MotoNews.pl
  

Strumienica czy Środkowy wydech

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam uzytkownikow Forum mam pytanie : W swoim Essim posiadam tlumik "Monti" ale za cicho skuczy .I mam dylemat czy wstawiac zamiast katalizatora strumienice czy wywalac srodkowy wydech , nie chce miec tragedii tez ale chce zeby go bylo lepiej slychac.Jest to silniczek 1.3 na benzynie , sam klank silnika jest troche glosny i podchodzi pod diesla . Doradzcie.... pozdro
  
 
ja jak wyciałem środkowy to sie nic nie zmieniło
  
 
cholera mam ten sam dylemat. zamiast katalizatora wstawiłem strumienice i jeszcze tłumik sportowy, teraz bardzo przyjemnie bassowo mruczy, ale chce jeszcze pozbyć sie środkowego i niewiem czy cos mi to zmieni?? będzie głosniejszy czy nic to nie da ??
  
 
testowalem 1,6 16v z wydechem na jednym maly (bardzo malym) tlumiczku a cala reszta to rurki i mial 95dB wiec bez tlumikow jeszcze tez sie miesci w normie ale przy dluzszch jazdach to bylo meczace
  
 
przepraszam, być może jest to głupie pytanie, ale musze je zadać: czy przerabiacie wydechy tylko po to żeby fajnie buczało?
Słyszeliście coś o zjawiskach falowych i odpowiedniej pojemności układu wydechowego?

Ja się na tym za dobrze nie znam, ale wydaje mi się że wstawianie byle jakich pseudosportowych tłumików czy strumienic nie dość że nie poprawi, to może jeszcze pogorszyć osiągi...
Np. znajomy ma BMW M3 i po wycięciu katalizatora spadły osiągi... dziwne ale prawdziwe.
Zastanawiam się obecnie nad przerobienie układu wydechowego na przelotowy, ale czy może mi ktoś powiedzieć czy ma to sens? Nie chodzi mi ani o wygląd, ani o brzmienie, tylko o osiągi.
Jakies sugestie? mam xr3i mk4
Pozdrawiam

edit:
od dziś zastanawiam się pilnie, bo stary wydech pękł i trzeba coś zrobić...



[ wiadomość edytowana przez: nds dnia 2006-09-28 18:18:07 ]
  
 
tzn. powiem tak, ja zamontowałem filtr stożkowy, zamiast katalizatora wstawiłem strumienice i do tego tłumik przelotowy. mam juz to 2 dzień i musze powiedzieć że różnica jest odczuwalna. jeśli chodzi zarówno o moc jak i dźwięk dużo szybciej wkręca sie na wysokie obroty, jest odrobinę bardzie czuły na gaz oraz na redukcje biegów. tak że to są moje spostrzeżenia …
  
 
jak wygląda sytuacja na przegladzie gdy się wywali kata i wstawi strumienice
  
 
Cytat:
2006-09-28 22:31:23, pablo_64_mkVI pisze:
jak wygląda sytuacja na przegladzie gdy się wywali kata i wstawi strumienice



Nie ma reguły, zależy od miasta, zakłąau, humoru pracowników, ale zakładając że zrobią Ci wszystko dokładnie sprawdzą emisję spalin ,to cie odeślą do mechanika . Jak miałem Kadetta to siedziałem na forum klubu, większość osób przed przeglądlem demontowała strumienice (montowali Kat albo kat i środkowy) a po przeglądzie znowu powrót do strumienicy . Ja ze strumienic wyrosłem to wynalazek do silnikow lotniczych a nie samochodów
  
 
Cytat:
2006-09-27 23:06:57, Safar pisze:
cholera mam ten sam dylemat. zamiast katalizatora wstawiłem strumienice i jeszcze tłumik sportowy, teraz bardzo przyjemnie bassowo mruczy, ale chce jeszcze pozbyć sie środkowego i...


a w srodku jak ???
głośno, bo ja chcialem założyc tłumik sportowy, ja tez mam strumienice, al ebez środkowego, a stożek jaki masz, jaki slinik ?
  
 
Chessus...
  
 
a ja chce poprostu wywalić kata, żeby przypadkiem nie zabił mi reszty sprawnych jeszcze tłumików.

Nie chce buczenia, pierdów, przyrostów mocy i innych magii, tyle że strumiennica w kształcie kata, jest 3 razy tańsza od tłumika zastępującego sam katalizator, i pewnie jeszcze więcej razy tańsza od nowego kata.

