MotoNews.pl
10 Benzyna 98 a 95 oktanów Omega B (158368/0)
  

Benzyna 98 a 95 oktanów Omega B

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Właśnie jaką "lejecie"?
Ja mam 3 litrówkę i po "przesiadce" z 95 na 98 po trzystu kilosach korbowód wyszedł bokiem Zaznaczam,ze nie wiem czy to było przyczyną,ale tak sie stało.(osobny moj temat zamieszczony na forum).Silnik miał 250 tyś przejechane
Słyszałem,ze w nowych furach o w miare duzej mocy 98 jest wskazana,ale przy takim silniku jak np. moj to juz klops.
Nalezało by wtedy zmienić kąt wyprzedzenia zapłonu po wlaniu 98 w silniku tak wiekowym
Moze to mit ,ale jestem ciekaw Waszej opini bo jezeli ktoś od nowości wlewa do baku 98 to ok,gorzej jak zachce mu sie ,tak jak mi wlać po 250 tys zamiast 95 to 98 myśląc,ze auto dostanie kopa.
Pomarudziłem,czekam na wasze opinie.
  
 
Witam!
Myślę, iż przyczyna leży gdzie indziej. Ja mam Omcię 2,5V6. Poprzedni właściciel lał 95 ja na początku, 95 ale od jakiegoś czasu leję 98 i nic złego się nie dzieje. Silnik ma przejechane 218 tyś. Tak, więc problemu szukałbym nie tu. Może po prostu paliwo na stacji było złej jakości albo coś innego?? Tego to już nie jestem w stanie stwierdzić. Pozdrawiam
 
 
Dzieki za odp.
Zawsze to pocieszenieChociaz ja tankowałem na stacji Geanta czyli-tanio.Nie jest to Verva
  
 
Cytat:
2006-09-06 20:41:31, KiVash pisze:
Dzieki za odp. Zawsze to pocieszenieChociaz ja tankowałem na stacji Geanta czyli-tanio.Nie jest to Verva


Ich 98 to jak 95 na Shell'u
  
 
Moze i tak,ale czy nie gorsze?
  
 
Trudno wyczyc. Generalnie wole zatankowac na Shellu czy innej markowej stacji bo tam przynajmniej nie rozcienczaja. A myslisz czemu na Geant maja paliwo duzo taniej niz gdzie indziej?? Albo rozcienczaja albo maja gorsze paliwo. Bo chyba nie dokladaja do interesu. A co do silniczka to juz mial troche najechane wiec nie roczulal bym sie za mocno tylko szukal nowego. Ja wlasnie tez wymieniam a moj ma dopiero 160 tys. :/
  
 
Cytat:
2006-09-06 23:10:04, matadorRS pisze:
(...) A co do silniczka to juz mial troche najechane wiec nie roczulal bym sie za mocno tylko szukal nowego. Ja wlasnie tez wymieniam a moj ma dopiero 160 tys. :/


250tys to duzo ? Raczej mozna by powiedziec, ze 700tys to duzo.
Po za tym, wyjscie korbowodu bokiem nie bylo spowodowane jakoscia paliwa.
Stawial bym raczej na jakosc oleju lub "traktowanie" silnika.
Musialo nastapic jakies przyblokowanie tloka.

Apropo Pb, silnik (komputer) sam dostosowuje sie do jakosci paliwa.
Wiec lejac 95 dla kierowcy nie ma to znaczena, chyba ze nie lubi ograniczac mocy auta,
to leje sie 98.
  
 
Przyznam uczciwie, że pierwsze czytam by jakosc ogólniedostepnego paliwa mogła być powodem wycieczki korbowodu. Do kluski lałem PB93-95-98 i jedyna róznica dostrzegalna była na 93 kiedy drgania silnika były niecowiększe przy spalaniu. Po za tym ,żadnych innych zauważalnych zmian. Ba na 95 i 98 róznica w dynamice była niezauważalna.
zupper
  
 
Cytat:
2006-09-07 08:55:32, zupper pisze:
na 95 i 98 róznica w dynamice była niezauważalna.


Tak ma być, bo ich kaloryczność jest praktycznie taka sama.

Fabrycznie silniki Omegi są skonstruowane na maksimum swojej wydajności przy paliwie 95, 98 stosuje się przy bardziej wysilonych (i/lub doprężonych) jednostkach, które mogłyby stukać przy 95.

Poza tym 98 spala się wolniej niż 95, więc jedyne co zyskamy to nieco trudniejsze odpalanie na zimno . Wszelkie "poprawy osiągów" to jedynie efekt psychologiczny.

Wystarczy lać 95 dobrej jakości (to chyba najważniejsze), na wszelki wypadek 2x w roku poprawić połówką szklanki dykty i już.
 
