Full p³ynu w zbiorniku wyrównawczym ch³odnicy

  
Sortuj wg daty:
rosn±co malej±co
No w³a¶nie... wczoraj z³omero chcia³em waln±æ d³u¿sz± trasê ni¿ 10-20 km, sprawdzi³em m.in. p³yn w zbiorniku wyrównawczym (zboczenie po ³atanej ch³odnicy) - by³o w po³owie, czyli ok. Przejecha³em 100 km, poszed³em spaæ, dzisiaj patrze, a tam zbiorniczek prawie pe³ny. Kolor p³ynu bardzo delikatnie ciemnawy (petrygo). Czas sprzedaæ z³omero, czy te¿ to uszczelka pod g³owic±. Aha... p³yn ma cholernie gorzki smak.
  
 
to jest chyba normalne, bo ja dzis odkrecilem zbiorniczek wyrownawczy na goracym silniku i poziom plynu nagle zwiekszyl sie z "polowy" do prawie full ?? na zimnym silniku jest wporzadku.

jak nie masz nalotu oleju pod korkiem to jest wporzadku - jestem ciekaw czemu tak sie dzieje, uklad sie wtedy zapowietrza czy jak ?
  
 
Ja ten full mia³em na totalnie zimnym silniku, po nocy. Korek zb.wyrównawczego czysty jak dziewica. No i zgup³em a znów muszê do roboty jechaæ.
  
 
Jed¼.

Na razie luz.
  
 
¿eby nie ten gorzki smak to proponowa³bym upiæ do w³a¶ciwego poziomu, ale tak to nie wiem co poradziæ
  
 
Oczywi¶cie, ¿e upi³em do w³a¶ciwego poziomu. Przejecha³em 50 km, gor±cy silnik i jest 2-3 cm poni¿ej zgrzewu. Zobaczymy jak ostygnie.
No i wzglêdnie ostyg³, a poziom p³ynu siê nie podniós³. To co dzisiaj wypi³em musia³em do zbiornicza zwróciæ

[ wiadomo¶æ edytowana przez: piotr_ek dnia 2006-09-12 15:56:12 ]
  
 
A podpal to Szrotero
  
 
Najpierw AC wykupiê u ¿ony.
  
 
Piotr_ek, a jaki tam macie ¶ciek wodny w pobli¿u ? Jak jest dostatecznie g³êboki, to mo¿e on rozwi±¿e Twoje problemy, tylko wcze¶niej wyci±gnij akumulator i spu¶æ olej co by¶ ostatnich rybek tam nie potru³
  
 
W³a¶nie kurde z tym jest problem, ¿e ¶ciek to ju¿ praktycznie odk±d nie istnieje fabryka garów te¿ nie istnieje

Po 50 km. na gor±cym silniku by³o 2 cm ponad zgrzew.
  
 
Cytat:
2006-09-13 08:53:01, piotr_ek pisze:
W³a¶nie kurde z tym jest problem, ¿e ¶ciek to ju¿ praktycznie odk±d nie istnieje fabryka garów te¿ nie istnieje Po 50 km. na gor±cym silniku by³o 2 cm ponad zgrzew.



stwierdzasz to po odkreceniu zbiornika czy bez?
  
 
Piotrek, chyba siê starzejesz
To ¿e p³ym na ciep³ym zwiêksza objêto¶æ jeszcze o niczym nie ¶wiadczy.
Problem bêdzie je¶li na korku pojawi siê br±zowawa piana.

Na dzieñ dzisiejszy OLEJ SPRAWÊ!

Luzik, browarek, fajka i TV, to jedyne co powinno Ciê interesowaæ
  
 
Cytat:
2006-09-13 09:25:04, Cwikus pisze:
stwierdzasz to po odkreceniu zbiornika czy bez?



Bez, ale wczoraj bez odkrêcania na zimno jaki pisa³em by³o prawie full... Egh... Kisztan ma racjê... idê zajaraæ, waln±æ kawê i na po³udniowego browara.
  
 
Cytat:
2006-09-13 08:53:01, piotr_ek pisze:
W³a¶nie kurde z tym jest problem, ¿e ¶ciek to ju¿ praktycznie odk±d nie istnieje fabryka garów te¿ nie istnieje Po 50 km. na gor±cym silniku by³o 2 cm ponad zgrzew.



To zakop z³omero na Pustyni B³êdowskiej (masz blisko) za 1000 lat archeolodzy pomy¶l±, ¿e tam l±dowa³o UFO
  
 
Cytat:
2006-09-13 10:28:55, Marzenkachilsz pisze:
za 1000 lat archeolodzy pomy¶l±, ¿e tam l±dowa³o



Albo, ¿e tereny Europy zamieszkiwali sko¶noocy
  
 
ja tez mia³em problem z p³ynem ale go nie próbowa³em masz niez³e zdolno¶ci jak po smaku wie¿ czy uszczelka pod g³owica siad³a
  
 
a tak na marginesie, to ciekawe co on ju¿ w ¿yciu pi³, ¿e wyczuwa subteln± róznicê w smaku p³ynu bez spalin i p³ynu ze spalinami.
jka masz walniêt± uszczelkê to po odpaleniu silnika i minucie pracy bêdzie d³ugo sycza³o przy odkrêcaniu korka..
ewentulanie sprwd¿ korek oleju, czy tam siê bia³a piana nie tworzy, albo pod³ó¿ lusterko pod wydech , jak bêdzie du¿o wilgoci, to uszczelka
  
 
Chyba OK. 150 km przejechane i p³ynu ani nie ubywa, ani nie przybywa. Ale w smaku dalej ciul*sty!
  
 
Sprawdz szczelno¶æ uk³adu ch³odzenia.
Przy nieszczelnym np.korku zbiornika wyrownawczego (jest tam taki zaworek) poziom p³ynu bêdzie siê podnosi³ przy rozgrzanym silniku.
W ekstremalnej sytuacji potrafi siê zagotowaæ przed w³±czeniem wentylatora ch³odnicy.
  
 
Cytat:
2006-09-14 18:23:33, tomtu pisze:
Przy nieszczelnym np.korku zbiornika wyrownawczego (jest tam taki zaworek) poziom p³ynu bêdzie siê podnosi³ przy rozgrzanym silniku.



Mo¿liwe... tylko jak stwierdziæ t± nieszczelno¶æ? A poziomu by³o za du¿o na totalnie zimnym silniku.