FSO Polonez 1.6 GLI - rocznik 1996

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Przyszła pora i na moje auto
Samochód który prezentuję to Polonez z silnikiem o pojemności 1,6 litra zasilany wtryskiem jednopunktowym abimex,z hamulcami lukasa co w maju roku 1996 kiedy to był odbierany, było "obowiązującym standardem"
Auto od początku w rodzinie,ja objełem w posiadanie bodajże po dwóch latach użytkowania przez "osoby postronne" .
Wybierany był przez mojego ojca,który miał szczęśliwą rękę do samochodów (co sprawdziło się podczas eksploatacji wielu modeli),został odebrany w Gdyni z ul. Kontenerowej,gdzie ówcześnie był skład fabryczny samochodów FSO.Posiadam do niego oryginalną instrukcję,książkę gwarancyjną,wszelakie faktury i rachunki za montaż radia,alarmu,znakowanie,konserwacje itp.
Kupiłem go z przebiegiem około 30 tysięcy,za około połowę wartości giełdowej-przecież nie będziemy zdzierać z siebie w rodzinie .Przesiadłem się do niego z kilkunastoletniego fiata 126p wykonując niesamowity skok technologiczny i podnosząc jednocześnie swój status społeczny ,wtedy polonez posiadał jeszcze społeczną akceptację,co nie jest już tak oczywiste dzisiaj...
Ponieważ przesiadłem się z malucha,poldek wydawał mi się szczytem wypasu i nie planowałem żadnych modyfikacji;wyjątkiem była instalacja LPG firmy Lovato założona w 2001 roku przy przebiegu około 100 tysięcy-popełniłem związek małżeński i już na PB nie było mnie stać
I tak jeździłem,jeździłem i powoli myślałem o zmianie auta i byłem już o krok...
Przełomowym momentem była instalacja internetu.Przyszło mi do głowy,żeby poszukać w sieci jakiegoś klubu zrzeszającego posiadaczy FSO-miałem szczęście bo wyszukiwarka trafiła za pierwszym razem FSOAUTOKLUB .Od tego momentu zostałem zainfekowany i nie było mowy o sprzedaży auta.
Samochód od początku pełni zaszczytną służbę w Poczcie Polskiej i przez to zyskał miano furgonu.Obecnie z przebiegiem dobija do 230 tyś. i sprawuje się naprawdę nienajgorzej-podejrzewam że mało które samochody wytrzymało by to moje służbowe jeżdżenie.Poza kilkakrotnym zerwaniem paska nie mam do niego zastrzeżeń a awarie te były spowodowane raczej jakością produkowanych częsci zamiennych niż jakością czy fachowością obsługi
W czasie eksploatacji tego wozu zaszła konieczność małego ruskiego czy też szwedzkiego remontu-panewki zagłuszały radio Obyło się bez szlifu,zostały wymienione wspomniane panewki,pierścienie,uszczelniacze itp oraz została zrobiona głowica.Remoncik był robiony przy około 140 kkm a gdzieś około 20 tysięcy wcześniej zaszła potrzeba wymiany kompletnego sprzęgła.
Jeżeli chodzi o lakier to w "zasadzie jest pierwszy" Nie da się ukryć że pojazdy z Żerania są ulubionymi produktami konsumpcji naszej dobrej znajomej-rdzy i niestety z tego powodu a także mojej i innych użytkowników dróg "niefrasobliwości",niektóre elementy były poprawiane.
Obecnie prezentuje się tak:

Free Image Hosting at www.ImageShack.us Free Image Hosting at www.ImageShack.us Free Image Hosting at www.ImageShack.us


Free Image Hosting at www.ImageShack.us Free Image Hosting at www.ImageShack.us Free Image Hosting at www.ImageShack.us


Free Image Hosting at www.ImageShack.us Free Image Hosting at www.ImageShack.us Free Image Hosting at www.ImageShack.us