 
Cytat:
2006-09-06 23:10:04, matadorRS pisze:
Trudno wyczyc. Generalnie wole zatankowac na Shellu czy innej markowej stacji bo tam przynajmniej nie rozcienczaja. A myslisz czemu na Geant maja paliwo duzo taniej niz gdzie indziej?? Albo rozcienczaja albo maja gorsze paliwo. Bo chyba nie dokladaja do interesu. A co do silniczka to juz mial troche najechane wiec nie roczulal bym sie za mocno tylko szukal nowego. Ja wlasnie tez wymieniam a moj ma dopiero 160 tys. :/




rzeczywista cena 95 powinna wynosić w tej chwili około 3,96 łacznie z marzą to co powyzej to jest zysk "lombardowy" dystrybutorów hurtowników i detalistów.
  
 
Kiedyś w MOTORZE robili test 95/98 ( nie mylić z WIN )
Różnica była na korzyść 95. I przyśpieszenie i zużyćie paliwa.

A co do korbowodu bokiem, to jakoś tak się składa że 3.0v6 się to zdarza. Facet miał roczną omę tuż po gwarancji. spieszył się do niemców i wymienił olej w jakimś małym warsztacie bez autoryzacji opla. Jak wracał cos mu lekko zaczęło stukac aż korbowód wyszedł bokie.
Rozebrali silnik w ASO ( liczył na wymianę za darmochę) i powodem była wykręcająca się śruba z korbowodu.

Niestety, jedna wymiana oleju poza ASO załatwiła sprawę i facet został z niczym , jeszcze musiał zapłacić w ASO za rzeczoznawcę , sąd itd.
  
 
Nom mi teraz sie zalalo 98 i powiem ze gdzies czesc kucy mi z pod maski zwiala ale moge sobie tlumaczyc to tym iz ma on selektor oktanowy dla 95 i sam sie nie skompensuje z zaplonem bo to jeszcze nie ten motronic
  
 
Cytat:
2006-09-07 14:57:03, Scooby pisze:
Jak wracał cos mu lekko zaczęło stukac aż korbowód wyszedł bokie. Rozebrali silnik w ASO ( liczył na wymianę za darmochę) i powodem była wykręcająca się śruba z korbowodu. Niestety, jedna wymiana oleju poza ASO załatwiła sprawę i facet został z niczym , jeszcze musiał zapłacić w ASO za rzeczoznawcę , sąd itd.



Dokładnie TO SAMO miałem
  
 
Witanko, ja leję 98 ponieważ jakość naszego paliwa daje wiele do życzenia Pewnie i tak 98 w rzeczywistości nie ma 98 oktanów, nie wspominając juz o 95. A jeśli chodzi o cene, to nie ma dużej różnicy cenowej pomiedzy 98 a 95, raptem kilka lub kilkanascie groszy na 1l. Odnosze "wrażenie" że deczko lepiej mi sie zbiera na 98 i mniej pali...ale to mogą być tylko wrażnia, poprostu leje benzynkę, wciskam pedał gazu i cieszę się z jazdy.

pozdr.
  
 
Właśnie dziś sie dowiedziałem o czujniku spalania stukowego,który sam dostosowuje ilość mieszanki zależnie od rodzaju paliwa 98 lub 95.
Git sprawa
  
 
To sie zle dowiedziales bo od tego on niejest.Ilosc mieszanki zalezy od tzw obciazenia a co na to sie sklada nie bede sie rozpisywal.czujnik spalania stukowego jest po to aby wlasnie komp mogl jak najlepiej kombinowac z wyprzedzeniem zaplonu a nie z iloscia mieszanki(Paliwa)
  
 
Masz racje pomyliłem sie,to mi powiedzieli.
Dokładnie jest tak jak napisałeś
  
 
Witam
Osobiście uważam, że lepiej tankować na stacjach markowych sam tankuje w Shellu i leje 95 Shell V-Power auto sprawuje się bardzo dobrze, raz zatankowałem w innej stacji i miałem problemy (gasła mi) od tamtej pory leję tylko sprawdzone paliwo. Kiedyś dla odmiany zatankowałem 98 Shell V-Power różnica, którą zauważyłem pomiędzy tymi paliwami to tylko cena tak więc zostaję dalej przy 95 Shell V-Power i żałuję tylko tyle, że zdecydowanie jak na naszą kieszeń jest zbyt drogie
  
 
witam
szcerze mowiac tez mnie ten problem nurtowal
tankowalem raz 95 raz 98 niestety roznicy nie zauwazylem
z wyjatkiem jak przedmowcy , ceny
samochod ani nie zyskiwal na mocy , ani nie przejechalem wiecej kilimetrow , wiec wlozylem opowiesci o tym ze przejedzie sie wiecej etc . miedzy bajki i tankuje 95
pozdrawiam
  
 
ja zawsze tankowałem 98 na statoil,a dzis zatankowałem cały bak na stacji przy Auchanie za 3,70/1l i przejechałem już 300km, nie ma żadnej rużnicy w miescie ani na trasie więc następnym razem też leje 95 i nawet cena atrakcjna