MotoNews.pl
  

CHECK - problemy i pytania

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam

to moj pierwszy temat w tym klubie wiec wybaczcie jesli sie powtarzam, wczesniej wszystko szukalem w tematach juz pisanych ale teraz chcialbym sie zapytac osobno.

Mam Omege B 2.5 V6 24V Automat

Pierwsze pytanie to:

Czy po odpaleniu silnika kontrolka CHECK powinna sie swiecic?? Bo po wlaczeniu biegu kontrolka ta gasnie juz. Wczesniej kontrolka sie zapalala podczas jazdy i wyskakiwal komunikat np o Oleju to z tym sobie poradzilem ale nie wiem co oznacza zapalony CHECK przy starcie silnika, powtarzam ze po wlaczeniu jakiego biegu gasnie.

Drugie pytanie:

Po nacisnieciu dwoch przycisków od komputera na raz (trzymajac dluzej) pojawiaja sie takie kody:

Po lewej stronie u góry wyswietlacza komp. kod 018
Po prawej stronie u góry wyswietlacza komp. kod 04
Na dole po prawej stronie wyswietlacza komp. kod 24846

Co one oznaczaja??


Trzecie pytanie:


Jak najprosciej zczytac kody błedów?? czytalem ze cos spinaczem, ale prosilbym o dokladniejsze opisanie tego.


Czwarte pytanie:

Jak sie programuje alarm pilotem, prosilbym o dokladniejsze opisanie niz samo przyciskanie dwoch guzikow przy lusterku, np czy zaplon musi byc wlaczony, drzwi otwarte itp. bo mam wlaczona chyba cicha prace lub sygnal mi nie dziala, a wiem ze jest pod maska za aku.


Jesli mozna to jeszcze mam takie inne pytanie.

Przy skrecaniu kierownica na postoju oraz przy ruszaniu na skreconych prawie maksymalnie kolach przednie kola lekko podskakuja, czy to jest normalne?? tak dziala wspomaganie?? zachowuje sie troche jak przy ABS'ie.


Dziekuje z gory za odpowiedzi.
  
 
Cytat:
2006-09-15 14:08:32, Dimitry pisze:
Witam to moj pierwszy temat w tym klubie wiec wybaczcie jesli sie powtarzam, wczesniej wszystko szukalem w tematach juz pisanych ale teraz chcialbym sie zapytac osobno. Mam Omege B 2.5 V6 24V Automat Pierwsze pytanie to: Czy po odpaleniu silnika kontrolka CHECK powinna sie swiecic?? Bo po wlaczeniu biegu kontrolka ta gasnie juz. Wczesniej kontrolka sie zapalala podczas jazdy i wyskakiwal komunikat np o Oleju to z tym sobie poradzilem ale nie wiem co oznacza zapalony CHECK przy starcie silnika, powtarzam ze po wlaczeniu jakiego biegu gasnie. Drugie pytanie: Po nacisnieciu dwoch przycisków od komputera na raz (trzymajac dluzej) pojawiaja sie takie kody: Po lewej stronie u góry wyswietlacza komp. kod 018 Po prawej stronie u góry wyswietlacza komp. kod 04 Na dole po prawej stronie wyswietlacza komp. kod 24846 Co one oznaczaja?? Trzecie pytanie: Jak najprosciej zczytac kody błedów?? czytalem ze cos spinaczem, ale prosilbym o dokladniejsze opisanie tego. Czwarte pytanie: Jak sie programuje alarm pilotem, prosilbym o dokladniejsze opisanie niz samo przyciskanie dwoch guzikow przy lusterku, np czy zaplon musi byc wlaczony, drzwi otwarte itp. bo mam wlaczona chyba cicha prace lub sygnal mi nie dziala, a wiem ze jest pod maska za aku. Jesli mozna to jeszcze mam takie inne pytanie. Przy skrecaniu kierownica na postoju oraz przy ruszaniu na skreconych prawie maksymalnie kolach przednie kola lekko podskakuja, czy to jest normalne?? tak dziala wspomaganie?? zachowuje sie troche jak przy ABS'ie. Dziekuje z gory za odpowiedzi.




