Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
![]() Dimitry OPEL OMEGA 2.5 V6 SŁUBICE | 2006-09-15 14:08:32 Witam
to moj pierwszy temat w tym klubie wiec wybaczcie jesli sie powtarzam, wczesniej wszystko szukalem w tematach juz pisanych ale teraz chcialbym sie zapytac osobno. Mam Omege B 2.5 V6 24V Automat Pierwsze pytanie to: Czy po odpaleniu silnika kontrolka CHECK powinna sie swiecic?? Bo po wlaczeniu biegu kontrolka ta gasnie juz. Wczesniej kontrolka sie zapalala podczas jazdy i wyskakiwal komunikat np o Oleju to z tym sobie poradzilem ale nie wiem co oznacza zapalony CHECK przy starcie silnika, powtarzam ze po wlaczeniu jakiego biegu gasnie. Drugie pytanie: Po nacisnieciu dwoch przycisków od komputera na raz (trzymajac dluzej) pojawiaja sie takie kody: Po lewej stronie u góry wyswietlacza komp. kod 018 Po prawej stronie u góry wyswietlacza komp. kod 04 Na dole po prawej stronie wyswietlacza komp. kod 24846 Co one oznaczaja?? Trzecie pytanie: Jak najprosciej zczytac kody błedów?? czytalem ze cos spinaczem, ale prosilbym o dokladniejsze opisanie tego. Czwarte pytanie: Jak sie programuje alarm pilotem, prosilbym o dokladniejsze opisanie niz samo przyciskanie dwoch guzikow przy lusterku, np czy zaplon musi byc wlaczony, drzwi otwarte itp. bo mam wlaczona chyba cicha prace lub sygnal mi nie dziala, a wiem ze jest pod maska za aku. Jesli mozna to jeszcze mam takie inne pytanie. Przy skrecaniu kierownica na postoju oraz przy ruszaniu na skreconych prawie maksymalnie kolach przednie kola lekko podskakuja, czy to jest normalne?? tak dziala wspomaganie?? zachowuje sie troche jak przy ABS'ie. Dziekuje z gory za odpowiedzi. |
![]() winklerw DEADSOUL OMEGA B CD sedan warszawa | 2006-09-15 14:45:00
1)napis check gasnie po wcisnięciu hamulca sprawdzane sa odwody żarówek 2) to co ci sie wyświetla to jest opis wersji twojego samochodu a nie błędy 3) w drudim rzedzie od drzwi kierowcy łaczysz trzeci i czwart pin od dołu przy wyłaczonym zapłonie nastepnie przekrecarz kłuczyk w pozycje gdy sie palawszystkie kontrolki i liczysz ilość mignięć żółtej kontrolki z błyskawica pierwsze trzy powtórzenia to jest kod testowy itd 4) zapłon przekrecony otwarte drzwi 5) dziwne??? 6) !!!!!!!! korzystaj z wyszukiwarki wszystko jest opisane tylko proszę sie p[otrudzić i poszukać!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! [ wiadomość edytowana przez: winklerw dnia 2006-09-15 14:48:45 ] |
![]() Dimitry OPEL OMEGA 2.5 V6 SŁUBICE | 2006-09-15 17:51:41 Dziekuje za odpowiedzi, mam jeszcze watpliwosci:
"pierwsze trzy powtórzenia to jest kod testowy" czyli pierwsze trzy pojedyncze migniecia diody?? pomiedzy mrygnieciami tej diody okreslajace kod sa jakies dluzsze przerwy aby bylo wiadomo gdzie zaczyna sie nastepny kod?? a co do programowania to wciskam tylko jeden guzik ten wiekszy i trzymam az dioda bedzie mrugac?? jakis czas temu gdzies wyczytalem ze trzeba trzymac ten duzy oraz ten do ryglowania drzwi (maly) na raz przez ok 15sek i po tym czasie zaczyna mrygac swiatelko od podswietlenia srodka auta, nie wiem co pozniej nalezy zrobic. ?? |
![]() winklerw DEADSOUL OMEGA B CD sedan warszawa | 2006-09-17 20:35:06 szukaj w ARCHIWUM PROCES ODCZYTU BŁĘDÓW JEST OPISANY SA RÓWNIEZ ZAMIESZCZONE TABELE BŁĘDÓW |
![]() winklerw DEADSOUL OMEGA B CD sedan warszawa | 2006-10-05 09:08:26 WYKRYJ TO SAM!
