KJS chcę się sprawdzić

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
chciałbym wreszcie spróbować... ale od czego i jak zacząć?? Ile trzeba mieć kasy na początek? Jakie auto? Czy jest sens spróbować zupełnie cywilnym maluchem (moim) (tylko zawias obniżony)?? Chociaż klatka i kubły by się przydały a nie mam. Więc może lepiej kupić już zrobioną rajdówkę, może by się bardziej opłacało, ile trzeba by za taką dać/ jakie są koszta budowy własnego auta w skromnej wersji na początek? Ile kosztuje wpisowe średnio na KJS i jakie warunki trzeba spełnić, czy odrazu można gromadzić punkciki do licencji? Proszę o opinie
  
 
Dobry zawias i ręczny hydraulik i dobre pasy i fotele i tyle starczy na poczatek zabawy, no ew szybki skręt - koszty niezbyt wielkie a poprawi się sporo .
 
 
hydrauliczny w maluchu niepotrzebny. zawias masz jako taki, qbel jakis aby Toba na zakretach nie ciepali logien na trasy jakis pilot z doswiadczeniem tez by sie sprzydal
  
 
dobrze gadasz. wpisowe u ans to około 70pln dla zrezszonych, a samo zrzeszenie sie w klubie to około 50pln na rok.
co by ci tu doradzić, na pewno nie stresowac sie, na luzxie dla zabawy se smigac a nie odrazu sie scigac bo to sie moze źle skończyć.
i jak juz zaczynasz startowac to podpatruj weteranów, zobacz jaką mają technike jazdy, jak pokonują zakrety, patrzenie i wyciąganie wniosków dużo daje
jak micos przyjdzie do głowy to jeszcze dopisze
  
 
a klatka jest konieczna? i czy jest sens startować na cywilnym silniku? jak często odbywają się KJSy? jak ogólnie wyglądają trasy? czy trzeba koniecznie mieć pilota? czy jeździ się z opisem trasy czy na czuja? GENERALNIE: ile kasy potrzebuję na początek? i czy robić swojego czy kupić gotowego choćby nawet miał być lekko zajechany. Jestem skłonny spisać na straty swojego malca bo pewno się rozleci bo nie jest obspawany, chciałbym spróbować swoich sił a póki co włożyć w to niezbyt wiele kasy.
  
 
bizer ja tak myslę czy by nie wystartować sobie takim autem jak jest, bez przygotowania ale raz że to będzie obciach bo silnik jest poprostu zwykły + moje niedoświadczenie = zero wyników a dwa czy jednak czy nie przydałoby się podstawowe wyposażenie bezpieczeństwa?
  
 
zrób tak: wejdź w motoryzacyjne zycie krakowa i cie chłopaki uswiadomią jak w waszym regionie sie to odbywa jak jest drogo i jak czesto.
klatka nie jest konieczna pilot obowiązkowo, smiga sie raczej na opis ale są tacy co an czuja lub z pamieci jeźdża
  
 
http://www.rallykrakow.com/ zagladnij tam,znajdziesz terminy imprez,jest forum,mysle ze tam sie tez dowiesz wielu rzeczy
  
 
stronka ciekawa ale połowa linków na niej mi nie działa w tym terminaż i "dla początkujących".... no cóż.. nadal będę Was prosił o rady
  
 
Zacznij od zawiasu. To podstawa. Silnik zostaw na potem. W zawieszeniu zero kompromisow. Tylko bilstein. DO tego jakis kubel. I smigasz az sie nauczysz wykorzystywac wszystko co sie da takim autem. Do tego szybki skret. Potem dopiero silnik. Na poczatek mozesz szaya 1 zrobic. Bardzo proste i malym kosztem.
  
 
zawias, kubeł, szelki, kask... ok... a o klatce co myślicie? I czy potrzebuję pilota? Ja nawet nie znam "słowniczka pilotażowego" czyli jak się opisuje zakręty i jak należy interpretować wskazówki pilota, pozatym nie bardzo mam kogo na pilota zatrudnić
  
 
"Slowniczek..." hehe, pilot mowi co to, co chcesz uslyszec, to ty dyktujesz pilotowi co ma ci pozniej powiedziec, czy to bedzie np "p90 wypusc" czy "skrec w prawo za ta beczka" to juz twoja sprawa, z czasem wyrobisz swoj wlasny opis.
Pilot w kjs jest obowiazkowy. Klatki nie musisz miec, ale dla twojego bezpieczenstwa warto zalozyc - i tu tez bez kompromisow - ma byc porzadna klata zgodna z zalacznikiem, a nie jakas wydumka spawana z rur kanalizacyjnych.
  
 
weź sobie poprostu wystartuj z jakimś kumplem albo z dziewczyną w najbliższym kręciole , rallysprincie czy innej imprezie w Twoim regionie i wszystkiego się dowiesz .musisz mieć dowód rejestracyjny Twpjego auta , lub pisemną zgode właściciela pojazdu na start , OC + NW , kaski , i wio.
Ludzie startuja wszystkim , włącznie z rodzinnymi kombiakami , więc nie rozumiem czemu nie seryjnym malcem...chodzi o zabawe , a nie , najpierw zbudujesz Agrupe , a potem się okaże że nie umiesz tym jeździć...
  