1)napis check gasnie po wcisnięciu hamulca sprawdzane sa odwody żarówek

2) to co ci sie wyświetla to jest opis wersji twojego samochodu a nie błędy
3) w drudim rzedzie od drzwi kierowcy łaczysz trzeci i czwart pin od dołu przy wyłaczonym zapłonie nastepnie przekrecarz kłuczyk w pozycje gdy sie palawszystkie kontrolki i liczysz ilość mignięć żółtej kontrolki z błyskawica pierwsze trzy powtórzenia to jest kod testowy itd
4) zapłon przekrecony otwarte drzwi
5) dziwne???

6) !!!!!!!! korzystaj z wyszukiwarki wszystko jest opisane tylko proszę sie p[otrudzić i poszukać!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

[ wiadomość edytowana przez: winklerw dnia 2006-09-15 14:48:45 ]
  
 
Odnosnie programowania kluczyka jezeli masz na podczerwien.

Moim zdaniem nie ma znaczenia czy drzwi sa otwarte czy zmakniete.

Poprostu wsiadasz do auta wlaczasz kluczyk, przekrecasz na zaplon a nastepnie przyciskasz guzik w pilocie trzymajac go dluzsza chwile i kierujac go w strone czujki < czyli przy podczerwieni w okolicy lusterka wtecznego taka czarna "kulka" >

Dioda na pilocie bedzie mrugac, potrzymaj tak z 15 sekund wcisniety guzik w pilocie i powinno sie zaprogramowac.

Sprawdz czy masz dobre batreie w pilocie @@@
  
 
Dziekuje za odpowiedzi, mam jeszcze watpliwosci:

"pierwsze trzy powtórzenia to jest kod testowy" czyli pierwsze trzy pojedyncze migniecia diody??

pomiedzy mrygnieciami tej diody okreslajace kod sa jakies dluzsze przerwy aby bylo wiadomo gdzie zaczyna sie nastepny kod??

a co do programowania to wciskam tylko jeden guzik ten wiekszy i trzymam az dioda bedzie mrugac?? jakis czas temu gdzies wyczytalem ze trzeba trzymac ten duzy oraz ten do ryglowania drzwi (maly) na raz przez ok 15sek i po tym czasie zaczyna mrygac swiatelko od podswietlenia srodka auta, nie wiem co pozniej nalezy zrobic.
??
  
 
szukaj w ARCHIWUM PROCES ODCZYTU BŁĘDÓW JEST OPISANY SA RÓWNIEZ ZAMIESZCZONE TABELE BŁĘDÓW
  
 
Po co chcesz szukać tego czego nie ma ?
check, a check engine to nie to samo. Zostaw samochód w spokoju.
Co do kodów w MIDa.
018 to kod silnika i skrzyni. 2.5v6 w automacie, 017 w manualu
04- kod języka
24846- ilość impulsów z ABS-u na 1km
Cytat:
Przy skrecaniu kierownica na postoju oraz przy ruszaniu na skreconych prawie maksymalnie kolach przednie kola lekko podskakuja, czy to jest normalne?? tak dziala wspomaganie?? zachowuje sie troche jak przy ABS'ie.



Coś nie tak, ale nie podpowiem bo nie wiem
  
 
WYKRYJ TO SAM!
...czyli jak domowym sposobem wykryć usterkę w układzie wtryskowym.

