Chłodnica obiegu oleju w U 2,5 TD

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam,
czy mógłby mi ktoś z kolegów wyjaśnić jak odbywa się obieg oleju silnikowego w tymże silniku j/w, a szczególnie do chłodnicy tegoż oleju. Olej w silniku gorący , a dopływ do chłodnicy i odpływ stale zimny to po co ta chłodnica, jak to się odbywa. Najlepiej jakiś schemat z opisem. Może mam coś zepsute a o tym nie wiem.

pozdr,
  
 
Temat nadal aktualny, proszę o wsparcie w tym temacie
  
 
A tam jest w ogóle chłodnica oleju silnikowego ? Mam wrażenie, że jest chłodnica ale oleju ze skrzyni biegów a wręcz jestem przekonany o tym - chyba że się mylę.
  
 
Cytat:
2006-10-10 21:05:07, gieroy pisze:
A tam jest w ogóle chłodnica oleju silnikowego ? Mam wrażenie, że jest chłodnica ale oleju ze skrzyni biegów a wręcz jestem przekonany o tym - chyba że się mylę.



W x25dt jest między błotnikiem a zderzakiem od strony kierowcy. Nie na darmo obydwie kratki w zderzakach są przelotowe. Więc takowe cudo raczej powinno być równierz u Ciebie.

Edit. Co do samego obiegu oleju. Też mnie to swojego czasu nurtowało. W końcu przestało jak sprzedałem dieselka.
Tak po mojemu, to analogia dolotu powietrza w tym silniku. Czyli zanim olej trafi do silnika musi być schłodzony. Jutro zapodam temat "szpecjaliście", może coś on bedzie wiedział.


[ wiadomość edytowana przez: kuba dnia 2006-10-10 21:57:47 ]
  
 
No i wszystko jasne mam takową i właśnie się zastanawiałem od czego ona jest bo po drugiej stronie jest intercooler. Człowiek się uczy całe życie - byle by wnioski z tego wyciągał.
  
 
Cytat:
2006-10-10 20:49:09, Tom_J pisze:
Temat nadal aktualny, proszę o wsparcie w tym temacie

  
 
kto ma manuala nie ma tej chlodnicy a kto automat tak... chlodniczka z lewej strony jest do chlodzenia oleju w automatycznej skrzyni biegow sprawdzcie sami... ja juz to rozpracowalem mam manualna a kolega automat w tds
  
 
Cytat:
kto ma manuala nie ma tej chlodnicy a kto automat tak... chlodniczka z lewej strony jest do chlodzenia oleju w automatycznej skrzyni biegow sprawdzcie sami... ja juz to rozpracowalem mam manualna a kolega automat w tds



A ja mam manuala i tam też jest chłodnica jakaś (po obu stronach)
  
 
Cytat:
2006-10-24 19:04:23, bartekxxx25 pisze:
A ja mam manuala i tam też jest chłodnica jakaś (po obu stronach)

ale ja nie mam 140ps
  
 
Dajcie fotkę tych chlodniczek oleju bo mnie jedna odmówiła posłuszeństwa może do się adoptować.
  
 
  
 
Na pierwszy rzut oko by pasowała.
Czemu ja nei wpadłem na to aby u Ciebie je obejrzec?
  
 
Ja mam ostrą skrzynię i chłodnicę też mam
  
 
Cytat:
2006-10-24 21:30:09, PiotrS pisze:
Na pierwszy rzut oko by pasowała. Czemu ja nei wpadłem na to aby u Ciebie je obejrzec?



ona da się bez problemu zastosować, jest prawie identyczna jak w senatorze
  
 
Cytat:
2006-10-24 18:33:58, solar9000 pisze:
kto ma manuala nie ma tej chlodnicy a kto automat tak... chlodniczka z lewej strony jest do chlodzenia oleju w automatycznej skrzyni biegow sprawdzcie sami... ja juz to rozpracowalem mam manualna a kolega automat w tds



solar9000 ----------, ja mam automata i to jest chłodnica obiegu oleju silnikowego a nie skrzyni, bo rozbierałem układ , myślałem, że była zapchana ale nie, węże dochodzą do silnika pod filtrem oleju,
a ja nadal tylko ponawiam pytanie dlaczego dopływ i odpływ są stale zimne .
Rozpisujecie się panowie a nic konkretnie, nawet nikt nie sprawdził i nie napisał jak jest u niego z temperaturami węży. Powyższy post utworzyłem z konkretnym pytaniem i proszę o wsparcie w tym temacie a tu nic tylko

pozdr.
  
 
A nie ma czegoś wspólnego z dwoma rodzajami filtrów oleju? Tak sobie głosno myslę że może przy innym filtrze jest inny obieg, albo podstawa filtra była wymieniana... hmm...
  
 
Mam filtr właściwy do do modelu silnika. Wiem , są krótrzy i dłuższy.