Free Image Hosting at www.ImageShack.us

Póki nie znałem ludzi z klubu wyposażenie seryjne w zupełności mi starczało ,później jednak zaczęło się "doposażanie".
Dodatkowe oświetlenie np w podsufitce,schowku, na drzwiach,w bagażniku;uruchomiłem wszystkie kontrolki,doszły elektryczne szyby,elektryczne lusterka,podgrzewane siedzenia,centralny zamek,hak z kontrolką podłaczenia przyczepy i masa innych pierdół typu dodatkowe półki,wakuometr,termometr wewn/zewn,osłona ręcznego z plusa z rozdzielnią prądu itp oraz wspomaganie JKC założone w ASO Leźno
Wskutek wspólnych klubowych wyjazdów zaszła też konieczność zakupu środków łaczności-wybór padła na Alana 100+ wraz z anteną "magnesówką" Hustlera 100 cm.
Co do systemu audio to gra niedrogie radyjko,które ma tę zaletę że czyta pliki MP3 wraz z głośniczkami które wymieniłem z seryjnych na nieco lepsze-dźwięk jest przyjemny.

Free Image Hosting at www.ImageShack.us Free Image Hosting at www.ImageShack.us Free Image Hosting at www.ImageShack.us


Free Image Hosting at www.ImageShack.us Free Image Hosting at www.ImageShack.us Free Image Hosting at www.ImageShack.us


Free Image Hosting at www.ImageShack.us Free Image Hosting at www.ImageShack.us Free Image Hosting at www.ImageShack.us


Free Image Hosting at www.ImageShack.us Free Image Hosting at www.ImageShack.us Free Image Hosting at www.ImageShack.us


Niestety dopieszczenia wymaga komora silnika,gdzie mówiąc krótko po prostu jest syf;kiedyś się za to zabiorę

Free Image Hosting at www.ImageShack.us


To miejsce juniora

Free Image Hosting at www.ImageShack.us


A to małe urozmaicenie w czasie przerw śniadaniowych

Free Image Hosting at www.ImageShack.us

TV wchodzi w skład systemu audio
  
 
A tu specjalne oznakowanie furgonu

Free Image Hosting at www.ImageShack.us

dla poprawy mego samopoczucia
  
 
No prosze jaki ładny opis furgonu Platynka na GAS ma już swoje stałe miejsce na łamach forum, mnie natomiast będą interesowały dalsze jej losy ale z tego czytam i widze raczej nic się nie zmieni co mnie cieszy.

Gratuluję udanego egzemplarza, pewnie opuścił fabrykę w środę skoro osiągnął taki przebieg
  
 
jak na 230kkm to wyglad idealny , mozesz licznik spokojnie cofnąć o 100kkm , a czym i jak pomalowales te felgi?? bo przyznam ze wygladaja przewybornie
  
 
Auto zostaje na razie u mnie,przynajmniej w najbliższej przyszłości nie zamierzam sie go pozbywać

Felgi pomalowane srebrną farbą w spraju do felg-trzy warstwy i nic więcej,żadnego klaru-trzyna drugi czy trzeci rok,również uzytkowane zimą-wykonanie made by Łazik (mnie łapy się tręsą )
  
 
taki przebieg i taki wygląd naprawdę gratuluje!! mój teściu ma poldka z tego okresu tylko np drzwi to już mało co jest...
Mam takie pytanie z jakiego modelu są światełka na drzwiach??
  
 
o qr... mnooooooooooostfo urzadzen .. biedny akku ...
danielewicz . palisz red`y mentolowe ??? BLLLLLEEEEEEEEEEEEE
  
 
bardzo fajny Polonezik. A te kontrolki to podpiąłeś zgodnie z przeznaczeniem ? tzn. czy ta od poziomu chłodziwa faktycznie od tego jest .. tak samo ta od pasów... opisywałeś już jak tego dokonać ? jak nie to może pokusiłbyś się o jakiś artykuł
  
 
Światełka na drzwiach pochodzą-dolne z jakiegoś DU chyba Lanosa,zakupione w Zomisie,czerwone skrajne z DF/Poloneza zanabyte na szrocie-mają wstawione w środek po 3 diody.

Co do kontrolek-nie wszystkie mają swój odpowiednik w rzeczywistości np kontrolka od świec żarowych oznajmia nam że są zapalone światła do jazdy dziennej a np symbol chłodnicy z wiatraczkiem sygnalizuje pracę wentylatora chłodnicy,który zresztą ma dodatkowy manualny włacznik.Jeżeli chodzi o kontrolkę pasów,więcej mógłby powiedzieć Łazik który jest autorem większości pomysłów np kontrolką niskiego płynu w spryskiwaczu steruje taki sam włacznik który pokazuje niski poziom płynu hamulcowego.Generalnie cała ta strona (kontrolki z prawej) są sterowane masą-plus jest, wystarczy zapodać minus który je bedzie włączał.I tak jest w przypadku takich pasów właśnie-do automatu zapięcia idzie tylko jeden przewód-masowy.
  
