MotoNews.pl
0 Ogrzewanie tylnej szyby (159684/89)
  

Ogrzewanie tylnej szyby

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam Szanownych Forumowiczow.

Nie spodziewalem sie, ze pierwszy moj post na tym forum bedzie dotyczyl problemiku z autem, ale coz nawet mercedesy czasem sie psuja...

Calkiem niedawno zakupilem Hyundai Elantra 2000, wersja amerykanska. Bardzo pozytywnie zaskoczyl mnie ten samochod, w dodatku automat, jedna noge moge zalozyc sobie na szyje a ze ma cruise control to obie nogi zakladam na szyje Jezdzi swietnie, polecam. Ale wreszcie przyszly chlodne dni i rosa zaczela skraplac sie na tylnej szybie i lusterkach. I tu jest pies pogrzebany: dziala podswietlanie przycisku wlaczania ogrzewania tylnej szyby, bezpieczniki sa OK, ale szyba sie nie osusza-nie ma ogrzewania. Mysle, ze moze to byc uszkodzony przekaznik-niestety nie moge go znalezc. Czy ktos wie czy obwod ogrzewania tylnej szyby i lusterek jest podpiety do jakiegos innego przekaznika i gdzie go szukac? Co moze byc zepsute? Bede bardzo wdzieczny za pomoc. Pozdrowionka

LG

[ wiadomość edytowana przez: leszek_g2003 dnia 2006-09-20 14:50:55 ]
  
 
Zaznaczam, nie wiem jak w tych rocznikach. Czy inne funcje tez są z problemem ?
Tu dyskutowaliśmy:
http://motonews.pl/forum/?op=fvt&t=159383&c=89&f=7
Mój przekaznik (Sonata) jest w bagazniku dośc łatwy wzrokowo do prześledzenia od szyby.
  
 
U mnie w lantrze z 93 bylo tak samo;p Sprawdzioelm wszystkie bezpieczniki i bylo ok, wic pojechalem z tym do elektronika. Znalaz od pod siedzieniem skrzynke z bezapiecznikami i tam jeden wlasnie od szyby byl padniety.
  
 
Dzieki wielkie za odpowiedzi.

W sobote grzebalem przy sprzecie, na sluch (przekaznik cicho pyka gdy wyciagam wtyczke z wlacznika ogrzewania szyby) zlokalozowalem przekaznik, jest schowany za lewym oparciem tylnej kanapy, dostep po odkreceniu boczka oparcia.

Profilaktycznie zaopatrzylem sie w nowy wlacznik. Co sie okazalo: zmienilem wlacznik, wciskam go by wlaczyc ogrzewanie i w tym momencie pali mi sie bezpiecznik od ogrzewania szyby. Nie wiem co jest walniete: stary wlacznik, przy ktorym nie mam ogrzewania ale nie przepala sie bezpiecznik, nowy zapasowy wlacznik czy moze przekaznik powoduje zwarcie w instalacji.

Pozostaje mi sprawdzic czy wymiana przekaznika cos zmieni, na razie koszta operacji to tylko popalone bezpieczniki. Dodam tylko, ze szukalem pod siedzeniem, nie widzialem zadnej skrzynki, chyba ze jest dobrze schowana pod dywanikiem, bo tam nie zagladalem. Dziala mi cala reszta wyposazenia samochodu, dzwonki, przelaczniki itd. z wyjatkiem centralnego zamka. Drzwi otwieralem kluczykiem od poczatku i nie wiem czy to ma zwiazek z ogrzewaniem tylnej szyby.

Jesli sobie nie poradze lub nikt mi nie podpowie- moze ktos mial to samo-to pozostaje mi udac sie do elektryka samochodowego.

Dzieki jeszcze raz za pomoc.

LG

[ wiadomość edytowana przez: leszek_g2003 dnia 2006-09-25 16:51:41 ]
  
 
wyglada,ze stary wlacznik jest padniety.zewrzyj na krotko kable od wlacznika,bedziesz mial pewnosc.moze jest jakies zwarcie,ktore wczesniej spowodowalo przegrzanie wlacznika...
  
 
Ewentualnie przekaznik daje zwarcie, stad po wlaczeniu pali bezpiecznik, chyba ze na kabelkach do przekaznika jest zwarcie.
  
 
OK.

Misja zakonczyla sie sukcesem, koniec nietypowy.

Zanim ruszylem z bryka do elektryka jeszcze raz zajrzalem jej w bebechy. Odwinolem izolacje z kabelkow do wtyczki wlacznika i zobaczylem fachowe ciecia na przewodach i ladnie zabezpieczone polaczenia lutowne. Niestety lutowane kabelki polaczyl daltonista: czerwony z zoltym paskiem z czerwonym z czarnym paskiem. Ot i cala przyczyna nie grzania tylnej szyby.
Zastanawiam sie jaki wplyw miala wymiana wlacznika na palenie sie bezpiecznikow, mysle ze to byl jakis zbieg okolicznosci, styki zasniedziale czy cos tego typu, bo teraz wstawilem z powrotem poprzedni wlacznik i jest OK.
Tkniety przeczuciem odwinolem inne izolacje. Co sie okazalo, ktos ciachnol WSZYSTKIE przewody i polaczyl je ponownie. Nie mam zielonego pojecia dlaczego. Wszystko inne dziala,(zrobilem centralny przy okazji) boje sie sprawdzic czy nie byly ciete przewody do poduszek... Mam wielka nadzieje, ze jakis domorosly mechanik analfabeta myslal ze tak podlacza sie radio, albo ktos wymienil kompletny panel srodkowy ale to cieniutka teoria .

Mam nadzieje, ze to pierwsza i ostatnia przygoda z tym fajnym autkiem.

Pozdrawiam wszystkich i dzieki za posty.

LG

[ wiadomość edytowana przez: leszek_g2003 dnia 2006-10-04 16:40:45 ]
  
 
Nie była to usterka auta,tylko typowy błąd człowieka!
Jednak instalacja w tych autach nie jest idealna.U mnie czasami coś znika np. na tydzień a później się pojawia.
Pozdrawiam!
  
 
hej !

co zrobic w przypadku kiedy dwa paski na tylniej szybie nie grzeja ?
reszta nagrzewa sie prawidlowo a wiec szybko, natomiast dwa paski w srodku w ogole? to sie ponoc jakos uzupelnia? bede wdzieczny za pomoc

pozdrawiam
  
 
Cytat:
2007-03-26 11:04:50, th0mee pisze:
hej ! co zrobic w przypadku kiedy dwa paski na tylniej szybie nie grzeja ? reszta nagrzewa sie prawidlowo a wiec szybko, natomiast dwa paski w srodku w ogole? to sie ponoc jakos uzupelnia? bede wdzieczny za pomoc pozdrawiam



poszukaj specjalnego przewodzącego lakieru (czasem stacje benzynowe, sklepy z częsciami ) nastęnie na tych paskach co nie grzeją musisz poszukać miejsca gdzie jest przerwa i tam pięknie to odtłuścić bardzo ostrożnie oskrobac końcówki i połaczyć tym przewodzącym lakierem. Jak spokojnie wyschnie najlepiej kilka godzin spóbować czy działa...w wielu przypadkach da sie uratować. To jedyny sposób poza wymianą szyby
  
 
Koszt kleju przewodzącego prąd na bazie srebra , ok 20 zł za tubkę .
U mnie zdało egzamin , dopóki po roku szyba mi nie strzeliła.