Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
Lancing SYMPATYCZNY GOŚĆ Łada 1500s Gdansk | 2006-09-06 11:13:46 A jesli chodzi o nazwy: podkład, emalia? Takie juz sprawdzone, działające niezawodnie ![]() |
![]() Yanosik ŁADZIARZ Lanos Schneidemühl | 2006-09-06 15:47:04 podkład, hmmm raczej dowolny. Ja ostatnio używam takiego szarego ![]() Emalia - ja używam Autorenolak. |
Lancing SYMPATYCZNY GOŚĆ Łada 1500s Gdansk | 2006-09-08 08:59:37 Ok dzięki |
bluetajfun Poznań | 2006-09-23 10:00:01 najtaniej i bardzo dobrze zabezpiecza BITEX ok 13 zł za kg
jezeli masz pistolet i kompresor mozesz go rozcieńczyć ropą! bitex jest "gumowy" po wyschnięciu |
![]() Sniper SYMPATYCZNY GOŚĆ Niva California, Nub ... Posen | 2006-09-23 11:47:23 Robiłem zabezpieczenie podwozia w kilku autach - w tym i w ładzie... czasem jest tak że i w miejscach gdzie stara warstwa trzyma się mocno - pod nią zaczynają się punkty korozji - wiec jeżeli chcesz cos raz ale dobrze zrobić to nie unikniesz pracy...
Po zjeździe podwozia do gołej blachy zabezpieczasz miejsca pojawienia się korozji np. brunoxem. Dalej podkład, później emalia. Po wyschnięciu istnieją dwie możliwości: Baranek lub Bitex. Baranek tworzy warstwę odporną na odpryskiwanie, tłumiącą uderzenia oraz możliwą do lakierowania. Bitex zaś ma smolista konsystencję, lepiącej mazii o właściwościach antykorozyjnych. Wybór między bitexem a barankiem powinien zostać dokonany rozsądnie. Według mnie baranek jest lepszy niż bitex ale trudniej go położyć gdyż potrzebuje użycia pistoletu do tego celu - ten sprzedawany w spreyach jest dość słaby. Baranka można lakierować w dowolny kolor i dobrze położony potrafi trzymać się na podwoziu dłużej niż bitex.... mocniejsze uderzenie np.kamienia w podwozie niestety szybciej zrobi ubytki w warstwie bitexowej niż konserwacyjnego baranka. |
![]() andrys20 SYMPATYCZNY GOŚĆ Łada 2107 Łódź | 2006-09-24 23:40:28 Oczyszcenie do gołej blachy(ewentualne dziury pozaspawywac łatkami z blachy 1,5mm,), nastepnie nałozyc Brunox w 2 warstwach( pierwsza , a póxniej nastepnego dnia druga). nastepnie cynk , grunt ( np GORIZON lub lepszy), podkład (tlenkowy tańszy , lub poliuretanowy lepszy i drozszy), natsepnie emalie i na koniec jakomś smołe lub baranek.
O jeszce jedno na spawy najlepsze na wypełnenie ich jest dobra masa uszczelniajaca ( BODY lub APP , ok 25-30 zł za 1 kg). gwarantuje dobre zabezpieczenie i na długa mete , ja w swojej mam juz taka 4 lata i nic nie widziałem zadnych ognisk korozji. pozdr. |
![]() arii82 MEGA ŁADZIARZ jest ETA była 21100/ ... Chełm/Kulik | 2006-11-16 06:57:35 Po zakupie 110-tki czas zabrać się do jej konserwacji. Z tego co zauważyłem auto chyba nie było koserwowane u poprzedniego właściciela ![]() ![]() Jak zwykle o pomoc poprosiłem znajomego który udostępnił mi garaż. Pozdejmowaliśmy zderzaki i nadkola aby wszystko porządnie zrobić. ![]() ![]() ![]() teraz trzeba wszystko dokładnie wyczyścić, pousuwać wszelkie ogniska "rudej" nałożyć kilka warstw podkładu i zakonserwować. cdn a oto mój mechanik ![]() |
![]() arsen SYMPATYCZNY GOŚĆ PRZYJEDŹ ZOBACZ!!!!! . | 2006-11-16 08:34:47 |
![]() zax ŁADZIARZ była LADA 21072 '88 Konin | 2008-05-21 22:19:24 Umyj spód i zakonserwuj Novolem nazwa to chyba gravit. Do konserwacji podwozia. W profile daj konserwacje w postaci sprayu i będzie git. |
![]() ironman4 SYMPATYCZNY GOŚĆ Lada 2106 Żyrardów | 2008-06-12 17:20:05 Ja swoją Ladę zawsze konserwuje bitgumem i jest ok. a w progi i profile zamknięte wpuszczam to samo tylko zmieszane z niewielka ilością oleju. Wtedy wszędzie dokładnie dociera. I oczywiście wszystko robię pistoletem bo pędzelkiem za długo by się zeszło i nie dotrze wszędzie. |
![]() jacek2107 SYMPATYCZNY GOŚĆ LADA 2103 2.0DOHC Łódź | 2008-08-05 14:33:07 temat wałkowany na forum już był ale mam pytania odnośnie konkretnych środków!!
planuję zjechać spód do gołej blachy-może piaskowaniem-na to pójdzie Brunox Epoxy no i właśnie co dalej??jaki podkład polecacie,jaką emalie??na koniec chę zapodać baranek z asortymentu Bolla |
![]() janisz ŁADZIARZ 2107 1.5 , 2101 '75 ... Warszawa | 2008-08-05 19:04:37 Brunoxa nie warto. Ja teraz będę testował jakiś corractive z allegro na jednej ładzie a na drugiej jakąś farbę na rdzę typu polrust lub podobną. [ wiadomość edytowana przez: janisz dnia 2008-08-05 19:08:28 ] |
![]() mechanior ŁADZIARZ Łada 110-WAZ21102;2111 Warszawa | 2008-08-05 19:15:25 z hameraitem daj se siana bo to dno. Jak masz w dobrym stanie to biteks z ropą na podwozie, a profile to fluidol+ olej przekładniowy. |
![]() simon2107 ŁADZIARZ Kia Ceed 1.4 Optimum ... Olsztyn/Górowo Iławeckie | 2008-08-06 13:52:40
Brunox nakłada sie na rdzę (tylko powierzchniowo zczyszczoną. Jak wypiaskujesz do gołej blachy to to gówno nie będzie sie trzymać. Po piaskowaniu powinienes dac podkład antykorozyjny-fajny z cynkiem robi np. Wurth, na to lakier na to jakiś bitex, bitgum czy inne baranki (np. Wurth). Profile njlepiej zabezpieczyc metoda Rust Chek-czyli wstrzyknac zuzyty olej (silnikowy albo przekładniowy). Fakt, jakiś czas bedzie waliło olejem, ale to chyba najlepszy sposób |