________________________________________
Okazuje się, ze przy pomocy jednego drucika i w miarę sprawnych oczu można w prosty sposób rozpoznać rodzaj usterki w układzie wtryskowym i zapłonowym.
Mikroprocesor w urządzeniu sterującym rozpoznaje usterki w układzie wtryskowym i zapłonowym, takie jak uszkodzony czujnik, luźny wtyk, zerwane połączenie, lub zwarcie do masy. Kod usterki jest natychmiast zapamiętany w pamięci urządzenia sterującego. W tym samym czasie zapala się lampka kontrolna (żółta z rysunkiem silnika) w zestawie wskaźników. Jeżeli usterka pojawiła się tylko jednorazowo, to lampka kontrolna nie zapala się po ponownym włączeniu zapłonu, jednak jej kod pozostaje w pamięci. Usunięcie kodu usterki z pamięci następuje po 20 kolejnych prawidłowych uruchomieniach silnika, podczas których dana usterka nie wystąpiła, a także, gdy akumulator pozostawał odłączony przez dłużej niż 10 sek.
Odczytanie kodu usterki jest sprawą bardzo prostą. Przede wszystkim należy wyłączyć silnik. Nie wolno jednak odłączać akumulatora, ponieważ brak napięcia przez ponad 10 sekund spowoduje wykasowanie pamięci z kodami usterek. Następnie należy zewrzeć odpowiednie styki w złączu diagnostycznym (ALDL - ang. Assembly Line Diagnostic Link).
Rozkład wyprowadzeń wraz z oznaczeniami znajduje się na ilustracjach poniżej.


Złącze diagnostyczne
10-pinowe Złącze diagnostyczne
16-pinowe


W celu rozpoczęcia procedury wywoływania kodów usterek należy zewrzeć piny oznaczone na rysunku kolorem czerownym.
Uwaga! Nie wolno zwierać ze sobą innych styków, ponieważ grozi to uszkodzeniem jednostki sterującej.
Następnie należy włączyć zapłon (ale nie uruchamiać silnika). Kod usterki przekazywany jest przez błyski wcześniej wspomnianej lampki kontrolnej. Kod jest dwucyfrowy, ale jest powtarzany trzykrotnie na wypadek, gdyby ktoś nie zdążył go odczytać.
Jeden krótki błysk oznacza cyfrę 1, dwa krótkie błyski w odstępie około 0,5 sekundy - cyfre 2, trzy krótkie błyski w odstępie około 0,5 sekund - cyfrę 3 itd. Między cyframi występuje 1 sekunda przerwy. Po obu cyfrach następują 3 sekundy przerwy i kod jest powtarzany. Potem znowu 3 sekundy i powtórka. Po następnych 3 sekundach pojawia się kolejny kod.
W pierwszej kolejności zawsze wyświetlany jest kod 12 (jeden krótki błysk, sekunda przerwy, dwa krótkie błyski w odstępie pół sekundy - kod jest oczywiście powtarzany trzykrotnie w odstępach trzech sekund), informujący o rozpoczęciu procedury odczytu pamięci usterek. Jeśli jakieś usterki zostały zapamiętane to są wyświetlane w kolejności rosnącej. Jeśli jednak nie było żadnych usterek to wyświetlany jest ciągle kod 12.
