MotoNews.pl
2 Opony na zimę przód 175 a tył 185? (159517/0)
  

Opony na zimę przód 175 a tył 185?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Muszę dokupić 2 opony. Mam 175 i zastanawiam się czy dokupić 2 175 czy już 185.Założyć je na tył czy na przód?Może już ktoś ćwiczył takie rozwiązanie i czy ma to sens?
  
 
Cytat:
2006-09-17 21:03:25, Rysiek2 pisze:
Muszę dokupić 2 opony. Mam 175 i zastanawiam się czy dokupić 2 175 czy już 185.Założyć je na tył czy na przód?Może już ktoś ćwiczył takie rozwiązanie i czy ma to sens?



Załóż większe na przód będziesz miał większą prędkość max (czyli normalną tyle ile wskazuje licznik bo 185 jest fabryczne )
  
 
Cytat:
2006-09-17 21:57:48, Marzenkachilsz pisze:
Załóż większe na przód będziesz miał większą prędkość max (czyli normalną tyle ile wskazuje licznik bo 185 jest fabryczne )

Podobno potaniało sapiencjum
  
 
Cytat:
2006-09-17 21:57:48, Marzenkachilsz pisze:
Załóż większe na przód będziesz miał większą prędkość max (czyli normalną tyle ile wskazuje licznik bo 185 jest fabryczne )


Co Ty za bzdury opowiadasz kobieto Szerokość nie ma tu nic do rzeczy, jeno profil opony-czyli procent w stosunku do szerokości opony.
Cytat:
2006-09-17 21:03:25, Rysiek2 pisze:
Muszę dokupić 2 opony. Mam 175 i zastanawiam się czy dokupić 2 175 czy już 185.Założyć je na tył czy na przód?Może już ktoś ćwiczył takie rozwiązanie i czy ma to sens?


Teoria mówi że opony na zime powinny być o jeden rozmiar mniejsze niż letnie, czyli zamiast 185/65R14 powinny być 175/70R14 bo wtedy przypada większa masa na cm kwadratowy styku opony z podłożem, i łatwiej sie autku odpychać od podłoża. Jednak różnica jest na tyle nieduża że w zasadzie każdy z tych rozmiarów jest ok. (Ja mam zimówki w oryginalnym rozmiarze)



[ wiadomość edytowana przez: Adam4302 dnia 2006-09-17 23:04:51 ]
  
 
Cytat:
2006-09-17 21:03:25, Rysiek2 pisze:
Muszę dokupić 2 opony. Mam 175 i zastanawiam się czy dokupić 2 175 czy już 185.Założyć je na tył czy na przód?Może już ktoś ćwiczył takie rozwiązanie i czy ma to sens?


Nie przekombinuj .

Dokup taki sam rozmiar jak już masz...czyli 175...będzie nieco taniej i dużo bardzie logicznie
  
 
opony o lepszej przyczepności zakłada się na tylną oś.
  
 
Cytat:
2006-09-18 09:54:12, Robert_S pisze:
opony o lepszej przyczepności zakłada się na tylną oś.


Kolejna filozoficzna teoria na forum ....proszę Cię Robert...oszczędź !



(.....i to wcale nie dlatego ze się nie wyspałem )

Pozdrowienia z Katowic
  
 
Cytat:
2006-09-18 10:31:21, bogdan1 pisze:
Kolejna filozoficzna teoria na forum ....proszę Cię Robert...oszczędź ! (.....i to wcale nie dlatego ze się nie wyspałem ) Pozdrowienia z Katowic



opony o lepszej przyczepności zakłada się na tył. Zawsze. To moja opinia poparta osobistymi doświadczeniami i spostrzeżeniami, jak i opiniami innych mieniących się specjalistami.
Daj jakiś kontrargument a nie krytykujesz moje wypowiedzi (nie pierwszy raz) za... w sumie sam nie wiem za co.
opony na tyle muszą mieć większą przyczepność by nie dochodziło do nadsterowności, której w krytycznej sytuacji nie potrafi opanować 95% doświadczonych kierowców. Podsterowność jest znacznie łatwiejsza do opanowania.
  
 
Cytat:
2006-09-17 23:03:57, Adam4302 pisze:
zamiast 185/65R14 powinny być 175/70R14 bo wtedy przypada większa masa na cm kwadratowy styku opony z podłożem, i łatwiej sie autku odpychać od podłoża. [ wiadomość edytowana przez: Adam4302 dnia 2006-09-17 23:04:51 ]




To załuż sobie opony rowerowe będziesz miał większą masę na cm kwadratowy Dlaczego bolidy F1 mają szerokie opony (a co nie słuchają cię ?)

