Zaworek odpowietrzenia skrzyni korbowej HELP

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Mam do Was pytanie czy wspomniany w temacie zaworek odpowietrzania skrzyni korbowej powinien (jesli jest sprawny) przepuszczac powietrze w jedna strone a w druga nie? Bo przed chwila wyjalem i jak w niego dmucham to powietrze leci i w jedna i druga strone. Poza tym w srodku cos goni i tez nie wiem czy to jest normalne. Aktualnie zazywa moj zaworek kompieli w benzynie, bo byl dosc brudny (tez nie wiem czy to normalne).
Zatem prosze o pomoc kogos kto wie jak sie to powinno zachowywac!
  
 
Ja bym sie nie chcial narzucac...ale ten help mi jest dosc znacznie potrzebny) Pliz pomozcie jak ktos cos wie na ten temat....
  
 
Zawór ten dziala pod wplywem cisnienia jakie wytwarza sie w skrzyni korbowej a co do latania w srodku to chyba kulka lata i tak ma byc
  
 
Rozumie, tylko czy ten zaworek powinien byc szczelny w jednym z ustawien? Tzn jesli sie pchnie to cos co jest w srodku do oporu, to w moim przypadku powietrze i tak przechodzi (wolniej bo wolniej ale przechodzi). Stad pytanie czy powinno przechodzic zawsze? Bo jesli tak to po kija tam ten zaworek (jak sama nazwa wskazuje powinien cos "zawierac" czyli zamykac nie? )
  
 
nie
to dział tak silnik zasysa - i zatyka go

a jak sprawdzić pisałem "test pisaka"
czyli zatyczka zamiast zaworka ( zatykać ma nie w silnik a w strone termostatu) - fajka idzie pod termostat
  
 
Nie no nie zrozumielismy sie. Ten caly "test pisaka" to robilem..znaczy na wlaczonym silniku zatkalem faje i jak silnik prawie zdychal to go puscilem. Moje pytanie dotyczy jednak samego zaworka. Jak mam ocenic czy on jest dobry czy zly...w sensie czy dziala czy nie?