MotoNews.pl
  

Czasami nie zapala "od pierwszego "

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
problem polega na tym ze escort nie zawsze odpala po pierwszym przekreceniu kluczyka. kreci ale nie moze odpalic, takjakby nie dostawał paliwa. Za drugim razem zawsze jest ok i odpala. nie wiem co moze byc przyczyna akumulator jest dobry, swiece nowe. Myslałem wymienic filtr paliwa ale ktos mi powiedział ze w escortach czesto sie psuje jakas kostka w stacyjce i ze to moze byc przyczyna tego ze nie odpala. miał ktos podobny przypadek?
  
 
a moze jak przekrecisz kluczyk tak ze zapalaja sie kontrolki trzeba poczekac chwilke np 1s (tak aby pompa podala paliwo) i wtedy odpali ?? sproboj jak zapala sie kontrolik poczekac chwilke i probowac odpalic
  
 
zawsze czekam ok 3 sekund ( jak pompa paliwa przestanie mruczec) i jest jak mówie nieraz zapali za pierwszym a nieraz nie. Filtr paliwa moze miec na to wpływ?
  
 
ja tez tak mam , aż się boję zimy .... dzis dopiero zapalil mi po 3 razie , dzis gazownik mi mowil ze to moze byc czujnik od ssania , bo jak juz jest cieply silnik to on zapala za pierwszym razem , problem jest tylko zeby zapalic pierwszy raz w dany dzien .

ja myslalem ze to akumulator , wiec wymienilem , o swiecach tez myslalem ale wybito mi to z glowy bo jezeli zapala jak jest troche cieply to nie bedzie to wina swiec , takze za tydzien dopeiro mam jechac na testy jakiegos czujnika ssania .
  
 
Spróbuj rano przekręcić kluczyk w pozycję kontrolki ale nie odpalaj.Po kilku sekundach wyłącz kluczyk i ponownie spróbuj przekręcić w pozycję kontrolki...po kilku sekundach spróbuj odpalić.Jeżeli wtedy odpali od razu to mozesz się zastanawiać nad ciśnieniem paliwa( pompa) albo filtr paliwa.
  
 
dokładnie tak jak pisze "Henryk" zacznij od pompy - filtr ......
  
 
Cytat:
2006-09-26 11:33:39, didoxxl pisze:
dzis gazownik mi mowil ze to moze byc czujnik od ssania ,



Koniecznie zmien mechanika bo piepr... bez składu. Czyjnik ssaniu. Czego to ludzie nie wymyślą. We wtrysku benzyny takie pojęcie nie istnieje
  
 
Cytat:
2006-09-26 14:45:30, Pawol pisze:
Koniecznie zmien mechanika bo piepr... bez składu. Czyjnik ssaniu. Czego to ludzie nie wymyślą. We wtrysku benzyny takie pojęcie nie istnieje



może chodziło mu o czujnik temp. zasysanego powietrza...
  
 
no mój jest 1.8 16v no to na pełnym wtrysku, tam nie ma gaznika to nie ma chyba zadnego czujnika ssania ani innych takich. Zmienie filtr i zobacze co bedzie. ps. nie bede miał problemów zeby wymienic samemu czy trzeba prowadzic do mechanika??
  
 
Cytat:
2006-09-26 15:04:59, ruszi pisze:
. ps. nie bede miał problemów zeby wymienic samemu czy trzeba prowadzic do mechanika??



Nie nie bedziesz miał problemów.....
  
 
W każdym aucie jest funkcja ssania. Ale w odróżnieniu od kaszlaków i borewiczów, ssanie w dzisiejszych samochodach odpowiada powietrze. U mnie jest ten sam problem. Odpala za 3 razem. Podobnież ten czujnik wykorzystuje styki bimetalowe i one moga powodować problem. Jest także druga możliwość, mianowicie pompa paliwa, a dokładnie ciśnienie paliwka, tak jakby miał ubogą mieszankę. Próbowałem już odczekiwać swoje ale nic to nie pomogło. Byłem u diagnosty i on powiedział że czujnik zasysanego powietrza przekazuje błędne informacje do modułu. Ale zastrzęgł że może to być też sam moduł. Dla pewnosći planuje mojego fordona oddać do elektryka który określi źródło moich problemów z odpalaniem.

