| Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
sawmaster Probe 2 :) Polska | 2006-09-26 18:52:07 Sorki że ten temat już był przezemnie poruszany , ale nie rozwiązałem go. Zwężyłem problem. Czasami samochód pare sekund dobrze przyśpiesza, ale po chwili coś się zatyka, jakby hamulcem naciskał co dwie sekundy. Wszystko co mogłem to wykluczyłem został mi jedynie układ zapłonowy i wtryskowy. Teraz pytanie, gdzie jechać by ktoś mi to sprawdził. Zaznaczam że świece i kable nowe, filtr paliwa.
Powyżej 3 tys obrotów już idzie jak należy nie przytyka lub przytyka minimalnie że częstotliwość przytyków jest zwiększona i już tak nie czuć. Nie wiem. Może mam zapchane wtryskiwacze. Moze cewka ma przebicia. aha czy te dwa rodzaje cewek będą pasowały? motocrafta i fordowski? http://www.istore.com.pl/prods/162240.jpg Co to wyprzedzenie zapłonu czy wtrysku. Postanowiłem sobie że jak to sprawdze i nie przyniesie efektów to już daruje sobie z moim escortem. bardzo licze na Waszą pomoc i rady. [ wiadomość edytowana przez: sawmaster dnia 2006-09-26 18:54:35 ] |
maciek701 Sympatyk FEFK Tychy | 2006-09-26 18:54:46 czujnik predkosci |
sawmaster Probe 2 :) Polska | 2006-09-26 19:07:02 sprawdzić można chyba ciśnienie paliwa i okaze się czy pompka paliwowa zła? |
uki23 escort combi 1,6 16v Ujazd | 2006-09-26 19:07:09 ile taki czujnik kosztuje i gdzie on sie znajduje w MKVII |
Cichanos Ford Orion 1.6 EFI Wrocław | 2006-09-26 19:34:54 A mieliście problem z zapalaniem na zimno. Odpalał Wam od razu czy kręciliście rozrusznikiem ?
Pytam bo u mnie mam podobny problem. Napiszę tylko że rozrusznik jest wporządku, świece ok. Gdy przekracza powiedzmy 3000 obr przyspieszanie ustaje. Jak można to sprawdzić. |
maciek701 Sympatyk FEFK Tychy | 2006-09-26 19:39:37
nowy orginal jedyne 350zl masz go na lince predkosciomierza przy wlocie do skrzyni. |
sawmaster Probe 2 :) Polska | 2006-09-26 20:12:05 odłączyłem vss i to samo, przewody poprawnie są do cewki wsadzone.
między 2tys a 3,5 tys przytyka lekko, ale powyżej idzie jak burza. Wcześniej tankowałem na orlenie i stacji jakiejś tam no name i ich benzyna była BEZNADZIEJNA ODRADZAM ORLEN i auchan. Wczoraj zatankowałem vpower 98 i mój samochód odzyskał moc i przyspiech. Teraz na 1 rwie do przodu a nie zamula! Te przytykanie uległo zmniejszeniu. Może więcej oktanów coś dało. Może mam zabrudzone wtryskiwacze? Te wszystkie węzyki do kolektora wpływają na przyśpieszanie? Może któryś jest zasyfiony i zapchany? Na benzynie z shella już przytyka już co 3 sekundy. Co może świadczyć o tym że benzyne zmieniłem. Czuje że jestem blisko zagadki. |
Presso Ford Escort Kombi Ghia Gdynia | 2006-09-26 20:48:30 Ja męczyłem się 3 lata z niemal identycznym problemem lecz różniącym się od opisanego ,że u mnie problem następował po przejechaniu ok. 2 godzin non stop.Auto przy gwałtownym przyspieszaniu ( np. wyprzedzanie ) łapało jakby zadyszke na sekunde i po tej sekundzie jakby turbo załączało i rwało do przodu Poszedłem za radą forumowiczów i przeczyściłem przepływke powietrza i jakby mocy przybyło.