A z tą prędkością max to był żart buraku





[ wiadomość edytowana przez: Marzenkachilsz dnia 2006-09-18 20:39:12 ]
  
 
Cytat:
2006-09-18 11:15:33, Robert_S pisze:
Daj jakiś kontrargument a nie krytykujesz moje wypowiedzi (nie pierwszy raz) za... w sumie sam nie wiem za co. ..


za karę ?? ...też nie wiem ...za co ?? (uwaga ! : ŻARTUJĘ! ...znowu sie zaczyna )

Może inaczej...skoro Ty zacząłeś to podaj jakiś rzeczowy dowód poparty naprawdę wiarygodną opinią ...konkretnymi testami konkretnej firmy lub podeprzyj swój pogląd jakimś naprawdę rzeczowym argumentem...

Ja nie spotkałem się nigdy z takowym więc próbuję obalić mit....

Oczywiście mogę się mylić

Pozdrawiam
  
 
A jest ABS ? Słyszałem że przy różnych profilach opon np. przód i tył może układ ABS zgłupieć.
  
 
Cytat:
2006-09-18 20:03:01, Marzenkachilsz pisze:
To załuż sobie opony rowerowe będziesz miał większą masę na cm kwadratowy Dlaczego bolidy F1 mają szerokie opony (a co nie słuchają cię ?) A z tą prędkością max to był żart buraku [ wiadomość edytowana przez: Marzenkachilsz dnia 2006-09-18 20:39:12 ]


A czy Ty rozróżniasz śnieg od suchego asfaltu?? Widać ze chyba nie. Dla przykładu spójż na samochody rajdowe, które na suchy asfalt mają opony o szerokości wielokrotnie większej niż na nawierzchnie luźne (nie mówie tylko o śniegu, ale również o szutrze). A teraz sie zastanów dlaczego.

PS. Ja Cie nie obrażam. Zabrakło argumentów i zaczeły sie wyzwiska?


[ wiadomość edytowana przez: Adam4302 dnia 2006-09-18 20:47:58 ]
  
 
Cytat:
2006-09-18 20:47:14, Adam4302 pisze:
A czy Ty rozróżniasz śnieg od suchego asfaltu?? Widać ze chyba nie. Dla przykładu spójż na samochody rajdowe, które na suchy asfalt mają opony o szerokości wielokrotnie większej niż na nawierzchnie luźne (nie mówie tylko o śniegu, ale również o szutrze). A teraz sie zastanów dlaczego. PS. Ja Cie nie obrażam. Zabrakło argumentów i zaczeły sie wyzwiska? [ wiadomość edytowana przez: Adam4302 dnia 2006-09-18 20:47:58 ]



No dobra Adam nie obrażaj się no co Ty MOże i masz rację choć po śniegu raczej szersze opony z zasypanego parkingu szybciej w zimę wyjadą. Tak mi sie wydaje ale się nie znam
  
 
Cytat:
2006-09-19 01:52:03, Marzenkachilsz pisze:
No dobra Adam nie obrażaj się no co Ty MOże i masz rację choć po śniegu raczej szersze opony z zasypanego parkingu szybciej w zimę wyjadą. Tak mi sie wydaje ale się nie znam


Na zimę opony węższe sa lepsze.
Dokładnie z tego powodu który podał Adam.
Z zasypanego parkingu łatwiej wyjedziesz na węższych oponach.
Szersze opony mają lepszą przyczepność pod warunkiem że mają do czego się przyczepić
  
 
Cytat:
2006-09-19 11:57:10, slawekk pisze:
Na zimę opony węższe sa lepsze. Dokładnie z tego powodu który podał Adam. Z zasypanego parkingu łatwiej wyjedziesz na węższych oponach. Szersze opony mają lepszą przyczepność pod warunkiem że mają do czego się przyczepić



Dokładnie, a poza tym w węższa opona ma w głębokim śniegu mniejszy opór do pokonania.
  
 
Cytat:
2006-09-19 11:57:10, slawekk pisze:
Na zimę opony węższe sa lepsze. Dokładnie z tego powodu który podał Adam. Z zasypanego parkingu łatwiej wyjedziesz na węższych oponach. Szersze opony mają lepszą przyczepność pod warunkiem że mają do czego się przyczepić



OOOO to ja Adama szczerze przepraszam
  
 
Cytat:
2006-09-18 09:54:12, Robert_S pisze:
opony o lepszej przyczepności zakłada się na tylną oś.

Zgadzam się -dzięki za rady-zostaję przy 175-to chyba wyczerpuje temat.