Witam
Borykam sie z namierzeniem zwalonego łożyska im dłużej słucham tym jestem bardziej niepewny.
Naczytałem sie na forum i z kilku wypowiedzi wynikałoby że:
-Jeśli skręcamy np. w lewo i huczy głośniej to oznacza ze padniete jest prawe łożysko
-Jeśli skręcamy w prawo to owo prawe łożysko wycisza sie
Czy tak jest na pewno? Mozecie to potwierdzić?
Janek-S Sympatyk FEFK W163 ML430, Suzuki ... z okolicy Brodnicy
Jak skręcasz w lewo, to obciążone bardziej jest prawe łożysko, więc jeśli jest ono "popsute" to będzie wyło. Taka sama zasada tyczy sie np padniętego przegubu, gdy trzeszcy przy skręcie.
Można też podnieść samochód i zakręcic kołem, to koło z padniętym łożyskiem będzie specyficznie szumieć.
Podnosisz auto na lewarku zabezpieczasz na jakim stojaku kumpel odpala wrzuca wysoki bieg koło się kręci a ty słuchasz i cała filozofia to odnośnie przodu , a tył to samo tylko kręcisz ręcznie jeśli któreś łożysko padnięte napewno usłyszysz szum