Po zakończeniu odczytu pamięci usterek należy wyłączyć zapłon i wyjąć drut z gniazda diagnostycznego.
Znaczenie kodów jest oczywiście zależne od rodzaju układu wtryskowego zastosowanego w danym silniku. Jaki układ jest w Twojej Astrze możesz sprawdzić w dziale Silniki.
Kod informujący o zbyt niskim napięciu na czujniku może świadczyć o zwarciu do masy, zaś o zbyt wysokim - o przerwie w przewodzie lub styku.
Układ MULTEC firmy Delco-Remy
Kod Znaczenie
12 Rozpoczęcie procedury odczytu pamięci usterek
13 Sonda lambda - brak sygnału
14 Czujnik temperatury cieczy chłodzącej - zbyt niskie napięcie
15 Czujnik temperatury cieczy chłodzącej - zbyt wysokie napięcie
16 Czujnik spalania stukowego
17 Wtryskiwacz
18 System regulacji spalania stukowego
19 Czujnik położenia i prędkości obrotowej - błędny sygnał
21 Czujnik położenia przepustnicy - zbyt wysokie napięcie
22 Czujnik położenia przepustnicy - zbyt niskie napięcie
24 Czujnik przebytej drogi - brak impulsów
25 Wtryskiwacz - zbyt wysokie napięcie
29 Przekaźnik pompy paliwa - zbyt niskie napięcie
32 Przekaźnik pompy paliwa - zbyt wysokie napięcie
33 Czujnik ciśnienia w kolektorze - zbyt wysokie napięcie
34 Czujnik ciśnienia w kolektorze - zbyt niskie napięcie
35 Silnik krokowy - niewłaściwa liczba kroków
41 Przewód EST-B (2/3) - zbyt wysokie napięcie
42 Przewód EST-A (1/4) - zbyt wysokie napięcie
lub brak impulsów z układu zapłonowego (w przypadku pozostałych silników)
43 Układ recyrkulacji spalin
44 Sonda lambda - uboga mieszanka
45 Sonda lambda - bogata mieszanka
47 Zawór recyrkulacji spalin
49 Akumulator - zbyt wysokie napięcie
51 Uszkodzona pamięć urządzenia sterującego
52 Przekaźnik dopływu powietrza dodatkowego - zbyt niskie napięcie
53 Przekaźnik dopływu powietrza dodatkowego - zbyt wysokie napięcie
61 Elektrozawór odprowadzania par paliwa - zbyt niskie napięcie
62 Elektrozawór odprowadzania par paliwa - zbyt wysokie napięcie
63 Przewód EST-B (2/3) - zbyt niskie napięcie
64 Przewód EST-A (1/4) - zbyt niskie napięcie
69 Czujnik temperatury powietrza - zbyt niskie napięcie
71 Czujnik temperatury powietrza - zbyt wysokie napięcie
75 Kontrola momentu obrotowego - zbyt niskie napięcie
76 Kontrola momentu obrotowego - zbyt wysokie napięcie
81 Wtryskiwacz - zbyt wysokie napięcie
93 Moduł sterujący QUAD