Wstawianie rury ponąc nie jest zdrowe.

co w tym przypadku zrobić??
 
 
No i tak nikt nie dal mi jakis konkretnych wrazen : ale dziekuje panowie D ja w tym tygodniu zakladam strumienice zamiast kata na tlumiku montiego dam wrazenia czy to bylo oplacalne
PEACE
  
 
Cytat:
2006-09-28 22:22:54, Safar pisze:
tzn. powiem tak, ja zamontowałem filtr stożkowy, zamiast katalizatora wstawiłem strumienice i do tego tłumik przelotowy. mam juz to 2 dzień i musze powiedzieć że różnica jest odczuwalna. jeśli chodzi zarówno o moc jak i dźwięk dużo szybciej wkręca sie na wysokie obroty, jest odrobinę bardzie czuły na gaz oraz na redukcje biegów. tak że to są moje spostrzeżenia …



Kolego odczucia są względne i istnieje coś takiego jak autosugestia, mierzyłeś przyspieszenie, byłeś na hamowni?

Jeżeli NIE to nie przekonuje mnie to do założenia ani filtra stożkowego, ani strumienicy czy tłumika przelotowego!
  
 
Cytat:
2006-09-28 22:22:54, Safar pisze:
tzn. powiem tak, ja zamontowałem filtr stożkowy, zamiast katalizatora wstawiłem strumienice i do tego tłumik przelotowy. mam juz to 2 dzień i musze powiedzieć że różnica jest odczuwalna. jeśli chodzi zarówno o moc jak i dźwięk dużo szybciej wkręca sie na wysokie obroty, jest odrobinę bardzie czuły na gaz oraz na redukcje biegów. tak że to są moje spostrzeżenia …



heh filtr stozkowy ułomnie załozony jak bedzie łapał za ciepłe powietrze to ci pogorszy osiągi
  
 
Cytat:
2006-10-02 08:43:30, _kruchy_ pisze:
Kolego odczucia są względne i istnieje coś takiego jak autosugestia, mierzyłeś przyspieszenie, byłeś na hamowni? Jeżeli NIE to nie przekonuje mnie to do założenia ani filtra stożkowego, ani strumienicy czy tłumika przelotowego!




nikogo nie przekonuje tylko mówie że jest różnica i to odczówalna (jak dla mnie), na hamownie nie mam po co jechać bo mierzenie osiągów jako takich mnie nie interesuje, waze że na wysokich lepiej sie kręci i tyle mi wystarcza. co do przegladu to muszę go raczej na lewo załatwic bo auto bez katalizatora z taką emiją spalin raczej nie przejdzie. tłumik srodkowy zostawiam bo i nawet z nim auto ma fajny klank i nie jest aż tak głosne w środku.
  
 
To że się lepiej wkręca to też może być autosugestia, albo poprostu wrażenie, które napewno powstaje kiedy autko zaczyna buczeć Też mnie nikt nie przekona dopóki mi wykresu nie pokaże, że oprócz dźwięku to cokolwiek daje.
  
 
Cytat:
2006-10-02 09:52:08, Wojo pisze:
To że się lepiej wkręca to też może być autosugestia, albo poprostu wrażenie, które napewno powstaje kiedy autko zaczyna buczeć Też mnie nikt nie przekona dopóki mi wykresu nie pokaże, że oprócz dźwięku to cokolwiek daje.



czyli strumiennica nie daje żadnych korzyści, prócz buczenia i pierdów oczywiście i przyspieszenia placebo

Ale czy montowanie jej zamiast katalizatora nie ma żadnych efektów i skutków ubocznych??

Jest to według moich obliczeń najtańszy zamiennik katalizatora, nie licząc rury oczywiście.
 
 
Mam jeszcze jedno pytanie bo dostalem strumienica od kumpla ktory ma vw golfa 2 1.8 na benzynie ma to jakies znaczenie jak wsadze ta strumienice edo siebie ?? czy struminica jest standardowa??
  
 
Wiam zdecydowalem sie na strumienice zamiast kata jestem bardzo zadowolony jesli chodzi o brzmienie auta nie ma tragedii... Miodzio.... polecam sportowy tlumik Montiego + strumienice ....a do tego naprawde przyrost mocy odczuwam to ...... Pozdro

PEACE