Jeżeli ktoś odkryje ten problem niech mi napiszę bo juz niedługo zima i może być kibel przy temp -5 C. Jak ja go rozwiąże wlepie posta.

Powodzenia
  
 
Miałem podobne objawy ale na ciepłym silniku. Przyczyną była pompa paliwa- pewnego razu nie zapalił, wymieniłem pompę i wszystko ustąpiło.

Powodzenia,
  
 
ale wy mowicie o takiej sytuacji że kazdego razu nie chce zapalic ?
bo u mnie ot jest tak ze tylko pierwszy raz np. jezeli rano zapale za powiedmzy trzecim razem to jak juz potem w ten dzien go ponownie zapalam to juz za pierwszym razem zapali się i nie musze nawet wtedy wciskac gazu , wy tez tak macie ? czy wam za kazdym razem dopiero za 3 razem zapala ?
  
 
znaczy u mnie to jest "loteria" raz zakręci od pierwszego raz nie, zalezy jaki ma humor ale pozatym nic sie nie dzieje, silniczek chodzi super tylko to zapalanie.. denerwujace czasami
  
 
witam miałem problem tego typu że mój escort po nocy nie odpalał mi za pierwszym razem za drugim trzecim razem zapalał i gasł nierówno prcując potem już odpalał cały dzień dobrze ale na benzynie nie pracował najlepiej na gazie ok myślałem że to może wtryski wlałem do benz. preparat do czyszczenia wtrysków i niewiele to dało ,wczsie odpalonego silnika na pb odłączyłem czujnik temperatury zasysanego powietrza w tym momencie obroty się wyrównały więc tak zostawiłem gdy rano weszłem do samochodu przekręciłem kluczyk i odpalił na dotyk narazie tak jeżdżę i jest ok czujnika nie wymieniłem bo niewiem ile kosztuje
  
 
Jeżeli odłączyłeś czujnik to możliwe że komp nie dostaje info i będzie więcej palił. Tak mi się obiło o uszy.
U mnie sytuacja wygląda tak : jeden czujnik jest odłączony, ten u góry silnika. Gdy jest podłączony autko gaśnie zaraz po zapalenu a na wyższych obrotach (powyżej 3000), zaczyna się coś jak kangur, raz idzie do przodu raz się muli.
Gdy wtyczka jest odłączona silnik kręci się ok i nawet przyspieszenie jest w porządku z tym że niekiedy ma fanaberie. Wtedy z silnik nie dostaje paliwka.
Odpalanie gdy autko postaji przez noc lub dłużej faktycznie jest kiepskie, nawet za trzecim razem odpala.
Więc u mnie to chyba wina pompki, co Wy na to?

Aha, jeszcze jedno. Jeżeli ktoś ma namiar na warsztat gdzie robią pomiar ciśnienia paliwa i ewentualny sklep lub osobę indywidualna która ma dostęp do pomp paliwa do mojego egzemplarza to piszcie na priv.
Dzięki
  
 
spalania narazie nie sprawdziłem bo po odłączeniu jeszcze nie tankowałem , a czy ktoś wie ile kosztuje czujnik powietrza zasysanego
  
 
U mnie poprzedni właściciel wymieniał go. A u diagnosty wyszło że daje złe info do kompa lub ewentualnie jak to powiedział mechanior, "podjedź do elektryka on Ci napewno powie co w nim siedzi" .
Wspomniał też coś o kompie że może być walnięty ale ja mam go nowiutkiego, nawet naklejki fabryczne są.
Nic z tego nie rozumiem.
  
 
Witam wszystkich. Czesto czytam co wy tu wypisujecie heh. mam podobne problemy nie raz z escorcikiem. np. dzisiaj nie chcial zapalic z rana. paliwo jest swiece suche.... i wiecie co zrobilem odkrecilem wtrysk.(escort 1.4. na jednopunkcie) wylecialo powietrze(nie wiem dlaczego) przykrecilem z powrotem i pali na dotyk. niewiem dlaczego tak. juz drugi raz tak zrobil. jak diesel sie zachowal(zapowietrzony)
  
 
a dużo masz paliwa w zbiorniku? Nie masz lpg? Możliwe, że nie opowietrza Ci zbiornika paliwa...