[MKVII] "ssanie" w dieslu 1,8D

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Pytanie przy jakiej temperaturze element woskowy powinien zacząć naciągać linkę zmiany kąta wyprzedzenia wtrysku na pompie? Chodzi o temp otoczenia bo do tej pory nie zauważyłem zmiany długości tej linki rano podczas zapalania, czy to znaczy ze nie dziala ?

[ wiadomość edytowana przez: ALLka dnia 2010-04-11 22:35:30 ]
  
 
może sie napinać ale minimalnie. Nie wiem jak jest dokładnie ale tak przypuszczam. Ssanie kończy sie jak silnik przekroczy 60st.C
  
 
Cytat:
2006-09-13 23:06:49, szmichal pisze:
Pytanie przy jakiej temperaturze element woskowy powinien zacząć naciągać linkę zmiany kąta wyprzedzenia wtrysku na pompie? Chodzi o temp otoczenia bo do tej pory nie zauważyłem zmiany długości tej linki rano podczas zapalania, czy to znaczy ze nie dziala ?



on raczej dziala na podst temp silnika a nie otoczenia. Poprostu jak silnik jest zimny to wlacza "ssanie" u mnie w km7 po nocce w garazu o temp ok 17st zalacza tez "ssanie".

Co ciekawe w mk4 nie mam tej linki i tego mechanizmu od ssania, ktos ma moze pomyl zeby to jakos zalozyc ?? wtedy jak odpalimy zimne auto to nie bedzi sie tak trzeslo
  
 
założyć pompe z takim czujnikiem ale nie wiem czy będzie działać bo mk4 jest 1.6d a mk5 1.8d. Nie wiem też czy jakiś komp steruje tym w zwykłych dieslach. bo w td już tak.
  
 
1. Po nocy temp. otoczenia = temp. slinika.
2. U mnie przy temp ostatnio +9 st ta linka sie nie nagiągnęła ani o 1 mm to chyba ten element jest zepsuty ?
3. Czy warto inwestowac w nowy na zime, bo to koszt około 100 zł
  
 
jak masz zrypany i cały czas ssanie to pewnie ci pali że hoho
  
 
Cytat:
2006-09-13 23:18:03, Kleszczak pisze:
założyć pompe z takim czujnikiem ale nie wiem czy będzie działać bo mk4 jest 1.6d a mk5 1.8d. Nie wiem też czy jakiś komp steruje tym w zwykłych dieslach. bo w td już tak.



oj kleszczak.......slabo sie orientujesz. 1.8d jest montowany od 89roku, wiem bo mam mk4 z tym wlasnie silnikiem
  
 
Cytat:
2006-09-13 23:21:38, Kleszczak pisze:
jak masz zrypany i cały czas ssanie to pewnie ci pali że hoho


no własnie o to chodzi ze zaly czas jest linka "długa" a ona powinna sie skracac jak silnik jest zimny chyba
  
 
ale nie powiedziałeś ile ci pali
  
 
Cytat:
2006-09-13 23:38:07, Kleszczak pisze:
ale nie powiedziałeś ile ci pali


trasa 5,0 - 5,5
miasto 6,5 - 7
  
 
to na jakiej podstawie myślisz że to wina tego czujnika? jakie są inne objawy? spalanie masz w normie więc pewnie ssanie jest wyłączone.
  
 
Cytat:
2006-09-13 23:48:56, Kleszczak pisze:
to na jakiej podstawie myślisz że to wina tego czujnika? jakie są inne objawy? spalanie masz w normie więc pewnie ssanie jest wyłączone.


chodzi o to ze prawdopodobnie rano sie nie włącza !!!
  
 
jutro jak będe pamiętał to poszperam w książce na ten temat.
Co do silnika 1.8d w mk4 to nie miałem pojęcia.
  
 
Cytat:
2006-09-14 00:20:45, Kleszczak pisze:
jutro jak będe pamiętał to poszperam w książce na ten temat. Co do silnika 1.8d w mk4 to nie miałem pojęcia.


ja mam MK7 1,8d (96r ) nie TD, a w książkach g...o znalazlem
  
 
w książce o tym czujniku nic nie pisze ale pamiętam że gdzieś była o nim mowa, tylko że nie w tym miejscu książki co powinna.
  