...czyli jak domowym sposobem wykryć usterkę w układzie wtryskowym. ________________________________________ Okazuje się, ze przy pomocy jednego drucika i w miarę sprawnych oczu można w prosty sposób rozpoznać rodzaj usterki w układzie wtryskowym i zapłonowym. Mikroprocesor w urządzeniu sterującym rozpoznaje usterki w układzie wtryskowym i zapłonowym, takie jak uszkodzony czujnik, luźny wtyk, zerwane połączenie, lub zwarcie do masy. Kod usterki jest natychmiast zapamiętany w pamięci urządzenia sterującego. W tym samym czasie zapala się lampka kontrolna (żółta z rysunkiem silnika) w zestawie wskaźników. Jeżeli usterka pojawiła się tylko jednorazowo, to lampka kontrolna nie zapala się po ponownym włączeniu zapłonu, jednak jej kod pozostaje w pamięci. Usunięcie kodu usterki z pamięci następuje po 20 kolejnych prawidłowych uruchomieniach silnika, podczas których dana usterka nie wystąpiła, a także, gdy akumulator pozostawał odłączony przez dłużej niż 10 sek. Odczytanie kodu usterki jest sprawą bardzo prostą. Przede wszystkim należy wyłączyć silnik. Nie wolno jednak odłączać akumulatora, ponieważ brak napięcia przez ponad 10 sekund spowoduje wykasowanie pamięci z kodami usterek. Następnie należy zewrzeć odpowiednie styki w złączu diagnostycznym (ALDL - ang. Assembly Line Diagnostic Link). Rozkład wyprowadzeń wraz z oznaczeniami znajduje się na ilustracjach poniżej. Złącze diagnostyczne 10-pinowe Złącze diagnostyczne 16-pinowe W celu rozpoczęcia procedury wywoływania kodów usterek należy zewrzeć piny oznaczone na rysunku kolorem czerownym. Uwaga! Nie wolno zwierać ze sobą innych styków, ponieważ grozi to uszkodzeniem jednostki sterującej. Następnie należy włączyć zapłon (ale nie uruchamiać silnika). Kod usterki przekazywany jest przez błyski wcześniej wspomnianej lampki kontrolnej. Kod jest dwucyfrowy, ale jest powtarzany trzykrotnie na wypadek, gdyby ktoś nie zdążył go odczytać. Jeden krótki błysk oznacza cyfrę 1, dwa krótkie błyski w odstępie około 0,5 sekundy - cyfre 2, trzy krótkie błyski w odstępie około 0,5 sekund - cyfrę 3 itd. Między cyframi występuje 1 sekunda przerwy. Po obu cyfrach następują 3 sekundy przerwy i kod jest powtarzany. Potem znowu 3 sekundy i powtórka. Po następnych 3 sekundach pojawia się kolejny kod. W pierwszej kolejności zawsze wyświetlany jest kod 12 (jeden krótki błysk, sekunda przerwy, dwa krótkie błyski w odstępie pół sekundy - kod jest oczywiście powtarzany trzykrotnie w odstępach trzech sekund), informujący o rozpoczęciu procedury odczytu pamięci usterek. Jeśli jakieś usterki zostały zapamiętane to są wyświetlane w kolejności rosnącej. Jeśli jednak nie było żadnych usterek to wyświetlany jest ciągle kod 12. Po zakończeniu odczytu pamięci usterek należy wyłączyć zapłon i wyjąć drut z gniazda diagnostycznego. Znaczenie kodów jest oczywiście zależne od rodzaju układu wtryskowego zastosowanego w danym silniku. Jaki układ jest w Twojej Astrze możesz sprawdzić w dziale Silniki. Kod informujący o zbyt niskim napięciu na czujniku może świadczyć o zwarciu do masy, zaś o zbyt wysokim - o przerwie w przewodzie lub styku. Układ MULTEC