Elektryczne szyby - problem

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Przeszukuje forum od 2h i nie mogę znaleźć odpowiedzi. Przede wszystkim czy jest przekaźnik do szybek? Znalazłem taką rozpiskę. Widać czarno na białym, że nie ma przekaźnika. Problem pojawił się 2 dni temu. Najpierw sporadycznie nie można było otworzyć szyb. Teraz już całkiem nie reagują. Objawy to ogromny spadek napięcia na włączniku, diody ledwie świecą, ja nacisnę przycisk. Dziwne jest to, że po nacisnięciu diody przygasają i tak zostaje. Po wyłączniu stacyjki + jakieś 5-10 min, podświetlenie wraca do normy. Dlatego dziwi mnie brak przekaźnika, wydawało by się, że właśnie przekaźnik nie rozłącza i powoduje zwarcie. Zmierzyłem także napięcie na kablach przy silnikach - tylko 3V i to mnie martwi, a zarazem cieszy bo przynajmniej silniki nie poszły z dymem. Przy takim napięciu napewno nie zadziałają. Jeśli ktoś kojarzy to proszę o opis, którędy idą przewody, do złączy w słupkach.
  
 
zdaje sie ze wpiety jest w przyciski do szybek
  
 
Cytat:
2006-09-24 21:23:47, kainek pisze:
zdaje sie ze wpiety jest w przyciski do szybek



No nie bardzo, przy samych przyciskach nic nie ma. Jeśli jest to gdzieś na wiązce bo w skrzynce nie ma.
  
 
Przekaźnik nie jest konieczny, a jeżeli już jest w instalacji to ma funkcje: w Mk7 - dzięki niemu wystarczy przytrzymać przycisk przez chwilę u puścić, a szybki i tak się zamkną do końca lub otworzą. w Mk5 i 6 - jak zapomniesz zamknąć szybki, a wyjąłeś już kluczyk e stacyjki to uchylasz sobie drzwi i mozesz zamknąć szyby.
  
 
Przekaźnik jest pod na tunelu srodkowym (MKVII) lub w skrzynce bezpieczników z tego co pamietam R18 zielony, ale tak jak kolego wspomniał pełni inna funkcje.

Sprawdziłbym wizki drzwi czy piny sie nie zwieraja i nie robia zwarcia (miałem tak w Fordzie KA i musiałem przepinowywac złączki)
  
 
Posprawdzałem co mogłem, bez rozbierania tunelu środkowego. Zwarcia na przewodach do silników nie ma. Czyli coś z zasilaniem od szkrzynki do włącznika. Ale jak wiadomo to juz wiecej roboty.
Mam jeszcze jedno pytanie, skąd silniki biorą masę. Wnisokuje, że z karoserii (drzwi). Do silników dochodzi po dwa przewody, w których naprzemian pojawia się "+". Więcej przewodów nie widzę.
  
 
A moze w skrzynce bezpiecznikow pojawiły sie zimne luty, a masa na pewno przechodzi przez CEB i pozniej moze być przykrecona np do slupka srubka m5 lub m6
  
 
Dzięki wszystkim za podpowiedzi, będę musiał rozgrzebać to w sobote. Teraz pozostaje mi dmuchawa na full, a może jakieś ochłodzenie kilmatu
  
 
Trzeba sprawdzić, że nie zespawały się platynki we włączniku...
  
 
Cytat:
2006-09-24 22:24:11, Shaq pisze:
Przekaźnik nie jest konieczny, a jeżeli już jest w instalacji to ma funkcje: w Mk7 - dzięki niemu wystarczy przytrzymać przycisk przez chwilę u puścić, a szybki i tak się zamkną do końca lub otworzą. w Mk5 i 6 - jak zapomniesz zamknąć szybki, a wyjąłeś już kluczyk e stacyjki to uchylasz sobie drzwi i mozesz zamknąć szyby.

Ja mam mk6 i tak też sie zamykały, przekaźnik brązowy mam w tunelu środkowym.