Dla układów Motronic firmy Bosch część kodów jest wspólna, a część różna dla różnych wersji wtrysku.
Kody wspólne dla układów MOTRONIC M1.5.2 i M2.5
Kod Znaczenie
12 Rozpoczęcie procedury odczytu pamięci usterek
14 Czujnik temperatury cieczy chłodzącej - zbyt niskie napięcie
15 Czujnik temperatury cieczy chłodzącej - zbyt wysokie napięcie
31 Czujnik indukcyjny - brak sygnału o prędkości obrotowej (tylko przy włączonym zapłonie)
48 Zbyt niskie napięcie zasilania
49 Zbyt wysokie napięcie zasilania
52 Stopień wyjściowy lapmki kontrolnej silnika - zbyt wysokie napięcie
53 Stopień wyjściowy przekaźnika pompy - zbyt niskie napięcie
54 Stopień wyjściowy przekaźnika pompy - zbyt wysokie napięcie
55 Uszkodzone urządzenie sterujące
56 Stopień wyjściowy regulacji biegu jałowego - zbyt wysokie napięcie
57 Stopień wyjściowy regulacji biegu jałowego - zbyt niskie napięcie
61 Stopień wyjściowy odpowietrzania zbiornika - zbyt niskie napięcie
62 Stopień wyjściowy odpowietrzania zbiornika - zbyt wysokie napięcie
73 Przepływomierz powietrza - zbyt niskie napięcie
74 Przepływomierz powietrza - zbyt wysokie napięcie
75 Przełącznik biegów - zbyt niskie napięcie
81-84 Wtryskiwacze 1-4 - zbyt niskie napięcie
87 Przekaźnik sprężarki klimatyzacji - zbyt niskie napięcie
88 Przekaźnik sprężarki klimatyzacji - zbyt wysokie napięcie
Kody tylko dla M1.5.2
19 Czujnik indukcyjny - brak sygnału o prędkości obrotowej
21 Czujnik położenia przepustnicy - zbyt wysokie napięcie
22 Czujnik położenia przepustnicy - zbyt niskie napięcie
25 Wtryskiwacze - zbyt wysokie napięcie
38 Sonda lambda - zbyt niskie napięcie regulacji
39 Sonda lambda - zbyt wysokie napięcie regulacji
69 Czujnik temperatury powietrza - zbyt niskie napięcie
71 Czujnik temperatury powietrza - zbyt wysokie napięcie
Kody tylko dla M2.5
13 Sonda lambda - brak sygnału
16 Czujnik spalania stukowego - brak sygnału
18 Układ regulacji spalania stukowego - brak sygnału
25-28 Wtryskiwacze 1-4 - zbyt wysokie napięcie
44 Sonda lambda - uboga mieszanka
45 Sonda lambda - bogata mieszanka
51 Uszkodzona pamięć ROM urządzenia sterującego
65 Potencjometr biegu jałowego - zbyt niskie napięcie
66 Potencjometr biegu jałowego - zbyt wysokie napięcie
67 Czujnik położenia przepustnicy - nie otwiera się wyłącznik biegu jałowego
72 Czujnik położenia przepustnicy - nie otwiera się wyłącznik pełnego obciążenia
79 Ogranicznik mocy ETC (ang. Electronic Traction Control) - zbyt wysokie napięcie
93 Czujnik Halla - zbyt niskie napięcie
94 Czujnik Halla - zbyt wysokie napięcie
97 Sygnał urządzenia sterującego ETC - zbyt wysokie napięcie
W układzie Motronic M2.8 występują zarówno kody z M1.5.2, jak i M2.5.
Inne kody
Kod Znaczenie
10 Kody błędów nie zaprogramowane
113 Sterowanie ciśnienia doładowania - zbyt wysokie ciśnienie doładowania
114 Bieg jałowy ciśnienia doładowania - powyżej wartości maximum
115 Pełne obciążenie turbosprężarki - poniżej wartości minimum
116 Ciśnienie doładowania - powyżej wartości maximum
117 Zawór regulacyjny ciśnienia doładowania - zbyt niskie napięcie
118 Zawór regulacyjny ciśnienia doładowania - zbyt wysokie napięcie
119 czujnik ciśnienia rury ssącej - zasięg/moc
121 sonda lambda 2 - mieszanka zbyt uboga
122 sonda lambda 2 - mieszanka zbyt bogata
123 przełącznik powietrza zasysanego - zawór elektromagnetyczny 1 - zablokowany
124 przełącznik powietrza zasysanego - zawór elektromagnetyczny 2 - zablokowany
125 czujnik ciśnienia rury ssącej - poniżej wartości minimum
126 czujnik ciśnienia rury ssącej - powyżej wartości maximum
129 recyrkulacja spalin - zbyt niskie napięcie
131 recyrkulacja spalin - zbyt wysokie napięcie
132 recyrkulacja spalin - błędny sygnał
133 recyrkulacja spalin 2 - zbyt wysokie napięcie
133 przełącznik powietrza zasysanego - zawór elektromagnetyczny 2 - zbyt niskie napięcie
134 recyrkulacja spalin 2 - zbyt niskie napięcie
134 przełącznik powietrza zasysanego - zawór elektromagnetyczny 2 - zbyt wysokie napięcie
135 zaburzenie pracy silnika - lampka kontrolna - zbyt niskie napięcie
136 urządzenie sterujące
137 obudowa urządzenia sterującego - zbyt wysoka temperatura
138 czujnik ciśnienia rury ssącej - zbyt niskie napięcie
139 czujnik ciśnienia rury ssącej - zbyt wysokie napięcie
143 immobilizer - brak/zły sygnał
144 immobilizer - brak sygnału
145 immobilizer - zły sygnał


Inne kody plik w formacie Excela do pobrania kody.xls