Przyspieszenie zapłonu w 2.0

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
przeczytalem jedna porade na temat przyspieszenia zaplony na stronie klubu. czy ktos to robil w 2.0 i czy to bezpieczne jest? silnik nie jest wcale slaby, ale za slabo ciagnie z dolnych obrotow chyba. wiem ze to tylko 8 zaworowy silnik i konstrukcja stara dosyc ale jestem ciekaw czy ktos to poprawil?
  
 
Napisz do Jadzwin-a.
on ma turbo.

p.s.
te silniki ciągną właśnie z dołu mają 140Nm przy 2000rpm
  
 
swego czasu wszyscy to mieli zrobione pomaga ale efektu turbo bym sie na twoim miejscu niespodziewał poprostu warto zrobic i tyle szczegolnie przy ustawionym selektorze oktanowym na 92 oktany co było ustawieniem domyslnym fabryki daje troche poprawy.

spokojnie mozesz zrobić byle z głową.
  
 
elektronika nie robi na to korekty?
  
 
to my w aucie mamy jakas elektrONIkę ?
  
 
no macie ten kalkulator przy nogach pamietam dawno temu jak maciekGT sprzedawal ten patent to ktos mowil ze to sie koryguje jakos
  
 
Cytat:
2006-09-13 14:49:17, Dominik_Olechnowicz pisze:
no macie ten kalkulator przy nogach pamietam dawno temu jak maciekGT sprzedawal ten patent to ktos mowil ze to sie koryguje jakos



komputer odczytuje położenie wałka rozrządu przy pomocy cewki w aparacie zapłonowym. Znając położenie wałka komputer odłącza zasilanie cewki zapłonowej w ściśle określonych momentach wywołując indukowanie w cewce wysokiego napięcia i powstanie iskry. Moment zapłonu jest określany zależnie od prędkości obrotowej silnika, wybranego trybu (oktanowości benzyny) i pewnie innych parametrów, jednak zawsze komputer wywołuje iskrę w momencie X +/- poprawka, przy czym X oznacza odczytanie impulsu z cewki w aparacie. Kręcąc aparatem zmieniamy punkt odniesienia i oszukujemy w ten sposób komputer.
Nowsze silniki ustalają punkt zapłonu całkowicie samodzielnie, posiłkując się czujnikiem spalania detonacyjnego.
  
 
... ja lepiej tego nie ruszam, zmian duzych napewno nie bedzie a tylko namotac moge, chociaz korci... tu i tak wszedzie kamery to i za szybko nie pojezdzisz. ale ciekawi mnie to jak mozna zaplon przestawiac w zaplonie sterowanym elektronicznie ???
  
 
Cytat:
komputer odczytuje położenie wałka rozrządu przy pomocy cewki w aparacie zapłonowym. Znając położenie wałka komputer odłącza zasilanie .....



Ale ześ mnie zmasakrowal dobre ale chociaz jest jasnosc

To sie podepne i od razu zapytam i skorzystam z twojej wiedzy
Jakie ubocznei nieporzadane efekty ma zaslepnienie elektrycznego EGR-a, bo cos mam tkaie skoki mocy a po zaslepieniu przeszlo ( odkorkowalem i znowu to samo). Wiem ze wyzsza tem na katalizatorze, ale czy np zawory wydechowe nie dostana po dupie???
  
 
Cytat:
2006-09-14 08:15:11, Dominik_Olechnowicz pisze:
Ale ześ mnie zmasakrowal dobre ale chociaz jest jasnosc To sie podepne i od razu zapytam i skorzystam z twojej wiedzy Jakie ubocznei nieporzadane efekty ma zaslepnienie elektrycznego EGR-a, bo cos mam tkaie skoki mocy a po zaslepieniu przeszlo ( odkorkowalem i znowu to samo). Wiem ze wyzsza tem na katalizatorze, ale czy np zawory wydechowe nie dostana po dupie???


Te skoki mocy biorą się z tego,że przy otwarciu EGR zamiast powietrza do kolektora dostają się spaliny pochodzące z nieszczelności silnika i mieszanka ma za mało tlenu.Dlatego często przy gazie zapala się check z błędem EGR,bo sonda wykrywa nagłą zmianę składu mieszanki i komp gazowy głupieje.
  
 
Cytat:
Te skoki mocy biorą się z tego,że przy otwarciu EGR zamiast powietrza do kolektora dostają się spaliny pochodzące z nieszczelności silnika i mieszanka ma za mało tlenu


Jak nieszczelnosci??? bo nie zalapalem...przeciez EGR do tego jest zeby do kolektora ssacego zapuszczac spaliny i przy sprawnym EGR nie powinno byc zadnych skokow...i teraz nie wiem czy jak zaslepilem i jest ok to swiadczy o uszkodzonym EGR czy tylko przycmilem objawy ciagnac samo powietrze bez zpalin....oto jest pytanie