FSO Polonez 2,0 SLE - rocznik 1990

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam!
Postanowiłem w końcu, opisać mojego Scierropoloneza... czyli poloneza "przejściówki" z zespołem napędowym Forda o nr 298.
Jestem jego czwartym właścicielem od lipca 2002. Auto służy mi głównie do dojazdów na uczelnię.
Samochód po raz pierwszy ujżałem w 1998 roku, kiedy jego właścicielem był mój wujek z warszawy, jeszcze wtedy nie miało sobie równych... W 1999 roku, auto poszło w ręce drugiego wujka, który trochę je zaniedbał...
Oficjalnie samochód przeszedł w moje posiadanie 6 lipca 2002 roku, ze stanem licznika około 169 kkm. Od tamtej pory usilnie staram się utrzymać go w przyzwoitym stanie (wymienione drzwi, próg, klapa bagażnika, błotniki, uszczelniacze zaworowe... itp.).
Zrobiłem już tym autem ponad 100kkm. Aktualny przebieg to ponad 270kkm :o. Nie chcę pisać ile już włożyłem w to auto, czasu i pieniędzy... bo jak to ostatnio policzyłem to mnie głowa rozbolała...
Ale dużo się dzięki niemu nauczyłem


Zdjęcia:
1) Świerzo po powrocie do domu...


2) Serce... jeszcze nie zagazowane


3) Mały remont blacharski w sierpniu 2004


4) Efekt końcowy


Ciekawostki / Dane techn.:
- silnik 1995 cm^3 Ford OHC NET 105 KM
- skrzynia biegów Ford typ A
- gaźnik Weber 2V-ESC II (drugi przelot sterowany podciśnieniowo, wolne obroty sterowane silnikiem krokowym)
- chłodnica Polonez 1.9D (dwa wiatraki)
- resory z Fiata 125 Kombi (prawie jak taczka)
- autoalarm, centralny zamek, dodatkowy czujnik reagujący na osoby przechodzące obok auta... (sprytna rzecz )
- szyberdach
-pasy bezpieczeństwa na tylnej kanapie

- Książka gwarancyjna


-gwarancja była tylko na 6 miesięcy... :O


Dziękuję za uwagę, to tyle... po więcej informacji zachęcam na stronę poświęconą właśnie temu autu (www.polonez-ford.prv.pl).
  
 
Super Poldolot!!

Gratuluję samochodu.
  
 
Wyczesnany Polonez w pięknej budzie w pięknym stanie!
  
 
fajny poldek =) Czy to przypadkiem nie jest ten, który na zlocie w wawie potraktował dupę leona?
  
 
gratulki dobry silniczek w dobrej budzie fajnie sie prezentuje
  
 
Jedyny w swoim rodzaju z krótkiej serii FSO

Prędkość maksymalna 165 km/h
Przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 12s!
Większy komfort jazdy ...

... i poczucie ministerialnej ważności!


te słowa pochodzące ze sloganu reklamowego mówią same za siebie - Ronaldo dbaj o niego dalej tak jak robisz to do tej pory

Free Image Hosting at www.ImageShack.us
  
 
Cytat:
czeczun
Wysłany: 2006-09-14 10:04:37

fajny poldek =) Czy to przypadkiem nie jest ten, który na zlocie w wawie potraktował dupę leona?



Na prawdę, bardzo mi przykro
... miałem gorszy, dzień... czy coś, zdarza się...
  
 
Piekne i rzadkie autko.
Patrze na niego z zazdroscia.
  
 
Po prostu zajefajna fura!!!

Czy szyberdach oryginalny?
  
 
Lubię takie samochody, bo to prawdziwe rodzynki. Czy ktoś z was wie ile takich polonezów wyprodukowano??
  
 
Ronaldo pomalowałeś klapę wkońcu czy nadal jest wiśniowa
  
 
No więc po kolei...

1) Szyberdach jest nieorginalny...
2) Wyprodukowano ponoć 500-1000 sztuk...
3) Nie, ale pracuje nad tym , póki co kupię naklejki z Seicento Brush

No, a wogóle, to dziękuje za miłe słowa
  
 
Cytat:
2006-09-15 07:06:23, Ronaldo pisze:
... 3) Nie, ale pracuje nad tym , póki co kupię naklejki z Seicento Brush ....



Ale wtedy byś musiał jeszcze zderzaki pierdyknąć na wiśniowo
  
 
Piękny Polonez..w bardzo ładnym kolorze.

Zamierzasz coś zrobić z tym plastikiem na tylnej klapie?

Szkoda, że wiekszosć z tych aut została zajeżdżona.

Mom zdaniem srebrna przejściówka 2.0SLE w oryginalnym stanie to jeden z najładniejszych Polonezów. Osobiście duuużo bardziej podoba mi się niż Caro.
  
 
Witam. Super autko. Jako posiadacz polodoforda (mój to Caro '91 nr silnika 444) mam kilka pytanek:

1) czy w tej skrzyni wymienia się olej - jeśli tak to na jaki i jak często?
2) czy Twoje sprzęglo też działa tak ciężko i czy znalazłeś na to jakieś rozwiązanie?
3) czy przy maksymalnie skręconych kołach występują wibracje całego nadwozia od układu napędowego?

strona mojego polonezika 2.0GLE
  
 
1)czy w tej skrzyni wymienia się olej - jeśli tak to na jaki i jak często?
Sprawdza stan i ewentualnie uzupełnia
2) czy Twoje sprzęg(ł)o też działa tak ciężko i czy znalazłeś na to jakieś rozwiązanie?
Kupiłem nowe sprzęgło za 650zł i problemy się skończyły
3) czy przy maksymalnie skręconych kołach występują wibracje całego nadwozia od układu napędowego?
Nie

  
 
Cytat:
2006-12-10 19:41:14, e_gregor pisze:
1) czy w tej skrzyni wymienia się olej - jeśli tak to na jaki i jak często?



tutaj
  
 
Cytat:
2006-09-14 10:04:37, czeczun pisze:
Czy to przypadkiem nie jest ten, który na zlocie w wawie potraktował dupę leona?


a osso hozi, jeźli wolno wiedziedź?


[ wiadomość edytowana przez: Janisz1990 dnia 2006-12-10 22:53:03 ]
  
 
Dementuję. Moja D... jest cała.
  
 
ajk1212 dzięki za odpowiedzi. Jest tylko jeden problem. Sprżegło wymieniłem zaraz po zakupie auta. To znaczy cały komplet: docisk, tacza, łożysko. Już zrobiło sie niemiło po rozbebeszenmiu tego bo okazało sie ze stare nie było za bardzo zużyte. Po wymianie nic się nie poprawiło. Mój mechanik to rozbierał jeszcze raz i nic nie znalazł. No chyba że... Ty miałeś na myśli montaż sprzegła od nowszych sierrek...