Podlaczenie do komputera

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Sprawa dotyczy escorta 1,6 16V z 1999roku. Problem jest z podlaczeniem go do komputera w celu diagnostycznym i wykasowania nagromadzonyc (zapewne) bledow. Elektryk powiedzial, ze generalnie jest problem z podlaczeniem do kompa escortow ktore wtyczke diagnostyczna maja w srodku po prawej stronie na dole przy drzwiach pasazera. Meczyl sie biedak z roznymi interfejsami az stwierdzil ze musi wyslac do naprawy costam. No i moje pytanie brzmi czy komus z was udalo sie podlaczyc...? Przypuszczam ze w fordzie sie podlacza...tylko kto mi za to zaplaci? No i dziwie sie jaka moze byc przyczyna tego ze sie bidok nie mogl podlaczyc.
Za wszelkie help dzieks)
Pozdrawiam
  
 
do wykasowania błędów wystarczy odłączenie akumulatora, tj. minusa i odczekanie 15-20min,
następnie odpalasz auto na Pb i zostawiasz na parę minut, nie przełaczasz na gaz, pozniej przez ok 3minuty utrzymujesz go na poziomie 2,5-3 tys obrotów i przełaczasz na LPG. Wtedy masz ustawienie fabryczne, kasuje Ci się takze mapa LPG...
  
 
a jesli chodzi Ci o podłączenie kompa to najprościej jechac do ASO Forda i nie ma bata koszt takiej wyprawy to 200-250zł za samo podpięcie wtyczki i wgląd do kompa twojego Escorta
  
 
Cytat:
2006-09-09 21:14:45, Biedrona pisze:
do wykasowania błędów wystarczy odłączenie akumulatora, tj. minusa i odczekanie 15-20min, następnie odpalasz auto na Pb i zostawiasz na parę minut, nie przełaczasz na gaz, pozniej przez ok 3minuty utrzymujesz go na poziomie 2,5-3 tys obrotów i przełaczasz na LPG. Wtedy masz ustawienie fabryczne, kasuje Ci się takze mapa LPG...



Not exactly.
  
 
Cytat:
2006-09-09 21:17:06, WilK pisze:
Not exactly.



Prezesie! Jasne że nie do końca, ale to podstawowe rozwiązanie-najprostsze...czyż nie tak
  
 
Kody błędu w EECV nie kasują się przy odłączeniu zasilania.
  
 
Cytat:
2006-09-09 21:19:37, WilK pisze:
Kody błędu w EECV nie kasują się przy odłączeniu zasilania.



To ładnie mi w ASO tłumaczyli
  
 
W EEC IV i owszem. Czyli w Mk5 i 6. Zresztą pytaj Sławka. To spec od kompów. Sławko.
  
 
No to wkoncu to sie da zrobic czy nie? Bo juz zamotany sie czuje:/
  
 
podpiac sie da , w Auto Bosie skasuja cie 150zł. w zwykłych warsztatach tez sie powinno dac, skoro sa urzadzenia do diagnostyki
  
 
Cytat:
2006-09-09 21:45:39, fryszard pisze:
podpiac sie da , w Auto Bosie skasuja cie 150zł. w zwykłych warsztatach tez sie powinno dac, skoro sa urzadzenia do diagnostyki



To i tak taniej niż u mnie. 280 zł taka przyjemność kosztuje w ASO Fiorda.
  
 
Gdyby to bylo takie oczywiste to bym nie pisal) Bylem w dwoch warsztatach, ktore oczywiscie maja odpowiedni sprzet, ale jak przyszlo do polaczenia - ni ma bata...nie da sieNie polaczy i juz. Stad moj post)
  
 
Da się. Gdybym miał laptopa... Bo samo międzymordzie do OBD2 to już nie taki problem.
  
 
Nie kumam. To skad te problemy? I co to jest "OBD2" ??
  
 
On Board Diagnostics. System diagnostyczny. Taki standard obsługi błędów w silniku.

A problem taki, że nie mam laptopa
  
 
Ja mam Tylko co dalej? Skad wziasc taki OBD2 i co wogole dalej z tym robic? Przeciez ja sie tak na dobra sprawe na tym nie znam, a Ci ktorzy sie znaja (elektrycy samochodowi) nie potrafia sie polaczyc i powiedziec co sie dzieje z tym autem.
  
 
Cytat:
2006-09-09 22:12:41, wtargosz pisze:
Ja mam Tylko co dalej? Skad wziasc taki OBD2 i co wogole dalej z tym robic? Przeciez ja sie tak na dobra sprawe na tym nie znam, a Ci ktorzy sie znaja (elektrycy samochodowi) nie potrafia sie polaczyc i powiedziec co sie dzieje z tym autem.

zapomnij. Tam jest EEC IV i system DCL(takie badziewie fordowskie i tylko fordowskie). Albo ASO, albo diagnosta posiadający odpowiedni sprzęt do forda. Chyba, ze sam sobie kupisz(tak pi razy oko 5-10tys zł).
U angoli mozna kupić jakiś fejsik(350$) ale nie ma pewności czy bedzie działało. Ostatecznie na ebaju mozna kupić FDS'a za mniej więcej 2 klocki.
  
 
Najprostsze (ale i kosztowne) rozwiązanie to ASO.
  
 
Jednym slowem zalamaliscie mnie chlopcy nieco) No ale coz...wycieczka do ASO widac bedzie nieunikniona, choc narazie sprobuje metodami opisanymi m.in. na forum sam pogrzebac (jakies przeplywomierze, zaworki odpowietrzania itp ) W kazdym razie dzieks za uswiadomienie!
  
 
Aha, zapomniałem dodać.
We wszystkich escortach z silnikami 1.6 16V produkowanymi do października '99(chyba) błedy mozna wykasować odłączając aku. Z silnikami 1.3 endura, juz nie.Od '96 jest juz OBD2. To samo z silnikami zetec i fabrycznie zamontowanymi zegarami z elektronicznym livcznikiem km.