firmy Delco-Remy Kod Znaczenie 12 Rozpoczęcie procedury odczytu pamięci usterek 13 Sonda lambda - brak sygnału 14 Czujnik temperatury cieczy chłodzącej - zbyt niskie napięcie 15 Czujnik temperatury cieczy chłodzącej - zbyt wysokie napięcie 16 Czujnik spalania stukowego 17 Wtryskiwacz 18 System regulacji spalania stukowego 19 Czujnik położenia i prędkości obrotowej - błędny sygnał 21 Czujnik położenia przepustnicy - zbyt wysokie napięcie 22 Czujnik położenia przepustnicy - zbyt niskie napięcie 24 Czujnik przebytej drogi - brak impulsów 25 Wtryskiwacz - zbyt wysokie napięcie 29 Przekaźnik pompy paliwa - zbyt niskie napięcie 32 Przekaźnik pompy paliwa - zbyt wysokie napięcie 33 Czujnik ciśnienia w kolektorze - zbyt wysokie napięcie 34 Czujnik ciśnienia w kolektorze - zbyt niskie napięcie 35 Silnik krokowy - niewłaściwa liczba kroków 41 Przewód EST-B (2/3) - zbyt wysokie napięcie 42 Przewód EST-A (1/4) - zbyt wysokie napięcie lub brak impulsów z układu zapłonowego (w przypadku pozostałych silników) 43 Układ recyrkulacji spalin 44 Sonda lambda - uboga mieszanka 45 Sonda lambda - bogata mieszanka 47 Zawór recyrkulacji spalin 49 Akumulator - zbyt wysokie napięcie 51 Uszkodzona pamięć urządzenia sterującego 52 Przekaźnik dopływu powietrza dodatkowego - zbyt niskie napięcie 53 Przekaźnik dopływu powietrza dodatkowego - zbyt wysokie napięcie 61 Elektrozawór odprowadzania par paliwa - zbyt niskie napięcie 62 Elektrozawór odprowadzania par paliwa - zbyt wysokie napięcie 63 Przewód EST-B (2/3) - zbyt niskie napięcie 64 Przewód EST-A (1/4) - zbyt niskie napięcie 69 Czujnik temperatury powietrza - zbyt niskie napięcie 71 Czujnik temperatury powietrza - zbyt wysokie napięcie 75 Kontrola momentu obrotowego - zbyt niskie napięcie 76 Kontrola momentu obrotowego - zbyt wysokie napięcie 81 Wtryskiwacz - zbyt wysokie napięcie 93 Moduł sterujący QUAD Dla układów Motronic firmy Bosch część kodów jest wspólna, a część różna dla różnych wersji wtrysku. Kody wspólne dla układów MOTRONIC M1.5.2 i M2.5 Kod Znaczenie 12 Rozpoczęcie procedury odczytu pamięci usterek 14 Czujnik temperatury cieczy chłodzącej - zbyt niskie napięcie 15 Czujnik temperatury cieczy chłodzącej - zbyt wysokie napięcie 31 Czujnik indukcyjny - brak sygnału o prędkości obrotowej (tylko przy włączonym zapłonie) 48 Zbyt niskie napięcie zasilania 49 Zbyt wysokie napięcie zasilania 52 Stopień wyjściowy lapmki kontrolnej silnika - zbyt wysokie napięcie 53 Stopień wyjściowy przekaźnika pompy - zbyt niskie napięcie 54 Stopień wyjściowy przekaźnika pompy - zbyt wysokie napięcie 55 Uszkodzone urządzenie sterujące 56 Stopień wyjściowy regulacji biegu jałowego - zbyt wysokie napięcie 57 Stopień wyjściowy regulacji biegu jałowego - zbyt niskie napięcie 61 Stopień wyjściowy odpowietrzania zbiornika - zbyt niskie napięcie 62 Stopień wyjściowy odpowietrzania zbiornika - zbyt wysokie napięcie 73 Przepływomierz powietrza - zbyt niskie napięcie 74 Przepływomierz powietrza - zbyt wysokie napięcie 75 Przełącznik biegów - zbyt niskie napięcie 81-84 Wtryskiwacze 1-4 - zbyt niskie napięcie 87 Przekaźnik sprężarki klimatyzacji - zbyt niskie napięcie 88 Przekaźnik sprężarki klimatyzacji - zbyt wysokie napięcie Kody tylko dla M1.5.2 19 Czujnik indukcyjny - brak sygnału o prędkości obrotowej 21 Czujnik położenia przepustnicy - zbyt wysokie napięcie 22 Czujnik położenia przepustnicy - zbyt niskie napięcie 25 Wtryskiwacze - zbyt wysokie napięcie 38 Sonda lambda - zbyt niskie napięcie regulacji 39 Sonda lambda - zbyt wysokie napięcie regulacji 69 Czujnik temperatury powietrza - zbyt niskie napięcie 71 Czujnik temperatury powietrza - zbyt wysokie napięcie Kody tylko dla M2.5 13 Sonda lambda - brak sygnału 16 Czujnik spalania stukowego - brak sygnału 18 Układ regulacji spalania stukowego - brak sygnału 25-28 Wtryskiwacze 1-4 - zbyt wysokie napięcie 44 Sonda lambda - uboga mieszanka 45 Sonda lambda - bogata mieszanka 51 Uszkodzona pamięć ROM urządzenia sterującego 65 Potencjometr biegu jałowego - zbyt niskie napięcie 66 Potencjometr biegu jałowego - zbyt wysokie napięcie 67 Czujnik położenia przepustnicy - nie otwiera się wyłącznik biegu jałowego 72 Czujnik położenia przepustnicy - nie otwiera się wyłącznik pełnego obciążenia 79 Ogranicznik mocy ETC (ang. Electronic Traction Control) - zbyt wysokie napięcie 93 Czujnik Halla - zbyt niskie napięcie 94 Czujnik Halla - zbyt wysokie napięcie 97 Sygnał urządzenia sterującego ETC - zbyt wysokie napięcie W układzie Motronic M2.8 występują zarówno kody z M1.5.2, jak i M2.5. Inne kody Kod Znaczenie 10 Kody błędów nie zaprogramowane 113 Sterowanie ciśnienia doładowania - zbyt wysokie ciśnienie doładowania 114 Bieg jałowy ciśnienia doładowania - powyżej wartości maximum 115 Pełne obciążenie turbosprężarki - poniżej wartości minimum 116 Ciśnienie doładowania - powyżej wartości maximum 117 Zawór regulacyjny ciśnienia doładowania - zbyt niskie napięcie 118 Zawór regulacyjny ciśnienia doładowania - zbyt wysokie napięcie 119 czujnik ciśnienia rury ssącej - zasięg/moc 121 sonda lambda 2 - mieszanka zbyt uboga 122 sonda lambda 2 - mieszanka zbyt bogata 123 przełącznik powietrza zasysanego - zawór elektromagnetyczny 1 - zablokowany 124 przełącznik powietrza zasysanego - zawór elektromagnetyczny 2 - zablokowany 125 czujnik ciśnienia rury ssącej - poniżej wartości minimum 126 czujnik ciśnienia rury ssącej - powyżej wartości maximum 129 recyrkulacja spalin - zbyt niskie napięcie 131 recyrkulacja spalin - zbyt wysokie napięcie 132 recyrkulacja spalin - błędny sygnał 133 recyrkulacja spalin 2 - zbyt wysokie napięcie 133 przełącznik powietrza zasysanego - zawór elektromagnetyczny 2 - zbyt niskie napięcie 134 recyrkulacja spalin 2 - zbyt niskie napięcie 134 przełącznik powietrza zasysanego - zawór elektromagnetyczny 2 - zbyt wysokie napięcie 135 zaburzenie pracy silnika - lampka kontrolna - zbyt niskie napięcie 136 urządzenie sterujące 137 obudowa urządzenia sterującego - zbyt wysoka temperatura 138 czujnik ciśnienia rury ssącej - zbyt niskie napięcie 139 czujnik ciśnienia rury ssącej - zbyt wysokie napięcie 143 immobilizer - brak/zły sygnał 144 immobilizer - brak sygnału 145 immobilizer - zły sygnał Inne kody plik w formacie Excela do pobrania kody.xls |