Niedługo ruszam w trase więc będe wiedział czy odwieczny problem został pokonany. Pozdrawiam |
Gloomy '97 16V kombi Nowy Tomyśl | 2006-09-27 07:44:22 A powiedzcie tylko, jak w MKVII dostać się do pompy paliwa ? |
Gloomy '97 16V kombi Nowy Tomyśl | 2006-09-27 07:59:37
--- Mam takie samo zjawisko. Początkowo winiłem za to zużyty potencjometr ale to raczej nie to (wstawiałem inny). Prosty test: spuszczam na 4 albo piątym biegu obroty do jakiś 1500 i daję gaz do dechy. Auto dosystaje takiej czkawki, że aż szarpie. I im wyższe obroty tym tego czkania jest mniej aby zaniknąć całkiem powyżej 3 tys obr. A więc skoro daję gaz do dechy to potencjometr stoi w miejscu a czkanie jest zależne od obrotów a nie jego położenia. Na moją logikę winny jest układ zasilana - otwiera się przepustnica, auto dostaje więcej powietrza ale nie idzie z tym w parze większa ilość paliwa. Pompa paliwowa - można by na nią zwalić całą winę, że niewydajna i zużyta - jest tylko jedno ale: dlaczego brakuje jej ciśnienia przy niskich obrotach wału gdy zapotrzebowanie na paliwo jest znikome natomiast nie barakuje go gdy się leci 180 km/h ? |
sawmaster Probe 2 :) Polska | 2006-09-27 08:34:22
Identyko bym winił pompe. dziś sprawdze cewke, zmienie przewody i dam znać |
maciek701 Sympatyk FEFK Tychy | 2006-09-27 08:49:22
trzeba wymontowac bak,pompa jest w srodku. |
Gloomy '97 16V kombi Nowy Tomyśl | 2006-09-27 15:16:55
Patrz, a ja się łudziłem, ze w bagażniku jest jakiś dekielek jak w innych markach ![]() |
maciek701 Sympatyk FEFK Tychy | 2006-09-27 15:29:35
marka Ford zobowiązuje ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Gloomy '97 16V kombi Nowy Tomyśl | 2006-09-28 07:34:54
Niczego nowego pochopnie nie kupuj bo tylko wydasz niemałą kasę a nic się nie zmieni ( poza poziomem frustracji ). Sądzę, że akurat układ zapłonowy nie będzie miał z tym nic wspólnego. |
sawmaster Probe 2 :) Polska | 2006-09-28 08:30:01 cewka odpada bo zmieniałem na sprawną, dalej to samo, ktoś ma jakiś pomysł? |
hepos Sympatyk FEFK Escort MK7 BYŁ Kraków | 2006-09-28 08:37:31
Tak , ja mam pomysł. Mam identyko w Renault 19. PRzytyka jak cholera. I za niskie cisnienie w pompie. Mi pompa dodatkowo buczy ![]() |
Gloomy '97 16V kombi Nowy Tomyśl | 2006-09-29 07:44:13
Czyli jednak wygląda na pompę. Chociaż gdy wyłączę silnik i nacisnę wentylek to nieźle rozpyla więc ciśnienie jest - gdyby tak podawało cały czas można by tym zasilać odrzutowca . W każdym razie warto spróbować z tą pompą. Nowa pewno jest bardzo droga, więc do testów trzeba by poszukać czegoś z odzysku. Hmm, wiecie, w szczycie naslienia tego zjawiska to auto prawie nie chciało zapalić i pojawiało się po każdej zmianie biegu. Ale z czasem jest coraz lepiej, no z pewnością bez wymiany czegośtam nigdy nie będzie OK. Nie wiem co o tym myśleć ale ciężko uwierzyć w samonaprawianie się tej pompy jeżeli to ona miałaby być winna. Jak to w Escorcie problemy zawsze bywają złożone
|