 
24 masz Anwe- popros ktoregos z chlopakow z Krakowa niech Ci pomoga, moze na prawym siada...jak nie przezyjesz to na sucho sie tego nie nauczysz
  
 
Cytat:
2006-09-14 10:47:36, rallyman pisze:
24 masz Anwe


hm? tego fragmentu nie zrozumiałem :>
  
 
www.rajdy.krakow.pl - ANWA
A na forum rallykrakow.com widzialem ze ktos szuka kierowcy do popilotowania
  
 
Cytat:
2006-09-13 23:58:26, wicekdw pisze:
bizer ja tak myslę czy by nie wystartować sobie takim autem jak jest, bez przygotowania ale raz że to będzie obciach bo silnik jest poprostu zwykły + moje niedoświadczenie = zero wyników a dwa czy jednak czy nie przydałoby się podstawowe wyposażenie bezpieczeństwa?


Ja tam bym nie wystartowal seryjnym autem bez przygotowania, na seryjnym (najlepiej jeszcze na wykończeniu) silniku, nie mając doświadczenia (np. dowiadywac się o co chodzi w tych kartkach stojąc w kolejce przed pierwszym PKC-em) no i bez klatki jeśli jest to więcej niż słupkolandia (np. jakiś szybki rajdzik na szutrowych mini-odcinkach) .

ps. Have fun!
  
 
a robil ktos moze krótki skret na listwie albo zamiast listwy ?
  
 
Ja pierwszym razem startowalem maluchem, ktory mial tylko zawieszenie zrobione i powyciagane zbedne kanapy, dywaniki itp.. zadnej klatki, mocnego silnika (jakos tam sie odpychal, ale byl calkowicie seryjny) z poczatkujacym pilotem bez wyrobionej komunikacji, nie wiedzialem co to PKC ani karta drogowa (czy jak to sie tam zwie)... wszystkiego dowiedzialem sie podczas zapisow od osoby ktora juz jezdzila w kjs'ach.
Nie nastawialem sie na jakikolwiek wynik, chcialem tylko zobaczyc jak to jest (sprawdzic czy mi sie to podoba i czy jest sens bawic sie w dlubanie przy samochodzie).
Takze zapisuj sie chlopie i startuj, sprawdz czy Ci sie to podoba.

Jedyne co musisz miec na poczatek to sprawne hamulce i dobre zawieszenie (przeglad, OC+NW, kaski, apteczke i gasnice i pozoranta udajacego pilota ) i pamietaj, ze glownie chodzi o zabawe (przynajmniej na poczatku) i nie staraj sie za wszelka cene udowodnic, ze potrafisz kozacko jezdzic bo szkoda samochodu i ew urazow
  
 
Cytat:
2006-09-14 00:11:34, wicekdw pisze:
stronka ciekawa ale połowa linków na niej mi nie działa w tym terminaż i "dla początkujących".... no cóż.. nadal będę Was prosił o rady



tutaj >>> KLIK <<< masz wersję poradnika który był w dziale "Dla początkujących". Zapowiedzi kjsów w Krakowie i okolicach znajdziesz na bieżąco na eRajdy.com. Jesli masz pytania odnosnie krakowskich kjsów pisz na naszym forum - postaramy ci się pomóc.
Jesli jestesmy jużw temacie kjsów to w Krakowie trzeba zwracać uwagęna kilka rzeczy, łatwo można nie przejść BK, czy zostać wykluczonym itp- często przydaje się znajomość regulaminu kjs oraz uzupełniającego. Polecam jak najbardziej pierwszy start z pilotem który kilka startów ma za sobą i jest w temacie, oszczędzi to nerwówki w kwestiach papierkowych czy na samej próbie.
Jesli chodzi o kręciołki w Kraku i okolicach bieżące info znajdziesz na stronach:
AMK Tarnowski
Rally-Kraków
A.Galicyjski chociaż ostatnio cienko z imprezami u nich
eRajdy.com

KJSy:
A.Krakowski
AMK Limanowa

no i oczywiście kręciołki, rallysprinty i kjsy na Śląsku gdzie daleko nie jest.
pozdro.


[ wiadomość edytowana przez: Konrad_P dnia 2006-09-14 14:20:43 ]