Omega B "94 X20XEV dolny czujnik na 3 piny ???

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Posiadam Opelka Omega B '94 X20XEV


Do czego jest dolny czujnik który wkręcony jest na dole chłodnicy
ma 3 pinowe wejście ???

Na górze jest termiczny czujnik włączania wentylatora [2piny].

Czy te dwa czujniki ze sobą "wspułpracują"

_________________________________

Wysoka temp, nie włącza się wentylator
byłem u mechaniora powiedział żeby wymienić ten górny czujnik [2piny]
wymieniłem nie majątek 28zł ale wentylatorek dalej się nie włącza
  
 
Bo to dolny odpowiada za włączanie wiatru.Miałem ten sam problem, początkowo zwarłem dwa piny we wtyczce(możesz spróbować)i wentylator śmigał non-stop.Po zakupieniu i wymianie czujnika wszystko działa bez zarzutu.Mogły też strzelić przekaźniki są przy kompie paliwowym obok akumulatora.
pozdrawiam marek
  
 
mareckiL

ostatnio miałem problemy z wysoką temperaturą
po wymianie czujnika górnego [2piny] było bez zmian

dosiadałem się wczoraj do auta od spodu zdjołem wtyczke z dolnego czujnika [3piny] spiełem na krótko włączył się wentylator powoli
spiołem dwa piny na skos włączył się wentyl mało go z ramy nie wyrwalo {dzołk}

Wykręciłem czujnik w jego miejsce wkręciłem stary górny czujnik żeby płyn cały nie wyleciał (i tak już w układzie więcej wody destylki niż płynu czeka wymiana na zime)

Czujnik [3pinowy] w kieszeń i do sklepu pojechałem
znajomy sprzedawca otworzył katalog GMmotors i szukał czujnika
w pewnej chwili zabłysło mi światelko w tunelu
pomyślałem sobie jak ten czujnik co siedział ma temp włączania wentylatora ponad 100C to by może zadobył z miejszą temeraturą odpalania wentylatora dosiadłem się do katalogu znalazłem Opla Calibre silnik 2.0i16V więc parametry silnika podobne czujnik z tą samą wtyczką [3piny] ten sam gwint tylko temp włącznika 95C i kupiłem ten od Calibry zamontowałem i teraz jest FULL WYPAS


POLECAM TAKIE ROZWIĄZANIE JAK KTOŚ MA PROBLEM Z TEMP SILNIKA
  
 
u mnie jest gorny na 3 piny , i napewno on wlacza wentylatory /sprawdzalem hmm , to chyba logicze bo u gory zawsze wieszka temp choc znawca tematu nie jestem / tyle ze tez chyba walniety go mam bo wlacza wszystkie naraz przy temp. okolo 98 st. , gdy zwieram na krotko w zaleznosci od kombinacji wlaczaja sie raz 1 raz 3 wiec chyba tez czujnik do wymiany
  
 
wg mnie górny włącza wiatr po wyłączeniu silnika , plus elektryczna pompa a dolny normalnie gdy silnik pracuje...
  
 
Hmmm... Panowie jak to jest??

Mam Omę X20XEV 95', a mam tylko jeden czujnik w chłodnicy - ten górny (3 -piny), na dole tylko zaślepka czy coś w tym rodzaju!

atomic99 ma ten sam silnik, ale '94 - ma dwa czujniki
robert629 ma też ten sam silnik, ale '96 - ma dwa czujniki

Cholera czemu ja mam tylko jeden?? Napiszę jeszcze, że nie jestem sam (obie omy B X20XEV '95 bez klimy) i ten problem próbujemy rozgryźć od pewnego czasu, ponieważ silniki się z deka grzeją...

Czy jest szansa podłączenia 2-giego czujnika, bo kable niby są, ale połączone w taki siwy prostopadłościan na nadkolu!?!?
I ile biegów powinien mieć ten wiatrak, który jest u mnie?? Mam tylko jeden!! Czy jest szansa na np. dwa biegi??


[ wiadomość edytowana przez: brasil dnia 2006-10-27 00:11:23 ]
  
 
No właśnie ta druga Omega o której pisze brasil jest moja Ostatnio zaprzyjaźniłem sie bardziej z tym czujnikiem w chłodnicy bo jako winowajca został on, chłodnica (czyszczenie lub wymiana) i ewentualnie termostat (siedzi oryginał) - uszczelka pod głowicą ma dokładnie rok, płynu chłodzącego nie ubywa, korek zbiorniczka trzyma podciśnienie, chłodnica nagrzewa się cała). Dziwi mnie to jak on jest nazwany w EPC - Radiator fan and thermostat switch (identyfikator WG - wersja bez klimy). Co on ma do termostatu??? 3 jego piny dają możliwość włączenia wentylatora chłodnicy (tylko na jeden bieg) i/lub dmuchawy pod pudłem ze sterownikiem - a własnie - jak jest techniczna rola tej dmuchamy?
Ogólnie chyba w tych naszych modelach '95 jest coś nie teges z chłodzeniem, mi wentylator jeszcze w październiku włączał się notorycznie na mieście w korkach (2-3 razy na trasie ok. 8 km) po dojściu ponad 100 stopni wg czujnika podającego sygnał na pulpit. Na trasie przy ciągłem jeździe temperatura utrzymuje się na ok. 95-97,5 stopnia bez włączania wentylatora, ale tylko gdzie dłuższa chwila zatrzymania i od razu skok temperatury + jazgot wentylatora. On chyba już lewo żyje bo czasami kiepsko piszczy - żona mnie pogoniła że mam coś z tym zrobic bo wstyd.... A ostatnio przestał się włączać w ogóle - zaczął przepalać się bezpiecznik 40A, wyczytałem, że to wina właśnie tego, że cieżko juz chodzi. Może ktoś zna zestaw zalecanych czynności renimacyjnych dla tego elementu?