 
Zanabyłem nowe felgi z palety FSO.
Tak się prezentują:

Free Image Hosting at www.ImageShack.us

Free Image Hosting at www.ImageShack.us


Free Image Hosting at www.ImageShack.us
  
 
danielewicz--faktycznie lubisz cacka ja tez pomału robie sobie choineczke.Brakuje Ci zamontowania odcięcia pompy paliwa,ukrytego wyłącznika rozruchu,a jeżeli masz sonde to jeszcze wskaznika pracy sondy.To narazie tyle.
  
 
Gratuluję zakupu Ale i tak szprychówki z FSO rulezzz
Ma ktos tanio, proste i do pomalowania, na zbyciu?
  
 
Autko bardzo ładne, ale przy tych alu felgach trzeba by było zapodać opony o mniejszym profilu bo wyglądają jak by były malutkie .
  
 
Cytat:
2006-09-19 21:04:30, kaziu50 pisze:
Brakuje Ci zamontowania odcięcia pompy paliwa,ukrytego wyłącznika rozruchu,a jeżeli masz sonde to jeszcze wskaznika pracy sondy.



Pierwsze dwa usprawnienia są już dawno zamontowane
Co do wskaźnika sondy lambda nie odczuwam potrzeby,co nie znaczyże nie będzie założona

Cytat:
(...) ale przy tych alu felgach trzeba by było zapodać opony o mniejszym profilu bo wyglądają jak by były malutkie



Jurek te felgi to 13-tki i opony takie jak w serii,nizszy profil "nie wchodzi w grę".
  
 
Widzę czarne groki

Free Image Hosting at www.ImageShack.us


Free Image Hosting at www.ImageShack.us


Free Image Hosting at www.ImageShack.us


Free Image Hosting at www.ImageShack.us


Komplet zakupiony dzięki czujności i inicjatywie Jojka



[ wiadomość edytowana przez: danielewicz dnia 2006-10-16 21:22:37 ]
  
 
Po takim czasie dopiero zobaczylem furgon na forum...co za wstyd:/ ale to wina ostatniej pracy wybacz Daniel furgon na forum prezentuje sie rewelka naprawde te wszystkie usprawnienia robia zamet hehe tyle tego co na choince oby jak najdluzej z Toba zostal z grokami wyglada o niebo lepiej!!! pozdrawiam
  
 
Tak to się zaczęło...

Free Image Hosting at www.ImageShack.us

Free Image Hosting at www.ImageShack.us

przymiarki,mierzenie,rysowanie...


Free Image Hosting at www.ImageShack.us

Free Image Hosting at www.ImageShack.us

Free Image Hosting at www.ImageShack.us

oklejamy...

Free Image Hosting at www.ImageShack.us

wiercimy...

Free Image Hosting at www.ImageShack.us

Free Image Hosting at www.ImageShack.us

i zasadniczo mamy dziurę


Free Image Hosting at www.ImageShack.us


Free Image Hosting at www.ImageShack.us

zabezpieczone krawędzie i możemy...

Free Image Hosting at www.ImageShack.us

zająć sie podsufitką

Free Image Hosting at www.ImageShack.us

a to głowny "prowodyr" i kierownik zamieszania a także morderca brzeszczotów

Free Image Hosting at www.ImageShack.us

CDN...
  
 
C.D.

Free Image Hosting at www.ImageShack.us

bez rolet

Free Image Hosting at www.ImageShack.us

z zaciągniętymi roletkami

Free Image Hosting at www.ImageShack.us

z koleżankami,w tle UP Sopot1


Free Image Hosting at www.ImageShack.us

Ostatnio było mokro,teraz podobnież nie przecieka,zobaczymy po sezonie jesienno-zimowym
  
 
Jakoś nie dojrzałem - czym wycięliście resztę dziury?
  
 
Cytat:
2006-11-01 19:39:59, Koot pisze:
Jakoś nie dojrzałem - czym wycięliście resztę dziury?


Brzeszczotem.. kątówka przegrzałaby blache, a do korozji wówczas niedaleko..