeby to byl jakis wyzszy bieg, gdyz zupelnie nie mozna przyspieszyc-silnik jest "wysprzeglony"



Po rozjaśnieniu opisu przychyliłbym się do wskazania na elektrozawór.

Elektrozawory dają się reanimować, to jest cewka poruszająca trzpieniem siedzącym w jej środku. Po przybrudzeniu trzpienia pojawiają się opory, i elektrozawór reaguje za wolno lub czasem wcale. Delikatne oczyszczenie trzpienia może załatwić sprawę. Ten problem nie jest AFAIK diagnozowalny elektronicznie (np Techem), bo z punktu widzenia sterownika wszystko jest ok - wysłano polecenie do elektrozaworu, elektrozawór "nie jest uszkodzony". Nowy elektrozawór jest drogi, używki fachowiec założyć nie będzie chciał albo nie da gwarancji na robotę, co na jedno wychodzi.

Sama robota nie powinna być droga, ale zdjęcie/założenie/uruchomienie skrzyni plus płyny i filtr robią swoje.

Poważniejszych napraw skrzyni nie należy robić, tylko kupić używkę z gwarancją rozruchową. Zdziwisz się, jakie są tanie w relacji do robocizny fachowca od automatów. A kowalom bym tego nie powierzał, problemy gwarantowane.

pozdr,
Robert co posiada czwartą ASB w drugiej omedze, więc trochę już się orientuje .