 
Więc tak: W mk7 cała pompa jest sterowana przez elektroniczne urządzenie sterujące. Owe ssanie u Ciebie działa u ciebie jako korektor wyprzedzenia wtrysku zimnego silnika i on jest właśnie sterowany nim potocznie nazywany komputerem. Ssanie przestaje działać w temperaturze silnika 60st.C
Komputer bierze dane o temperaturze silnika z czujnika temperatury umieszczonego na silniku. Jeżeli jest on zrypany to będzie podawał złe dane do kompa a on będzie źle sterował pompą wtryskową.
W twoim przypadku prawdopodobnie czujnik temp. podaje że silnik jest gorący i dlatego komp. myśli że silnik jest nagrzany i nic nie przestawia. W zimie może to sie objawiać problemem z odpalaniem.
Najpierw sprawdziłbym parametry czujnika temp umieszczonego na obudowie termostatu:
- przy 10°C: 58 kOm;
- przy 20°C: 37 kOm;
- przy 30°C: 24 kOm;
- przy40°C: 16kOm;
- przy 50°C: 11 kOm;
- przy 60°C: 7 kOm.
albo zresetował kompa. czyli wyłączył na zimnym silniku akumulator na min.30 minut nast. odpalił, na wolnych obrotach pochodził ok.3-5 minut a nast pojeździł różnym trybem jazdy ok 10 minut.
Jeżeli chcesz żeby silnik był nieznacznie dynamiczniejszy ale więcej palił to daj mu podczas programowania w d...
Jeżeli chcesz aby silnik był słabszy alemniej palił to podczas programowania jeździj spokojnie i ekonomicznie operuj biegami.
Chyba wszystko zrozumiane?
  
 
Cytat:
2006-09-14 00:45:59, Kleszczak pisze:
Więc tak: W mk7 cała pompa jest sterowana przez elektroniczne urządzenie sterujące. Owe ssanie u Ciebie działa u ciebie jako korektor wyprzedzenia wtrysku zimnego silnika i on jest właśnie sterowany nim potocznie nazywany komputerem. Ssanie przestaje działać w temperaturze silnika 60st.C Komputer bierze dane o temperaturze silnika z czujnika temperatury umieszczonego na silniku. Jeżeli jest on zrypany to będzie podawał złe dane do kompa a on będzie źle sterował pompą wtryskową. W twoim przypadku prawdopodobnie czujnik temp. podaje że silnik jest gorący i dlatego komp. myśli że silnik jest nagrzany i nic nie przestawia. W zimie może to sie objawiać problemem z odpalaniem. Najpierw sprawdziłbym parametry czujnika temp umieszczonego na obudowie termostatu: - przy 10°C: 58 kOm; - przy 20°C: 37 kOm; - przy 30°C: 24 kOm; - przy40°C: 16kOm; - przy 50°C: 11 kOm; - przy 60°C: 7 kOm. albo zresetował kompa. czyli wyłączył na zimnym silniku akumulator na min.30 minut nast. odpalił, na wolnych obrotach pochodził ok.3-5 minut a nast pojeździł różnym trybem jazdy ok 10 minut. Jeżeli chcesz żeby silnik był nieznacznie dynamiczniejszy ale więcej palił to daj mu podczas programowania w d... Jeżeli chcesz aby silnik był słabszy alemniej palił to podczas programowania jeździj spokojnie i ekonomicznie operuj biegami. Chyba wszystko zrozumiane?



Pudło ! Jak pisałem mam 1,8D a tam nie ma zadnego kompa ! Komp jest w TD. Ssanie to element woskowy który na zimnym silniku zmienia kąt wtrysku ! No chyba ze sie myle ... moze ktos w moim dieselki zrobil "upgrade" na starszy silnik ...
  
 
Wsiądź do auta i w miejscu gdzie twoja lewa noga dotyka trójkątny el. platiku, zdejmij go i zobacz czy masz tam jakąś skrzyneczke i zobacz co na niej jest napisane. Zrób to samo po przeciwnej stronie(od pasażera) i zobacz czy tam nie ma takiej puszki do której idą wiązki kabla. Puszki są na ścianie bocznej(słupek).
  
 
mam taki sam problem, ssanie się nie załącza
Powiedzcie mi tylko dlaczego do tego czujnika dochodzi przewód elektryczny sztuk 1 kolor czarny ?
  
 
Cytat:
2006-09-14 21:32:22, Kleszczak pisze:
Wsiądź do auta i w miejscu gdzie twoja lewa noga dotyka trójkątny el. platiku, zdejmij go i zobacz czy masz tam jakąś skrzyneczke i zobacz co na niej jest napisane. Zrób to samo po przeciwnej stronie(od pasażera) i zobacz czy tam nie ma takiej puszki do której idą wiązki kabla. Puszki są na ścianie bocznej(słupek).


nie ma jest tylko złącze i kabelki które ida gdzies tam w cholere ... prze to złącze programowali mi klucze z immo.

[ wiadomość edytowana przez: szmichal dnia 2006-09-14 21:38:43 ]